  • 1. Data: 2009-07-30 10:43:18
    Temat: elektrownia wiatrowa - wlasnej roboty
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Rozgladam sie powoli jak zrobic samemu cos takiego. Poniewaz elektryki nie
    jestem tak dobry zeby toto wpuszczac do gniazdek chcialbym tylko sobie
    zapewnieć "darmowa energią " do ogrzewania wody do celów gospodarczych i byc
    moze grzewczych. Czy ktos z was zajmował sie takim tematem i ma jakies
    doswiadczenia z prądem z wiatru

    pozdrawiam
    tr

  • 2. Data: 2009-07-30 11:21:58
    Temat: Re: elektrownia wiatrowa - wlasnej roboty
    Od: "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl>

    Tu masz trochę: http://www.mala-elektrownia.ovh.org/

  • 3. Data: 2009-07-30 12:13:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rt wrote:
> [...]
    > do celów gospodarczych i byc moze grzewczych. Czy ktos z was zajmował
    > sie takim tematem i ma jakies doswiadczenia z prądem z wiatru

    jak postawisz tych wiatraków kilka to masz szansę na "darmowe" oświetlenie
    domu :)

  • 4. Data: 2009-07-30 12:20:03
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    opis fajny
    cena przystepna
    ciekawe ile z tego prądu można odzyskać - autor nic nie pisze na ten temat

  • 5. Data: 2009-07-30 12:32:32
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > opis fajny
    > cena przystepna
    > ciekawe ile z tego prądu można odzyskać - autor nic nie pisze na ten temat

    Jeżeli dobrze kojarzę to maksymalnie 500W można z tego wycisnąć.
    A tak jak pisze MArek, to raczej jako zabawka może służyc, koszt
    magazynowania, straty powodują, że "taniej" będzie z gniazdka.

  • 6. Data: 2009-07-30 13:07:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:
> [...]
    > A tak jak pisze MArek, to raczej jako zabawka może służyc, koszt
    > magazynowania, straty powodują, że "taniej" będzie z gniazdka.

    przedewzytskim koszty budowy :)

    energetyka wiatrowa jest kompletnei abberacyjnym pomysłem.

  • 7. Data: 2009-07-30 13:36:31
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > moze grzewczych. Czy ktos z was zajmował sie takim tematem i ma jakies

    Pomysł dobry, aspiracje realne :)
    Licz sie z tym ze koszty zaczynaja sie od 10k zl.
    W tym jest maszt, prądnica/generator, śmigło, jakas infrastruktura przesylowa,
    grzałki, prosta automatyka.

    I te 10 tysiecy to za 1-1,5kW pradniczke i 2-3m śmigło.

    W zależności od tego gdzie mieszkasz taka inwestycja bedzie porownywalna do
    kupowania pradu z sieci. Po zamieszaniu obliczen przez inwestycje kaski w co
    innego i zakladaniu nieduzych wachan cen energii (do +50%) wychodzi na to ze
    warto ale nie dla kasy.

    Jesli chcesz oszczedzac na energii z gniazdka to bardziej oplaca sie kupic solary.

    No chyba ze tam gdzie wiatrak ma stanac masz problemy z zasilaniem, wtedy moze
    byc warto.

    Na pazzegro jest calkiem fajna oferta malych elektrowni. Policz sobie ile by cie
    inwestycja wyszla i jaki masz szybki wiatr u siebie. po nalozeniu tych
    informacji na charakterystyke turbiny i generatora wyjdzie ci czy sie oplaca.
    Generalnie sie nie oplaca :(.

    Natomiast warto sobie cos takiego budowac w ramach hobby, kiedy koszty sa male
    (bo masz cala kupke dziadostwa ktore mozesz przemienic w dzialajaca elektrownie)
    ale to przedsiewziecie na co najmniej 2-3 lata :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 8. Data: 2009-07-30 13:37:25
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > przedewzytskim koszty budowy :)
    >
    > energetyka wiatrowa jest kompletnei abberacyjnym pomysłem.

    Koszty budowy, jakieś sa ale :) można znaleźć projekty DIY gdzie się ręcznie
    nawija uzwojenie, robi całą mechanikę i elektornikę. Koszt masztu jeżeli
    samemu to też nie dużo.
    Ale to tylko dla tych co mają zacięcie i czas.
    Gotowe projekty to maskaryczne pieniądze.
    Tak samo jak z ogniwami fotoelektrycznymi, finansowa masakra.

    Pozdrawiam Michał

  • 9. Data: 2009-07-30 13:43:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:

    > Koszty budowy, jakieś sa ale :) można znaleźć projekty DIY gdzie się
    > ręcznie nawija uzwojenie, robi całą mechanikę i elektornikę. Koszt
    > masztu jeżeli samemu to też nie dużo.

    no i za ile zbudujesz tę elektownię o mocy 500W w porywach :)

    > Ale to tylko dla tych co mają zacięcie i czas.
    > Gotowe projekty to maskaryczne pieniądze.
    > Tak samo jak z ogniwami fotoelektrycznymi, finansowa masakra.

    + masakryczne zatrucie przyrody ale to nei u nas w europie tylko w chinach
    więc jest EKO.

    emicje co2 tez zlikidujemy i przenisiemy do Chin, będziemy EKO

  • 10. Data: 2009-07-30 13:45:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lukasz Sczygiel wrote:

> [...]
    > przez inwestycje kaski w co innego i zakladaniu nieduzych wachan cen
    > energii (do +50%) wychodzi na to ze warto ale nie dla kasy.

    naprawdę?

    ile realnie kWh z tego dostaniesz rocznie?