    From: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrz. elektryczne jaki wariant wybrac?
    Date: Thu, 30 Jul 2009 09:34:18 +0200

    K said the following on 30.07.2009 08:57:
    > Witam.
    > Pracuje w tej chwili nad adaptacja projektu (parterówka), zamierzam
    > zastosować ogrzewanie elektryczne, oczywiście taryfa II strefowa.
    > Dotychczas byłem zdecydowany na dobrej jakości piece akumulacyjne
    > (dynamiczne). Jednak po lekturze paru watków na muratorze, naszły mnie
    > watpliwości, czy może lepiej byłoby zastosować podłogówkę? Dodam, że dom jest
    > mały ~85m2 (murator DL07 wakacyjny), pomieszczenia są niewielkie.

    podlogowka bedzie tansza, ale trudniejsza w regulacji.
    Za postawilem na podlogowke, kable elektry, 7-9cm jastrychu

    > Pytania dot. pieców:
    > - jakie piece polecacie, czy nie wydzielają one jakichś dźwięków podczas
    > dynamicznego rozładowania (wentylator)?

    lekki szum

    > - czy nadawają się do ogrzewania małych pomieszczeń ~10m2?

    Tak

    > - jak to wyglada gabarytowo?

    Taka grubsza skrzynka, popatrz na zdjecia w sieci

    > - czy mozliwa jest akumulacja bez wydzielania ciepła lub skalowanie tego
    > parametru (noc)?

    jak najbardziej.

    > Pytania dot. podłogówki:
    > - jaką technologię wybrać

    Kable grzejne, w gestosci ok 200W/m

    > - jakie przewagi/wady w stosunku do pieców?

    cena.. + potencjalnie inne zalety typowo podlogowkowe

    > - generalnie niewiele wiem o podłogówce, wszelkie przemyślenia mile
    > widziane...

    Ja zrobilem podlogowke. Parter 70m2. Za kable zaplacilem ok 3 tys jak
    pamietam, kladlem sam. Sterowniki temperatury zamel umieszczone w
    rozdzielni, czujniki w kazdym polu grzewczym. Nie mam sterownika
    'ladowania', bo koszt wychodzil prawie taki jak za wszystkie kable.
    Jeszcze nie mialem 'zimy' w tym domu, ale licze ze bedzie ok :)
    Pozdrawiam
    S.