    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie dachu
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 25 Nov 2020 20:34:49 GMT

    Użytkownik - s...@g...com ...

    > 100% ceny - wykonczenie mieszkalne tego poddasza
    > 80% ceny - wykonczenie aby miec warsztat ale tak aby nie wbic sie
    > w klopoty potem (wilgoc, halas, ogrzewanie czy co tam sie trafi na
    > tym poddaszu)

    Ok, przystosował sobie kumpel coś takiego na taki mini warsztat i
    zobacze jak mu sie to bedzie sprawowac.
    Ogolnie, zakładajac ze zrobiłoby sie nawet na jakies fajne wykonczenie,
    nie wiem skad miało by wziac sie jakies ogromne koszty.
    Co takiego mialoby sprawic zeby wykonczenie takich 50 metrow kosztowało
    200 tysiecy?

    > Do standardu mieszkalnego czy tak aby bylo na warsztat?

    > Co kupic? Mieszkanie czy garaz blaszany?

    A niechby i nawet garaz :)

    > Ty sie nie fiksuj na rozwiazaniach. Ty miej w glowie mozliwosci i
    > zgrubne koszty i charakter kazdego rozwiazania. Jak bedziesz
    > ogladal oferty to sobie ocenisz czy dana nieruchomosc sie nadaje
    > pod takie czy inne rozwiazanie.

    wiadomo, to jest zdecydowanie temat poboczny.

    > Temat nie jest skomplikowany ale latwo "drobnym" detalem se napsuc
    > humoru.
    >
    > Jak na to poddasze bedziesz wchodzic? Schody wewnatrz czy z
    > zewnatrz? Czy drabina? To wplywa na to jak potem ewentualnie te
    > poddasze moze sie rozwijac, bo jak drabina to dolicz koszt schodow
    > jakbys jednak tam chcial mieszkac kiedys, a jakbys chcial mieszkac
    > to i wode trzeba pociagnac.

    no własnie sie zastanawiałem i pomyslałem ze ze wzgledu na charakter to
    mogłyby być jakies krete schody.
    Ale kumpel wchodzi przez ta uchylana klape ze scohdami i tez
    zadowolony.
    Ale widze ze za 3-4 tysiace mozna juz coś kupić.

    > Inicjalnie ci w takie detale nie wchodzilem bo pytanie bylo proste
    > ale jak sam widzisz w tle pojawiaja sie kolejne pytania bo za 30%
    > ceny mozna miec blaszak a za 50% mozna miec cieple ale
    > problematyczne poddasze, a za 80% ceny mozna miec poddasze
    > warsztatowe. 100% to cena zrobienia tego tak ze mozna tam tesciowa
    > umiescic jak przyjedzie.

    To zdecydowanie nie byłoby pomieszczenie dla tesciowej, bardziej coś w
    stylu meskiego klubu. Moze coś ala kino. Moze biuro.

    > Ale po wydaniu tych 100% pojawiaja sie watpliwosci bo jakos tam
    > wejsc trzeba, przez wejscie albo moze wiać albo trzeba bedzie
    > nieco te poddasze grzac i tak dalej...

    Jasne.

    > Dlatego zapytalem o powod ktorego nie podales. Zalozylem ze to ma
    > byc warsztat i skladzik. Skladzik zrobisz za 80pln (kupujac
    > drabine) a warsztat za 5 czy 8 k kupujac blaszak.

    Ale w blaszaku czy w jakiejs drewnianej chatce postawionej na ogrodzie
    tez bedzie goraco latem a zima jeszcze zimniej niz na poddaszu.
    Pomijam to ze gdyby taki dach ocieplic to dogrzanie nie stanowiłoby
    jakiegoś wielkiego kłopotu.

    > Jak kupisz tycia dzialke to jest to samo w sobie problemem.

    Zdefiniuj tycią. :)
    Tam gdzie chce kupić za działke 1200 metrów chca prawie 300 tysiecy.
    Nie stać mnie. A za 700 metrów chca 180 tysiecy. Co mnie wkurwia. :)

    jasne, dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)