  • 1. Data: 2012-11-06 11:36:43
    Temat: dylatacja posadzki w salonie
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    największe pomieszczenie to salon, który ma ok. 31m2 i hydraulik
    zaproponował tam dwie pętle podłogówki. Rury podłogówki będą układane co
    15cm.

    Zastanawiam się czy zrobić dylatację w wylewce przez środek salonu tak aby
    każda pętla była w osobnej płycie posadzki. Salon ma kształt prostokąta,
    prawie kwadrat. Wylewka będzie z miksokreta i będzie wzmocniona siatką
    zbrojeniową. Grubość 6cm na parterze, 5cm na poddaszu.

    Gdzieś czytałem, że powinno się zrobić dylatację, jeśli powierzchnia
    przekracza 40m2.

    Co sądzicie? Robić czy nie?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-11-06 11:40:57
    Temat: Re: dylatacja posadzki w salonie
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 06.11.2012 11:36, brunet.wp wrote:
> [...]
    > wzmocniona siatką zbrojeniową. Grubość 6cm na parterze, 5cm na poddaszu.
    >
    > Gdzieś czytałem, że powinno się zrobić dylatację, jeśli powierzchnia

    Tak robic - najlepiej dla kazdej petli.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-11-06 12:14:43
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak robic - najlepiej dla kazdej petli.

    i patrzec jak kafle równiutko pekają po linii dylatacji :-)

    b.

  • 4. Data: 2012-11-06 12:16:58
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > i patrzec jak kafle równiutko pekają po linii dylatacji :-)

    Ja u siebie nie robiłem dylatacji, natomiast dobrze zazbroiłem wylewkę, ale
    i tak dałem panele :)

  • 5. Data: 2012-11-06 13:04:18
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak robic - najlepiej dla kazdej petli.

    i patrzec jak kafle równiutko pekają po linii dylatacji :-)

    -----------------------------

    Niekoniecznie, wystarczy zacząć kłaść kafle czy deski od dylatacji. mam tak
    zrobione i to także po łukach, na łączeniu kafli z deską.

  • 6. Data: 2012-11-06 13:05:13
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 06.11.2012 12:14, Budyń wrote:
    > Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > i patrzec jak kafle równiutko pekają po linii dylatacji :-)

    Akurat kafle koncza sie na lini dylatacji, potem zaczynaja panele.
    Zawsze mozna listwe dac, lub silikonem probowac.
    Dla mnie brak dylatacji to lekka ignorancja budowlana.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2012-11-06 17:26:17
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Dla mnie brak dylatacji to lekka ignorancja budowlana.

    Ignorancją budowlaną jest ... ignorancja budowlana :-) Czyli zrobienie
    dylatacji tam gdzie jej nie potrzeba. Są zasady wiedzy technicznej kiedy ma
    być, a kiedy nie - i tego trzeba sie trzymać.

    b.

  • 8. Data: 2012-11-06 20:35:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > dylatacji tam gdzie jej nie potrzeba. Są zasady wiedzy technicznej
    > kiedy ma być, a kiedy nie - i tego trzeba sie trzymać.

    hm....

    jeśli w danej płycie są dwie pętle podłogówki to może sie pojawić problem
    gdyby tylko jedna pętla została uruchomiona a druga byłą zimna wtedy mogłyby
    powstać niebezpieczne dla płyty naprężenia.

    ja mam podobnie zrobioną jedną płytę z dwiema pętlami i nic sie źlego nei
    dzieje ale na tych płyta leży deska barlinecka więc nawet jak coś pęką to i
    tak tego nie widać.

  • 9. Data: 2012-11-06 23:30:10
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > ja mam podobnie zrobioną jedną płytę z dwiema pętlami i nic sie źlego nei
    > dzieje ale na tych płyta leży deska barlinecka więc nawet jak coś pęką to
    > i tak tego nie widać.

    ja sie nie wypowiadam zeby robic czy nie -tylko zeby korzystać z wiedzy
    technicznej - bo zrobienie tak na wszelki słuczaj mija sie z celem.
    A pokrycie rzeczywiscie ważne - dechy czy panele mają w nosie czy cos pod
    spodem pęknie.

    b.

  • 10. Data: 2012-11-07 09:57:33
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > technicznej - bo zrobienie tak na wszelki słuczaj mija sie z celem.
    > A pokrycie rzeczywiscie ważne - dechy czy panele mają w nosie czy cos pod

    U mnie będą deski. 31m2 moim zdaniem nie kwalifikuje się aby robić
    dylatację. Ciekawe co powie na ten temat wylewkarz.