  • 1. Data: 2009-07-30 12:27:20
    Temat: papa termozgrzewalna na izolacje pionowa piwnicy
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Szybkie pytanie: papa termozgrz. Bauder 4mm cena 6pln/m2. Czy sie nada na
    izolacje pion. fundamentow piwnicy i czy to dobra cena.

    --
    pozdr Z.

  • 2. Data: 2009-07-30 12:41:53
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:h4s3iv$loo$1@inews.gazeta.pl...

    > Szybkie pytanie: papa termozgrz. Bauder 4mm cena 6pln/m2. Czy sie nada na
    > izolacje pion. fundamentow piwnicy i czy to dobra cena.

    z tym, ze nie wiem dokladnie jaka dokladnie nazwa, sprzedawca twierdzi, ze
    na opakowaniu pisze tylko bauder, z jednej strony ma kamyczki.

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2009-07-31 01:23:11
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    >
    > z tym, ze nie wiem dokladnie jaka dokladnie nazwa, sprzedawca twierdzi, ze
    > na opakowaniu pisze tylko bauder, z jednej strony ma kamyczki.

    Nie znam tej firmy a goglac nie mam czasu bo sezon. Ja stosuje z powodzeniem
    tez 4 mm pape firmy dibiten. Ma ona budowe dwu a wlasciwie trojwarstwowa. I
    tez posypana jest piaskiem. Dolna warstwa ma nieco nizsza temperature
    topnienia tak, ze w czasie nagrzewania topi sie tylko ona a gorna pozostaje
    teoretycznie nadal w miare mocna i w czasie rozwijania rolki na goraco nie
    falduje sie ani nie naciaga. Miedzy tymi warstwami jest "zbrojenie" - tkanina
    czy siatka z jakiegos tworzywa, ktore sie nie topi lecz przegrzane spala.
    Pape te stosuje okazjonalnie od okolo 15 lat, wtedy rolka 10 m2 kosztowala
    ponizej 40 dolarow a teraz okolo 60. Tak, ze jesli ta Twoja papa ma
    porownywalne wlasciwosci do tej opisanej to cena 6 zl za m2 jest smiesznie
    niska.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-07-31 13:36:10
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Chłopie, kto ci podsunął taki pomysł. Papa trmozgrzewalna jest do krycia
    dachu a nie na pionowe izolacje. Ona po prostu nie utzyma się w pionowej
    pozycji i się obsunie.A jeśli już się upierasz to musisz ją zabezpieczyć
    przed obsuwaniem poprzez zamocowanie punktowe lub listwą do sciany albo tzw.
    ścianką dociskową z cegły lub betonu. Zastanawiam sie tylko po co marnujesz
    pieniądze.
    pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2009-07-31 16:51:09
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Lip, 15:36, "Adam" <k...@o...pl> wrote:
    > Chłopie, kto ci podsunął taki pomysł.
    Tornad zapewne....
    :-)))))

    > Zastanawiam sie tylko po co marnujesz
    > pieniądze.

    Bo Tornad mu w głowie zamącił ... jak i wielu innym na tej grupie.
    ;-)

    Wielokrotnie o tym mówiłem, ale tutaj jest takie koło wzajemnej
    adoracji które zaraz nas zwyzywa i odsądzi od czci i wiary. Tymczasem
    taka izolacja nic nie daje. Do ciężkich izolacji przeciwwodnych
    stosuje się zgrzewane folie HDPE (takie grube na 2mm) lub izolacje
    pęczniejące (zawierające bentonit).
    Do izolacji przeciwwilgociowej (nie mylić z przeciwwodną) wystarczy
    posmarować smarowidłami bitumicznymi.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 6. Data: 2009-07-31 20:14:26
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    z tego co sprawdzałem to ceny pap na izolacje pionowe zaczynają się od
    10zł/m2
    polecam wnikliwie czytanie kart produktu, większość producentów je
    zamieszcza na stornach www.

    pozdr

    p.s. sprawdzaj dobrze wykonawców, klejenie tej papy na pion to ciężka
    robota!

