  • 1. Data: 2012-11-06 14:27:38
    Temat: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    Tym razem tutejsze lobby węglowe pominęło milczeniem ;)

    http://wiadomosci.nf.pl/News/35048/Od-1-stycznia-niz
    sze-ceny-gazu/ceny-gazu-PGNiG/?utm_source=SARE&utm_m
    edium=email&utm_campaign=Od+1+stycznia+ni%C5%BCsze+c
    eny+gazu+%7C+Kolejna+wygrana+z+chi%C5%84skimi+podr%C
    3%B3bkami
    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 2. Data: 2012-11-06 14:36:17
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    edium=email&utm_campaign=Od+1+stycznia+ni%C5%BCsze+c
    eny+gazu+%7C+Kolejna+wygrana+z+chi%C5%84skimi+podr%C

    Żebyśmy się nie zdziwili. Powiedzą, że dzięki obniżce planowana przez pgnig
    podwyżka będzie mniejsza, w najlepszym wypadku jej nie będzie :)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 3. Data: 2012-11-06 15:17:07
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-11-06 14:36, twistedme pisze:

> [...]
    >

    > Żebyśmy się nie zdziwili. Powiedzą, że dzięki obniżce planowana przez
    > pgnig podwyżka będzie mniejsza, w najlepszym wypadku jej nie będzie :)

    Dokładnie, a na dodatek sam gaz nie jest aż drogi - za to wszelkie
    dodatkowe opłaty - przesyłowe, odczytowe, abonamentowe... stanowią spory
    procent całości. Ale politycznie ładnie brzmi TANIEJE GAZ.
    Chyba tak mocno propaganda rozwinęła się za czasów Hitlera. Choć do dziś
    działa dość sprawnie nawet sama siebie ubrała i mamy teraz Pijar.

    Najbardziej nasuwa mis się hasło z MIŚia - Mam na przedmieściu domek...
    prąd i gaz... Nie bój nie bój odłączą...
    - Więc dla wszystkich naiwnych nie bójcie się gaz potaniej, a jakimś
    cudem zapłacimy tyle samo lub drożej :)

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-11-06 16:08:21
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "twistedme" <t...@o...pl> wrote in message

    > Żebyśmy się nie zdziwili. Powiedzą, że dzięki obniżce planowana przez
    > pgnig podwyżka będzie mniejsza, w najlepszym wypadku jej nie będzie :)

    Tak będzie :-)
    Nawet gdyby łupki były to i tak podwyżki :-(
    Rozdali te łupki za bezcen.

  • 5. Data: 2012-11-06 19:32:07
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Żebyśmy się nie zdziwili. Powiedzą, że dzięki obniżce planowana przez
    > pgnig podwyżka będzie mniejsza, w najlepszym wypadku jej nie będzie :)

    Ja tam w radiooo słyszałem że PGNIG chce sam przejeść obniżkę a za to nam
    nie będzie fundował przez rok/dwa podwyżek.

    Marek

  • 6. Data: 2012-11-07 08:03:02
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-11-06 19:32, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja tam w radiooo słyszałem że PGNIG chce sam przejeść obniżkę a za to nam
    > nie będzie fundował przez rok/dwa podwyżek.
    >

    > Marek

    Na dodatek PGNiG wymyśliło doskonały sposób na zarabianie - teraz nie
    opłaca im się sprzedawać gazu więc je magazynuje.

    Oczywiście rezerwy powinny być - tylko, że te przecież mogą być w
    złożach. A tak mamy PMGZ (Podziemne Magazyny Gazu Ziemnego). Nie dość,
    że aby coś takiego powstało musiano wydać ogromne pieniądze. Teraz za
    nasze pieniądze eksploatują złoża, a następnie pompują ten gaz do ziemi
    - po latach nie wiadomo ile będą mogli odzyskać - ale płacimy za
    wydobycie, za pompowanie do magazynu i za utrzymanie magazynu.

    A polskie złoża są naprawdę ogromne i pewnie wystarczyły by na pokrycie
    60-80% zapotrzebowania. Więc pieprzenie, że kupujemy drogi gaz jest
    bzdurą bo "mamy" gaz, który może być tani.

    Ariusz

  • 7. Data: 2012-11-07 15:47:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 listopada 2012 14:27:40 UTC+1 użytkownik J_K_K napisał:
> [...]
    edium=email&utm_campaign=Od+1+stycznia+ni%C5%BCsze+c
    eny+gazu+%7C+Kolejna+wygrana+z+chi%C5%84skimi+podr%C

    ,Niższe o 10% ceny owszem ale dla PGNiG
    Odbiorcy indywidualni moga pomarzyc o obnizkach;)

  • 8. Data: 2012-11-08 10:45:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "J_K_K" napisał w wiadomości grup

    > Tym razem tutejsze lobby węglowe pominęło milczeniem ;)

    Czego się spodziewałeś :-)
    Zresztą już jest kilka odpowiedzi i wszystkie infantylne. Wystarczy
    popatrzeć na ceny gazy na rynku międzynarodowym (rokrocznie tanieje od kiedy
    amerykanie zaczęli go masowo wydobywać z łupków) by to, że gaz potanieje
    było oczywistością. Zresztą już raz potaniał.

