  • 1. Data: 2009-07-30 06:57:48
    Temat: Ogrz. elektryczne jaki wariant wybrac?
    Od: " K" <k...@g...pl>

    Witam.
    Pracuje w tej chwili nad adaptacja projektu (parterówka), zamierzam
    zastosować ogrzewanie elektryczne, oczywiście taryfa II strefowa.
    Dotychczas byłem zdecydowany na dobrej jakości piece akumulacyjne
    (dynamiczne). Jednak po lekturze paru watków na muratorze, naszły mnie
    watpliwości, czy może lepiej byłoby zastosować podłogówkę? Dodam, że dom jest
    mały ~85m2 (murator DL07 wakacyjny), pomieszczenia są niewielkie.

    Pytania dot. pieców:
    - jakie piece polecacie, czy nie wydzielają one jakichś dźwięków podczas
    dynamicznego rozładowania (wentylator)?
    - czy nadawają się do ogrzewania małych pomieszczeń ~10m2?
    - jak to wyglada gabarytowo?
    - czy mozliwa jest akumulacja bez wydzielania ciepła lub skalowanie tego
    parametru (noc)?

    Pytania dot. podłogówki:
    - jaką technologię wybrać
    - jakie przewagi/wady w stosunku do pieców?
    - generalnie niewiele wiem o podłogówce, wszelkie przemyślenia mile
    widziane...

    Za wszelkie opinie i uwagi będę wdzięczny, mentalnie jestem za piecami...
    W domu zamierzam zastosować reku+GWC

  • 2. Data: 2009-07-30 07:34:18
    Temat: Re: Ogrz. elektryczne jaki wariant wybrac?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    K said the following on 30.07.2009 08:57:
> [...]
    > watpliwości, czy może lepiej byłoby zastosować podłogówkę? Dodam, że dom jest
    > mały ~85m2 (murator DL07 wakacyjny), pomieszczenia są niewielkie.

    podlogowka bedzie tansza, ale trudniejsza w regulacji.
    Za postawilem na podlogowke, kable elektry, 7-9cm jastrychu

    > Pytania dot. pieców:
    > - jakie piece polecacie, czy nie wydzielają one jakichś dźwięków podczas
    > dynamicznego rozładowania (wentylator)?

    lekki szum

    > - czy nadawają się do ogrzewania małych pomieszczeń ~10m2?

    Tak

    > - jak to wyglada gabarytowo?

    Taka grubsza skrzynka, popatrz na zdjecia w sieci

    > - czy mozliwa jest akumulacja bez wydzielania ciepła lub skalowanie tego
    > parametru (noc)?

    jak najbardziej.

    > Pytania dot. podłogówki:
    > - jaką technologię wybrać

    Kable grzejne, w gestosci ok 200W/m

    > - jakie przewagi/wady w stosunku do pieców?

    cena.. + potencjalnie inne zalety typowo podlogowkowe

    > - generalnie niewiele wiem o podłogówce, wszelkie przemyślenia mile
    > widziane...

    Ja zrobilem podlogowke. Parter 70m2. Za kable zaplacilem ok 3 tys jak
    pamietam, kladlem sam. Sterowniki temperatury zamel umieszczone w
    rozdzielni, czujniki w kazdym polu grzewczym. Nie mam sterownika
    'ladowania', bo koszt wychodzil prawie taki jak za wszystkie kable.
    Jeszcze nie mialem 'zimy' w tym domu, ale licze ze bedzie ok :)
    Pozdrawiam
    S.

  • 3. Data: 2009-07-30 08:10:46
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > widziane...
    >
    > Za wszelkie opinie i uwagi będę wdzięczny, mentalnie jestem za piecami...