  • 7. Data: 2009-08-01 04:19:30
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > pęczniejące (zawierające bentonit).
    > Do izolacji przeciwwilgociowej (nie mylić z przeciwwodną) wystarczy

    Tak, ja Tornad pape termozgrzewalna uwazam za najlepszy i co istotne,
    najtanszy i niezawodny, o kilkusetletniej trwalosci material do izolacji
    przeciwwilgociowych i 'wodnych', ktora mozna i nalezy stosowac do wykonania
    zewnetrznej izolacji pionowej scian fundamentowych. Sam to wymyslilem i w
    kilkunastu przypadkach z powodzeniem zastosowalem co w odroznieniu od Ciebie,
    moge udokumentowac.
    Naczytasz sie pierdol, reklam firm, ktorych celem jest zysk, kasa a nie dobro
    klienta, macisz ludziom w glowie i jeszcze zamiast mnie pochwalic, to sie
    wsciekasz, ze ktos ma czelnosc miec inne zdanie od niewatpliwie oczywiscie
    najlepiejwszystkowiedzacego Krzemka.
    Pape firmy dibitem zastosowalem na starych pokryciach izolacyjnych scian
    fundamentowych smarowanych roznymi mazidlami, ktore normalnie przeciekaly. W
    dwu przypadkach w pustakach, z ktorych te sciany byly wymurowane, chyba gdzies
    do pol metra nad posadzka, stala woda. Normalnie w okresach slot w piwnicy
    bylo wody po kostki. A na scianach czarna, kancerogenna plesn.
    Grunt przy scianie zima zamarza, podnosi sie, potem opada i nawet male kamyki
    potrafia te dysperbity i inne "firmowe" mazidla normalnie porysowac i
    podziurawic.
    Pape te zastosowalem w innych dwoch dwoch przypadkach do izolacji
    przeciwwodnej peknietych scian fundamentowych, przez ktore w czasie deszczu
    wlewala sie do piwnicy woda.
    Pieprzysz jak potluczony, ze papa ta przyklejona do muru zsunie sie... Papa
    ta nawet nie przyklejona nigdzie sie nie zsunie gdyz ma bardzo duzy
    wspolczynnik tarcia zarowno o mur jak i w stosunku do gruntu.
    Naczytales sie, ze nie stosuje sie tej papy dla stromych dachow i na tej
    podstawie wyciagasz bledne wnioski, ze ona sie ze sciany fundamentowej zsunie.
    Papa zsuwa sie ze stromego dachu wskutek wysokiej temperatury; na takim dachu
    w poludnie mozna jajecznice usmazyc wiec ta papa powoli splywa. Ale nigdy nie
    w gruncie gdzie zima lato jest chlodno.
    Aby dodac sobie waznosci pieprzysz o bentonitach.. Pokaz mi choc jeden
    przypadek zastosowania bentonitu do izolacji scian piwnicy, bo ja o czyms
    takim nie slyszalem. Bentonit jest dobry jako pluczka wiertnicza, mieszanina
    wodna z dodatkiem 0.5 procent (chyba Na2C03) nabiera wlasciwosci
    tiksotropowych, stosuje sie go czasem do robienia izolacji ciezkich zapor
    ziemnych, przeslon gruntowych, wykonywania waskich a glebokich wykopow bez
    szalowania i innych takich, ale nie do izolacji budynkow. Chlopie gdziezes sie
    takich bzdur naczytal.
    Teraz jesli ktos dodaje do czegos bentonit, ktory jest stosunkowo tani (tu
    tona kosztuje 130 dolarow) to tylko dla picu jako nieszkodliwy wypelniacz a
    poniewaz gawiedz nie ma pojecia w ogole z czym sie to je, to daje sie nabierac
    na jakies cudowne jego wlasciwosci. Ciekawi mnie jak sobie wyobrazsz wykonanie
    takiej izolacji muru bentonitem. Posypywac proszkiem i obsikiwac? A moze
    otytlac nim kozie bobki i zasypywac?
    Twoim zdaniem folia zgrzewana HDPE o grubosci "az" 2 mm jest lepsza od
    zbrojonej polipropylo-czymstam BITUMICZNEJ papy termozgrzewalnej o grubosci 4
    mm... Ciekawe. I ona, ta HDPE jakos z muru sie nie zsuwa? Ile Ci placa za jej
    reklame?
    Zajmij sie Ty lepiej swymi projektami i nie ucz ojca dzieci robic bo sie tylko
    osmieszasz.
    pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2009-08-01 05:06:01
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Sie, 06:19, "Tornad" <t...@v...pl> wrote:
> [...]
    > takiej izolacji muru bentonitem. Posypywac proszkiem i obsikiwac? A moze

    http://www.technologie-budowlane.com/Maty_bentonitow
    e_rodzaje_i_zastosowanie_maty_bentonitowej-a-137-20-
    .html
    Poczytaj Tornad zanim się bardziej pogrążysz ...
    ;-)

