    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 25 Nov 2020 13:17:03 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ocieplenie dachu
    From: - <s...@g...com>

    środa, 25 listopada 2020 o 14:34:52 UTC-6 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik - s...@g...com ...

    > Ok, przystosował sobie kumpel coś takiego na taki mini warsztat i
    > zobacze jak mu sie to bedzie sprawowac.
    > Ogolnie, zakładajac ze zrobiłoby sie nawet na jakies fajne wykonczenie,
    > nie wiem skad miało by wziac sie jakies ogromne koszty.
    > Co takiego mialoby sprawic zeby wykonczenie takich 50 metrow kosztowało
    > 200 tysiecy?

    Kerowniku, czy ty czytasz co sie do ciebie pisze?
    Najpierw se wymysliles 50m za 30 tysiecy, teraz jakies 200. Ja z twoimi urojeniami
    nie umiem dyskutowac. Moze napij sie kawy, przeczytaj jeszcze raz cos ie do ciebie
    pisze i przyjdz z pytaniami nie z dupy.

    > no własnie sie zastanawiałem i pomyslałem ze ze wzgledu na charakter to
    > mogłyby być jakies krete schody.

    Ta, bedziesz tam piwo pic czy np. deski rżnąć? Jak te deski tam wniesiesz? A piłe?
    Bedziesz wiory stamtad znosic po tych schodach?
    Spawarke tam sobie moze zamontujesz? Usiadz spokojnie i zamiast dumac jak poeta spisz
    sobie zalozenia i potrzeby.

    Bo narazie to masz fiksacje na "warsztat" jak nie przymierzajac kobieta ktora nie wie
    co chce...

    > Ale kumpel wchodzi przez ta uchylana klape ze scohdami i tez
    > zadowolony.

    Wnoszenie gratow po takich castoramowych schodkach na takie polpietro to takie se
    jest. Wydasz te kase i potem bedziesz sie certolic z tym wszystkim zamiast miec
    wszystko w blaszaku na podworku...

    > Ale widze ze za 3-4 tysiace mozna juz coś kupić.

    Schody? Tak. Zeby wejsc i piwo tam pic? Tak. Zeby wniesc elektro narzedzie nieco
    ciezsze (30-40kg)? Tak se. Zeby wniesc szafke kuchenna? Tak se...

    > To zdecydowanie nie byłoby pomieszczenie dla tesciowej, bardziej coś w
    > stylu meskiego klubu. Moze coś ala kino. Moze biuro.

    Biuro? Spoko. Ale wtedy musisz tam miec ogrzewanie i prad. Jak bedziesz grzal to
    ocieplenie musisz miec uczciwe. Okna pewnie trzeba bedzie wsadzic - koszta. Jak ci
    sie okno polaciowe wymysli - kolejne koszta. Juz nie wspomne o potencjalnej klimie na
    lato.
    Nie chce mi sie juz pisac. Tanio nie bedzie. Zrobisz se poddasze z dziadowskimi
    schodkami za kupe kasy i bedzie gorsze jako warsztat niz blaszak i gorsze od
    normalnego poddasza a wydasz 80% ceny uczciwego poddasza.

    > Jasne.

    > Ale w blaszaku czy w jakiejs drewnianej chatce postawionej na ogrodzie
    > tez bedzie goraco latem a zima jeszcze zimniej niz na poddaszu.

    Nie. Bo otworzysz wrota i bedzie ok. A jak bedzie cieplo to sobie wyciagniesz
    maszyne/stol na zewnatrz i tez podlubiesz. Na poddaszu bedzie 3RAZY cieplej
    (temperatury lekko dochodza do 80-90 stopni jak masz pecha).

    Zagrzac taki warsztat jest prosto, trociniak i dluga rura. Napalisz i w 15-20 minut
    masz cieplo.

    > Pomijam to ze gdyby taki dach ocieplic to dogrzanie nie stanowiłoby
    > jakiegoś wielkiego kłopotu.

    Tak, 80% kosztow adaptacji poddasza.

    > Zdefiniuj tycią. :)

    Tycia to taka gdzie wkolo domu nie ma 10m odstepu do plota.

    > Tam gdzie chce kupić za działke 1200 metrów chca prawie 300 tysiecy.
    > Nie stać mnie. A za 700 metrów chca 180 tysiecy. Co mnie wkurwia. :)

    No to musisz szukac albo wiecej oszczedzac, albo zmienic lokacje. No albo przyjac do
    wiadomosci ze cie nie stac...
    To juz jest aspekt poza tematem. Temat brzmi: Co zrobic sensownie z poddaszem.
    Odpowiedz: Albo zaadoptowac uczciwie albo zrobic graciarnie z ocieplona
    podloga/stropem.

    > jasne, dzieki
    Spoks. Masz czas to se poplanuj. Powodzenia.