    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 18 Jan 2013 04:14:53 -0800 (PST)
    <kd8mmd$ekf$1@node2.news.atman.pl> <kd8o9m$3v4$1@speranza.aioe.org>
    <1...@g...com>
    <kd9eq1$1aj$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <kda5bl$qgc$1@speranza.aioe.org>
    <4...@g...com>
    <kdb7gi$sbg$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <kdbc94$1aa$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza użytkowego
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2013 12:39:12 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > ROTFL :-) Spróbuj podpalić benzynę w zamkniętym kanistrze. Cóż to za
    > argument?

    ooo, bardzo dobry argument - gdyby benzyne wozić w otwartych wiadrach w aucie byłaby
    bardzo niebezpieczna i byłoby to zakazane. Ale ponieważ uzywa się jej w sposób
    bezpieczny za pomocą pewnych środków technicznych - jest bezpieczna. Biegając z
    zapałkami dookola samochodu jej nie podpalisz.

    > Pianka sama w sobie jest bardzo palna. Gazy powstające w trakcie jej
    > spalania są duszące. Pewnie większość ludzi nigdy nie będzie miała okazji

    dokładnie tak - dlatego zbudowanie z piany luzem stołu czy łóżka spotkałoby sie ze
    sprzeciwem strażaków.

    > Płyta GK owszem jest zabezpieczeniem ale tylko w pierwszej fazie pożaru -

    ma spełniać rolę ochronną, są na to wymogi (np odpornosc ogniowa X minutowa) oraz
    środki techniczne mające to zrealizować.

    Równie dobrze mógłbyś twierdzic ze prąd w domu jest niebezpieczny i należy z niego
    zrezygnować.
    Wiec ja tak sobie twierdze ze wskazywanie na palnosci piany jako wady jest jakąś
    legendą.

    A co do techniczych sposobów ochrony pianki myśle ze to co napisalem wczesniej
    -zrobić dwie warstwy -miedzy krokwiami piana, a potem wełna i płyta GK.

    b.