    I nie musiałem tego jakoś specjalnie szukać. Wstukałem "bentonit mata"
    w google i od razu tysiące linków (ten był pierwszy z brzegu). No ale
    Tornadzik jak zwykle wie lepiej i nikt mu nie wmówi że białe jest
    białe a czarne jest czarne..
    ;-)

    > Twoim zdaniem folia zgrzewana HDPE o grubosci "az" 2 mm jest lepsza od
    > zbrojonej polipropylo-czymstam BITUMICZNEJ papy termozgrzewalnej o grubosci 4
    > mm... Ciekawe.

    Ano jest. Bo jest rozciągliwa jak guma i idealnie szczelna a w dodatku
    nieszkodliwa.

    > I ona, ta HDPE jakos z muru sie nie zsuwa?

    Jest do tego sztywna prawie jak blacha.. widziałeś kiedyś to na oczy
    czy tak sobie pieprzysz bez sensu? Pokaż mi aprobatę budowlaną gdzie
    jest napisane że papę termozgrzewalną dachową można stosować do
    izolacji fundamentów i piwnic...
    ;-)

    >Ile Ci placa za jej reklame?

    Mnie nic, nie reklamuję przecież żadnego produktu.
    A ile Tobie płacą za reklamę papy termozgrzewalnej dibiten (dibiten -
    papa dobra na wszystko)?
    ;-)

  • 9. Data: 2009-08-01 10:43:41
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > w google i od razu tysiące linków (ten był pierwszy z brzegu). No ale
    > Tornadzik jak zwykle wie lepiej i nikt mu nie wmówi że białe jest

    Mlody, zanim zaczniesz mnie bardziej wyzywac przeczytaj dwa razy to co
    napisalem i czego nie wycialem a jak jestes tepy to ze cztery razy moze cie
    oswieci. Widzisz stosuja bentonit "sodowy" czyli dodaja Na2CO3, pewnie z pol
    procenta tej soli i to juz pisza ze stosuje bentonit sodowy, gawiedz bedzie
    sie za glowe lapac i dziwowac, ze taki bentonit wynalezli... Czyli chwyt
    marketingowy. Ty jestes taka "gawiedz" wiec oswiece cie piszac, ze bentobit to
    zwykly il, tyle ze czysty, rodzaj gruntu, ktory wystepuje rowniez w Polsce.
    Np. w miejscowosci Zrecze Male. I kazdemu kto chcialby uszczelnic zapore
    wodna, wydluzyc droge filtracji pod nia czy uszczelnic przed penetracja wody
    przypowierzchniowa warstwe gruntu, chetnie bentonit zalecilbym. Ale nigdy do
    uszczelnienie muru fundamentowego. A to z prostego powodu, ze ten material
    uszczelnia na mokro. Czyli mozna z niego wykonac izolacje przeciwwodna ale
    nigdy nie przeciwwilgociowa. On aby cokolwiek uszczelnil musi byc mokry,
    praktycznie nawodniony, wtedy woda wciagana osmotycznie pomiedzy czastki tego
    gruntu majace ksztalt pieciokatnych zyletek, niejako rozsadaza go, on
    powieksza swoja objetosc i w ten sposob uszczelnia. Taka jest fizyka jego
    zachowania. W roztworach wodnych, scislej mieszaninie, tworzy rodzaj emulsji,
    w ktorej te zyletki lacza sie narozami tworzac struktury przestrzenne i to
    zjawisko nazywa sie tiksotropia. Ten powstajacy zel tez uszczelnia ale aby
    uszczelnil musi byc nawodniony. Powtarzam to abys sobie to zapamietal. A co
    pisze firma? Ano ani slowem o tym co ja napisalem. Gdzies tam na koncu drobnym
    druczkiem pisza, ze jak podloze jest porowate to wczesniej nalezy zastosowac
    primer.
    Reasumujac pokrywajac sciane fundamentowa tym gownem sciana tez bedzie mokra.
    Owszem wody wolnej nie przepusci ale woda kapilarna spoko przez bentonit
    wedruje, wysokosc podciagania kapilarnego wody przez bentonit jest chyba
    najwyzsza ze wszystkich gruntow; moze dochodzic do okolo 8 metrow ponad zw.
    swobodne. Wiec zaizolujemy sciane poziomo a potem przykladamy z boku mate
    bentonitowa, ktora nam te sciane namoczy. Uwazam takie rowiazanie nie tylko
    funta klakow warte ale wrecz dla konstrukcji wysoce szkodliwe.