    O podłogówce elektrycznej nic Ci nie powiem poza tym że maty grzewcze mają
    stosunkowo niewielkie moce (300-500 W) a więc nie będą wymagały bóg wie
    jakich instalacji. Co do akumulacyjności i bezwładności samej podłogi będzie
    pewnie nieco gorzej niż w przypadku ogrzewania hydraulicznego bo matę
    zatapia się płytko, np pod samymi kafelkami. Osobiście jestem przeciwnikiem
    ogrzewania podłogowego jako zasadniczego bo uważam je za niezdrowe i
    nienaturalne, ale to moja prywatna opinia i nie zamierzam tu niczego więcej
    argumentować ani wchodzić w spory z ludźmi którzy je mają i sobie chwalą. Ja
    się źle czuję przy ogrzewaniu podłogowym - spędziłem nieco czasu w różnych
    obiektach gdzie takowe jest i mi nie pasuje. Miejscowo jako uzupełnienie
    (łazienka, wiatrołap) jak najbardziej ale w całym domu sam bym sobie nie
    zrobił. Sterowanie ogrzewaniem podłogowym w sensie szybkich zmian
    temperatury jest generalnie nieekonomiczne i mało efektywne bo podloga jako
    akumulator ciepła ma bardzo dużą bezwładność - dłużej się nagrzewa i dłużej
    oddaje ciepło, wiec aby to szybko schłodzić musiałbyś mieć w niej jeszcze
    instalację chłodzącą ale wtedy ogrzewanie kosztowałoby koszmarnie drogo.

    Piece dynamiczne musiałbyś sprawdzić organoleptycznie pod kątem hałasu.
    Skalowanie wydzielania ciepła jest jak najbardziej dostępne bo istotą
    działania pieca rozładowywanego dynamicznie jest sterowanie rozładowaniem,
    więc jeżeli jest sterownik to i można go programować. Przy małych
    pomieszczeniach i dobrze wykonanej izolacji może się okazać że akumulacja
    będzie następować co drugą lub trzecią dobę - oczywiście w zależności od
    twojego zapotrzebowania na ciepło i tu się warto zastanowić czy nie
    przewymiarować nieco pieców. Wewnątrz takiego pieca panuje temperatura ok
    600-800 st C, więc przy jej stopniowym uwalnianiu może starczyć
    zakumulowanej energii na dość długo. Żeby to wszystko miało sens w skali
    całego domu trzeba źródła ciepłą rozproszyć aby grzały w miarę równomiernie
    całą powierzchnię, żeby nie tworzyły się bieguny zimna i gorąca itd.. Przy
    piecach dynamicznych których będziesz musiał kupić kilka, inwestycja będzie
    dość kosztowna być może 1,5 do 2,5 raza kosztowniejsza od jakiejś bardziej
    tradycyjnej instalacji grzewczej z kotłem (obojętnie czy stałopaliwowym,
    gazowym czy elektrycznym, pomijam olejowe bo te są drogie). Zaletą
    oczywiście jest natychmiastowa gotowość do użycia i (chyba) bezobsługowość w
    dłuższym okresie. Wykonałem jedną instalację z piecami dynamicznymi,
    inwestor jest zadowolony, ale też wymagania były całkiem inne bo to był
    sklep i biura przeznaczonej pod wynajem, priorytetem inwestycji był czas,
    ominięcie formalności dotyczacych kotłowni i jej obsługi oraz możliwość
    łatwego indywidualnego roliczania najemców Kwestie głośności pieców itd nie
    były brane pod uwagę
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2009-07-30 12:15:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    K wrote:
> [...]
    > - jakie piece polecacie, czy nie wydzielają one jakichś dźwięków
    > podczas dynamicznego rozładowania (wentylator)?
    wydają

    > - czy nadawają się do ogrzewania małych pomieszczeń ~10m2?
    > - jak to wyglada gabarytowo?
    google twoim przyjacielem, są generalnei duże i ciężkie a ładen są bardzo
    drogie

    > - czy mozliwa jest akumulacja bez wydzielania ciepła lub skalowanie
    > tego parametru (noc)?

