    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <p3galrsofmh6$.dlg@myjk.org> <lqlmlq$3g4$1@node2.news.atman.pl>
    <9vpeis3tiu0l$.dlg@myjk.org> <lqns30$iv0$1@node1.news.atman.pl>
    <1diswmivbbdbg$.dlg@myjk.org> <lqqegh$7ac$1@node1.news.atman.pl>
    <1wd5zd6aixv45$.dlg@myjk.org> <lqqjmr$ckg$1@node1.news.atman.pl>
    <l6un94yrzt3d$.dlg@myjk.org> <lqqrlt$2t3$1@node2.news.atman.pl>
    <u...@m...org> <lqtfj0$jhm$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 28 Jul 2014 12:20:30 +0200

    Fri, 25 Jul 2014 13:37:41 +0200, Ergie

    > Dokładnie tak samo ja te w technologii kształtek
    > styropianowych, a nawet lepiej bo mniej.

    Zajrzałem do PM żony, policzyłem, i rzeczywiście śmieszne wartości idą do
    gruntu. :| Mój faul.

    > Ileż razy można to powtarzać. Aby efekt zminimalizować
    > wystarczy pierwszą warstwę wymurować z betonu komórkowego.

    Przy czym to samo można zrobić także w TM... ;P

    > Mylisz dwa pojęcia. Akumulacyjność cieplna to nie to samo co przewodność
    > cieplna. Jeśli wewnątrz jest ciągle 21 stopni. To akumulacyjność cieplna
    > murów nie ma _żadnego_ znaczenia dla kosztów ogrzewania.

    Ale żeby było ciągle 21sC to trzeba cały czas dokładać energii -- a do
    utrzymania w domu 21sC potrzeba więcej energii niż do utrzymania 18sC. W
    przypadku TM można właśnie zmniejszyć "podstawę", bo jak sam zauważyłeś
    przywrócenie temperatury powietrza do poziomu komfortu cieplnego
    odpowiedniego do człowieka nie będzie aż tak problematyczne jak w zwykłych
    murach, siłą rzeczy będzie wymagać mniejszego nakładu energii. Jedyne o co
    możemy się pospierać w tej sytuacji, to o wartości i ew. komfort.

    > Akumulacyjność ma znaczenie w przypadku gdy cyklicznie zwiększamy i
    > zmniejszamy temperaturę. Np na czas weekendowych wyjazdów. Przy dużej
    > akumulacyjności przez dwa dni dom ochłodzi się np. o 3 stopnie, a przy małej
    > o 10. I przez chwilę będą mniejsze straty (bo te zależą od różnicy
    > temperatur).
    > Wobec tego dom w technologii klasycznej jest większym termosem niż dom w
    > technologii kształtek styropianowych. Bo klasyczny będzie _dłużej_ trzymał
    > ciepło po wyłączeniu ogrzewania.

    Jak i również dłużej będzie się nagrzewać powietrze i do tego piję.

    > Nie manipuluj. Podałem cenę cennikową oraz informację różnicy do ceny
    > realnej. Mogłeś licząc procent użyć tej informacji ale tego nie zrobiłeś.

    Ale nie podałeś jej w przypadku thermomuru, co już nie było do końca
    sprawiedliwe. ;]

    > Nie ma powodu by zakładać że jakiś sklep celowo
    > podaje wyższą cenę by zniechęcać klientów.

    Każdy sklep w przypadku braku wyraźnej konkurencji najpierw łapie jeleni --
    już to wcześniej ustaliliśmy. Jeśli mają np. zawalony magazyn, to z ceny
    zejdą. Niewykluczone, że ściagnięcie z Niemiec, gdzie stosunkowo dużo się w
    tej technologii buduje, będzie tańsze niż zakup u nas. Dla przykładu 6 lat
    temu ściągnąłem sobie auto z salonu Niemieckiego za 89 tys. brutto (w tym
    papiery, rejestracja w PL, sprowadzenie na lawecie) gdy w naszym salonie
    takie samo (albo bidniejsze) kosztowało 124 tys. :P

    > [...]

    Dzięki za pokaźną garść info.

    > Dobra, widzę że się nakręciłeś

    Coś Ty. Tylko dyskutuję. :)

    > W jaki to sposób wymusza?

    Ponieważ są pozamykane styropianem kształtki?

    > Ale mur nie jest czarna dziurą. Powietrze oddaje tylko tyle
    > ciepła ile ten mur jest w stanie oddać na zewnątrz i do ziemi.

    Zgoda. Zatem więcej wciąga goły mur niż mur zaizolowany. Chodzi mi o
    bezpośrednie odniesienie do przedziału czasowego gdy energii można
    dostarczać mniej.

    > Nie rozumiem powyższej wypowiedzi.

    To znaczy, że nie ma konieczności utrzymywania temperatury powietrza na
    poziomie 21sC przez cały dzień, bo powrót do tej wartości zajmie, dzięki
    izolacji muru od wewnątrz, dużo mniej czasu. Po paru godzinach i tak można
    przestać pompować energię, bo kolejne 14h dom będzie nieużywany. Oczywiście
    podkreślam, że zaleczy to od specyfiki mieszkańców, ale większość ludzi w
    takim trybie właśnie mieszka (4-6h bytowania, 6-8h snu, 10-12h dom pusty).

    --
    Pozdor
    Myjk