    Inna sprawa, że brak podwyżek od jakiegoś czasu przy rosnącej inflacji i
    wynagrodzeniach jest realną obniżką.

    Specjalne pozdrowienia dla właścicieli kotłowni w salonie i wpuszczonych w
    eko-groszek :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-11-08 11:10:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 listopada 2012 10:45:59 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Inna sprawa, �e brak podwy�ek od jakiego� czasu przy rosn�cej inflacji i
    >
    > wynagrodzeniach jest realn� obni�k�.

    To nie tak że brak podwyżek. O podwyższenie ceny gazu PGNiG wnioskował ale nie dostał
    zgody URE.
    > Specjalne pozdrowienia dla w�a�cicieli kot�owni w salonie i wpuszczonych w
    eko-groszek :-)

    Ja nie grzeję gazem ani ekogroszkeim ale z moich obserwacji wynika że chyba groszkiem
    jednak taniej. Znam pare przypadków że ludzie po kilku sezonach grzania gazem
    zrezygnowali i porzeszli na ekogroszek. Dodatkowo zaobserwowałem że gazownicy lubią
    generalnie chłodniej- 19stC jest wg nich ok a wieczorem w bluzkjach z długim
    rękawkiem siedzą bo lubią. No i wsród gazowników jest zdecydowanie więcej osób które
    lubią rekreacyjne palenie w kominku;)
    To tak trochę żartem oczywiście, ale tak na powaznie nie znam tu lokalnie nikogo komu
    grzanie nazwijmy to "standardowej" chałupy gazem wyszło poniżej 4tys rocznie. Nie
    znam osobiście bo oczywiście tu na grupie sa tacy co im w okolicach 2tys rocznie
    wychodzi.

  • 10. Data: 2012-11-08 11:50:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > To nie tak że brak podwyżek. O podwyższenie ceny gazu PGNiG wnioskował ale
    > nie dostał zgody URE.

    Ale już obniżkę, to nie URE nakazał tylko to była inicjatywa PGNiG.

    > Ja nie grzeję gazem ani ekogroszkeim ale z moich obserwacji wynika że
    > chyba groszkiem jednak taniej.

    Tylko jeśli nie liczyć kosztów kotłowni i komina. Piec gazowy można postawić
    gdziekolwiek (zamknięta komora lub kondensat), a przy eko-groszku trzeba
    jakieś pomieszczenie na skład opału i kotłownie no i komin. Wybudowanie tego
    wszystkiego kosztuje i to nie mało. Jak liczyłem dla siebie to na starcie
    decydując się na eko-groszek byłbym ponad 10 tys do tyłu przy oczekiwanych
    oszczędnościach rzędu 1-1,5 tys / rok. IMO nie warto.

    Z ciekawości liczyłem też co by było gdyby doliczyć własną pracę. Powiedzmy
    20zł / godzinę.
    Niech rozładunek opału zajmie 5h / rok. A czyszczenie pieca i dosypywanie
    opały 0,5h / tydzień. (w lecie mniej czasu idzie na czyszczenie a więcej na
    rozpalanie). Razem to daje 30 godzin czyli jakieś 600zł / rok. Ja zamiast
    bawić się w palacza wolę wziąć nadgodziny albo dodatkowe zlecenie raz na
    jakiś czas :-)

> [...]
    > długim rękawkiem siedzą bo lubią. No i wsród gazowników jest zdecydowanie
    > więcej osób które lubią rekreacyjne palenie w kominku;)

    U mnie dopiero się szykuje pierwszy pełny sezon, ale od razu napiszę że nie
    zamierzam mieć 23 stopni w salonie :-) Dla mnie komfort to 21 w salonie,
    kuchni i przedpokoju i 19 w sypialni. Inna sprawa, że według współczesnej
    wiedzy medycznej im niższa temperatura tym zdrowiej dla dzieci i obecnie
    pediatrzy zalecają by dzieci miały 19 stopni.

> [...]
    > poniżej 4tys rocznie.
    > Nie znam osobiście bo oczywiście tu na grupie sa tacy co im w okolicach

    U moich rodziców jest to około 3tys / sezon ( w tym jest też CWU).
    Temperatura 19 w nocy, 20 rano i 21 od 16 do 22. Ocieplenie 8cm wełny. No
    ale to jest kanadyjczyk, więc są oszczędności z cyklicznego obniżenia
    temperatury i praktyczny brak mostków cieplnych. Powierzchnia ok. 150m.

    Wcześniej mieli piec na węgiel i grzanie CWU prądem i kosztowo wychodziło to
    podobnie a komfort jakby inny :-)

    Pozdrawiam
    Ergie