  • 1. Data: 2013-12-03 12:33:38
    Temat: OT zegar mechaniczny
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Grupa "dom" jest już w martwa, więc nie pozostaje mi nic innego jak zapytać
    tutaj. Każdy kto się budował się też kiedyś urządzał, więc może nie jest to
    jakieś bardzo daleki Off Topic.

    Szukam zegara mechanicznego wiszącego (na ścianę). Zależy mi na tym by
    obudowa była wykonana z drewna a nie płyty MDF i aby miał w miarę prostą
    stylistykę.
    Początkowo szukałem antyków ale nie znalazłem nic w zadowalającym stanie
    technicznym więc obecnie skłaniam się ku współczesnym konstrukcjom i tu dwa
    pytania:

    1. Stare zegary jakie miałem (a miałem tylko dwa) wymagały nakręcania co
    tydzień gdy były w pełni sił i co kilka dni gdy wymagały regulacji, przy
    nowych zegarach często widuję informację że mają mechanizm sprężynowy
    wystarczający na 31 dni za jednym nakręceniem. Czy to znaczy że są bardziej
    precyzyjne (mniejsze opory pracy)? Czy może to marketingowa ściema.

    2. Niezależnie od frazy jaką wpisuję w google wyskakują mi sklepy oferujące
    produkty firmy Adler - czy to jakiś współczesny monopolista? Czy ktoś ma
    doświadczenie z tymi produktami?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-12-03 14:01:32
    Temat: Re: OT zegar mechaniczny
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, Pozdrawiam
    > Ergie

    Polecam forum na stronie http://zegarkiclub.pl/forum/
    Co do czasu co jaki się nakręca, są też zegarki tzw.roczniaki, czyli
    nakręcane raz do roku.

  • 3. Data: 2013-12-03 21:12:23
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.12.2013 o 12:33 Ergie <e...@s...pl> pisze:

> [...]
    > Czy ktoś ma doświadczenie z tymi produktami?
    >
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, Pozdrawiam
    Alledrogo zamknęli?

    --

    Pozdr
    Janusz