    Subject: Re: Ogrodzenie dzialki
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: collie <c...@v...pl>
    Date: Sun, 19 Jan 2020 17:36:59 +0100

    W dniu 19.01.2020 o 16:34, Kris pisze:

    > Może i masz rację
    > Gdyby tylko psy to chciały żreć
    > Kupiłem swego czasu z 10 kg rożnych rzeczy z BARF
    > Żaden z 2 moich psów i 1 tymczas wtedy tego na surowo żreć nie chciał, psy
    sąsiada(kundel i owczarek) tez nie
    > Zalegało mi to w zamrażarce i dopiero jak z kaszą zacząłem gotować to jakoś udało
    się to psom moim i sąsiada skarmić
    > Tak wiec pomimo szczerych chęci nie udało się przejść na BARF
    > Suchą karmę (markus muhle) jedzą bez problemu. Dodatkowo raz w miesiącu susze w
    suszarce do grzybów 4 kg kurzych łapek i dostają systematycznie jako przekąskę.

    Psy głupie nie są i jeśli niemocno głodne, to nie zjedzą
    czegoś, co wydaje im się niejadalne, bo ma nieznany zapach,
    nie kojarzący się z pokarmem. Jedzenie jest instynktowne,
    ale co jest jadalne trzeba psa nauczyć. Zwykle uczy tego suka,
    ale gdy suka nie zdąży nauczyć szczeniaka, że po cycku je się
    surowe mięso, to powinien zrobić to człowiek. I nie mówię tego
    jako teoretyk. W zeszłym roku odszedł u mnie pies, który całe
    swoje życie spędził wcześniej na chłopskim podwórku, nawet bez
    budy, bo budę zastępowała mu szopa na węgiel. Karmiony tam był
    pomyjami i resztkami ze stołu, jak to pies u chłopa - "to tylko
    pies, ani go wydoić, ani włożyć do garnka". Na początku u nas
    też nie chciał surowego mięsa - odchodził od zakrwawionej miski.
    Dopiero karmiony z ręki w towarzystwie drugiego psa - raz jednemu,
    raz drugiemu - odważył się w końcu wziąć i przełknąć kawałek mięsa.
    Potem było już z górki.

    A wracając do Twoich psów. Spróbuj nauczyć je jeść surowe mięso.
    Nie musi to być od razu BARF, wystarczy na początek kawałek
    surowego mięsa dziennie, jako przekąska obok głównego dania.
    Surowe mięso jest o tyle ważne w diecie psa, że są w nim - obok
    białka - prawie wszystkie naturalne witaminy i mikroelementy,
    by pies był zdrów, długo żył i dobrze mu się powodziło na ziemi. :)