> [...]
    > czy tak sobie pieprzysz bez sensu? Pokaż mi aprobatę budowlaną gdzie
    > jest napisane że papę termozgrzewalną dachową można stosować do

    Nie, nie widzialem i nie chce widziec. To jest wymysl jakiegos niedouczonego
    businesmena a ci im mniej szkol maja, tym wieksza kase zbijaja. Takie prawo
    socjologiczne, ktore tez na swoj uzytek odkrylem. Pracowalem u multimilionera,
    wlasciciela szkoly, ktory mial trzy czy cztery klasy szkoly podstawowej.
    Papa termozgrzewalna tez jest sztywna jak blacha. Males ja kiedys w rece,
    widziales jak to wyglada? W temperaturze rzedu 10 stopni a tyle przewaznie ma
    mur piwniczny, aby ja zagic musisz na niej stanac, w recach chocbys nie wiem
    jaki bylk sielny, tego nie dasz rady zrobic. I tez jest rozciagliwa jak guma.

    > Mnie nic, nie reklamuję przecież żadnego produktu.
    > A ile Tobie płacą za reklamę papy termozgrzewalnej dibiten (dibiten -
    > papa dobra na wszystko)?
    > ;-)
    Mylisz sie, pisalem bo ktos o to pytal wiec podalem jej sklad, strukture i
    glowne wlasciwosci aby mozna bylo porownac i zastosowac innej firmy. Papa ta
    jako material bitumiczny ma nieograniczona trwalosc, w koncu ta ropa z ktorej
    to robia ma te swoje kilkadziesiat milionow lat. A co tez wazne ma wlasciwosci
    izolacji termicznej. Przykryj sie mokra koldra to bedziesz mial porownanie. Ja
    sie przykryje papa termozgrzewalna a Ty mata bentonitowa. Owszem deszcz Cie
    nie zleje, ale grypa pewna ta swinska, reklamowana przez firmy tym razem
    farmaceutyczne, pewna.
    A ten bentonit "sodowy"? po kilku, kilkunastu latach gimnastyki tej maty ten
    dodatek soli zostanie z niego normalnie wyplukany i ten bentonit sodowym byc
    przestanie. Pozlepia sie, zajda w nim niekorzystne zmiany strukturalne i swe
    cudowne wlasciowosci straci zamieniajac sie w normalne, pekajace po malych
    zmianach wilgotnosci, bloto.
    Zatem wnosze poprawke, Twoje rady schowaj dla siebie gdyz zaczynaja one miec
    charakter sabotazowy.
    Odnosnie aprobaty budowlanej to masz ja napisana przeze mnie. Druga moja
    wieksza prace, osuszenie calego domu wykonanalem osobiscie dokladnie 15 lat
    temu. Dziala skutecznie i wyglada jak by byla wykonana wczoraj. To myslacym
    ludziom powinno na razie wystarczyc.
    Moze ktos sie wqrwi i policzy ile kosztuja reklamowane metody niby-izolacji a
    za ile najlepsza izolacje scian mozna wykonac.
    Ja juz chyba nie dozyje no bo to wymaga czasu no i pieniedzy na badania ale
    jestem pewien, ze moja metoda zyska szeroka aprobate. I nie robie tego dla
    biznesu, po prostu dziele sie swoimi spostrzezeniami i doswiadczeniem ku fale
    czyzny.
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2009-08-02 12:19:32
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Szybkie pytanie: papa termozgrz. Bauder 4mm cena 6pln/m2. Czy sie nada na
    > izolacje pion. fundamentow piwnicy i czy to dobra cena.

    Baardzo promocyjna cena. Ja u siebie będę dawał pape icopal za ok 20 zł/m2,
    dodatkowo papa taka wymaga docisku. U mnie będzie ona między ściankami razem
    ze styrodurem. Z zewnątrz mur 14 od środka 24, będe dawał 2 warstwy tworzace
    z piwnicy wannę.
    Widziałem juz mokre ściany u sąsiadów, co też przyoszczędzili... Zachciało
    mi się piwnic, trudno trzeba teraz zapłacic.

    --
    Mariusz