eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOgrodzenie - płot drewniany na betonowej podmurówce i słupkach stalowych › Re: Ogrodzenie - płot drewniany na betonowej podmurówce i słupkach stalowych
    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrodzenie - płot drewniany na betonowej podmurówce i słupkach
    stalowych
    Date: Thu, 09 Apr 2015 18:11:02 +0200

    W dniu 2015-04-09 o 15:31, Olleo pisze:
> [...]
    o tym

    pisza przy okazji opisywania fundamentu uskokowego, ale nigdzie nie
    zamieszczaja zdjec.

    ogrodzen/

    to kopie

    sie plytki rowek na podmurowke, stawia 2 deski i zalewa, od slupkow
    oddziela sie np. papa albo jakas

    folia, tak, zeby w zimie poziome belki mogly sie podniesc nie wyrywajac
    slupkow

    > No widzisz, sam popatrz na te obrazki - dotycza one slupkow murowanych, gdzie latwo
    dylatacje

    ukryc wizualnie. Co do stalowych, to jedyne, co widze w necie i w
    rzeczywistosci, to wariant

    z prefabrykowana podmurowka, ktora wyglada tandetnie:

    Bo prefabrykowana tak wygląda, możesz sam odlać ładniejszą :)

    > http://i.st-firmy.net/934bgsl/podmurowka-betonowa-zp
    hu-el-bet-beata-gawronska.jpg

    > Wszedzie, gdzie jest mowa o lanej podmurowce, nie ma zadnej dylatacji:
    Ale wtedy mur musi być aż do strefy przemarzania, czyli wracasz do 1m od
    którego chcesz uciec, jak tego tak nie zrobisz to te murki po 1 zimie
    popękają w najsłabszym miejscu, dlatego daje się dylatację.

    > http://rab.ict.pwr.wroc.pl/~bobby/budowa/ogrodzenie/
    dscf4966.jpg
    > http://www.mojeogrodzenia.com.pl/wp-content/uploads/
    2012/01/DSCN4026.jpg
    > Jak moznaby to zrobic, by wygladalo to ladnie?
    Kup ładną formę aby styk murka i słupka ładniej wyglądał niż ucięty
    łopatą ;) możesz też dać pod murki styropian wystarczy 1cm, on będzie
    kompensował wymrażaniei te murki nie będą tak "latać" w zamkach słupków,
    ja tak zrobiłem, murki już mają 3 rok i ruszają się minimalnie w zamkach.

    --
    Pozdr

    Janusz_K