    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Date: Sat, 06 Aug 2016 15:49:16 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 14:19 <s...@g...com> pisze:

    > Juz takich instytucji chyba nie ma, no, może jakiś rzecznik konsumentów
    > sie jeszcze ostał ale jego możliwości niewielkie.
    >
    > Artykuł adresuje tylko aspekt informowania o ryzyku kursowym. O tym że
    > ludzie tak naprawde kupili opcje walutowa a nie kredyt ani słowa.
    >
    > Ogólnie temat "kredytów" w CHF to swietny przyklad rozkladu tego
    > państwa. Tyle baboli i nikt sie tego nie tyka...

    Dokładnie ot to mi ciągle chodzi. Mam w d..pie (na razie) czy płacę cztery
    stówy więcej czy mniej.
    Nie mam problemu dać kelnerowi 20 EUR napiwku. Ale gdy ten kelner doliczy
    mi na rachunku fantę za 0,5 EUR której nie zamawiałem, ani co gorsza nie
    dostałem, to będę darł japę w tej restauracji tak aby wszyscy klienci
    usłyszeli.
    Tutaj mamy identyczną sytuację, zamówiłem w BANKU kredyt walutowy.
    Dostałem produkt (jak się z biegiem czasu okazuje) całkowicie niezgodny z
    zamówieniem, co gorsza - coraz głośniej przebijają się opinie, że
    nielegalny, niezgodny z prawem bankowym, a ciągle słyszę opinię "Widziały
    gały co brały". Nie można na to pozwalać - Bank, z definicji instytucja
    zaufania publicznego, nie może wciskać takich gniotów klientom.

    Sądy, między innymi w Chorwacji i Hiszpanii uznały, że kredyty we franku
    szwajcarskim są narzędziem spekulacyjnym. Unieważniono umowy z klientami.
    Kredyty albo zostaną zwrócone, albo przewalutowane po kursie z dnia
    zaciągnięcia.

    Można - można. Gospodarka Hiszpanii czy Chorwacji zawaliła się? - nie.

    A u nas jak zwykle, media dzielą społeczeństwo, podsycają wzajemną
    nienawiść. Instytucje rządowe, mające z definicji dbać o swoich obywateli
    dbają o przychody banków.
    Tak jak piszesz - obserwujemy rozkład państwa.

    TG