    ???

> [...]
    > widziane...
    >
    > Za wszelkie opinie i uwagi będę wdzięczny, mentalnie jestem za

    a moze jednak lepiej dac pompę ciepła poeitrze woda, Daikina

    koszt ok 20tysiecy za zestaw z zasobnikiem 300l (stal nierdzewna) oraz opcją
    zorbienia ukłądu klimatyzacji wodnej (na klimakonwektorach)

  • 5. Data: 2009-07-31 07:05:54
    Od: " K" <k...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    opcją
    > zorbienia ukłądu klimatyzacji wodnej (na klimakonwektorach)

    nie bardzo wiem co to pompa Daikina, w weekend jak znajde czas to sie
    wgłębie...

    co do kosztow licze ok. 10 tys za piece (5 piecow) czyli tyle ile za sam
    najzwyklejszy piec automatyczny na paliwo stale.

    W budynku brak komina, brak kominka, brak wodnej instalacji C.O., w lazience
    zasobnik CWU na max 120-150l (brak wanny), w kuchni podgrzewacz przeplywowy.
    Dobre ocieplenie styro 15 cm podloga, 20 cm sciana, 30 cm welna strop.
    Okna "fix" 3 warstwowe.

    Co mnie niepokoi i zarazem jest to jedyna rzecz, ktora mnie moze odwiezc od
    pieca aku.: ile dB emituje taki piec bo wychodzi na to, ze mialbym taki "pod
    uchem " w sypialni.... prosze uzytkownikow o wypowiedzi. Jaki producent?
    (najlepiej z oddzialem w Poznaniu) chodzi mi o pełna programowalnosc - półka
    wyzsza srednia.

  • 6. Data: 2009-07-31 15:06:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    K wrote:

> [...]
    > wypowiedzi. Jaki producent? (najlepiej z oddzialem w Poznaniu) chodzi
    > mi o pełna programowalnosc - półka wyzsza srednia.

    google wyłaczyli :)

    wybacz zę tak obcesowo ale o piecach akumulacyjnych można zanleźć w sieci...

    tylko nie wiem jakie chcesz piece kupić po 2000 bo mam wrażenei ze te z
    dynamicznym rozładowaniem są drożesze.

  • 7. Data: 2009-07-31 17:33:50
    Od: " K" <k...@g...pl>

> [...]

    > tylko nie wiem jakie chcesz piece kupić po 2000 bo mam wrażenei ze te z

    a wiesz, ze zgadles? do wieczora google wylaczyli.... w robocie. pozniej nie
    wiele czasu, niewazne.

    ceny mocno spadaja, w tej chwili np.
    www.energos.info.pl

    nie znalazlem nic o poziomie emitowanych szumow, ktos moze potwierdzic ze nie
    przeszkadza w spaniu (mala sypialnia)?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-07-31 23:13:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik " K" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ceny mocno spadaja, w tej chwili np.
    > www.energos.info.pl

    Szczerze mowiac to nie wiem czemu tak wzbraniasz sie przed podlogowka wodna
    np. Naprawde podoba Ci sie taki piec?? Ja tolerowal bym cos takiego w pracy,
    ale w domu to co najmniej srednia ozdoba.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-08-01 13:24:12
    Od: " K" <k...@g...pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    pracy,
    > ale w domu to co najmniej srednia ozdoba.

    generalnie brak gazu ziemnego na dzialce, paliwa stale odpadaja ze wzgledow
    na to, ze oprocz mnie w domu trzy baby ;) z tego dwie ledwo sie nauczyly
    chodzic.
    no i chec uproszczenia konstrukcji do granic mozliwosci...

  • 10. Data: 2009-08-01 14:11:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > chodzic.
    > no i chec uproszczenia konstrukcji do granic mozliwosci...

    Ale taka podlogowke mozesz zasilac czym chcesz, rowniez pradem.

    Pozdro.. TK