  • 1. Data: 2009-07-30 09:39:35
    Temat: jaka odległość budynku od granicy?
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    jakie prawo opisuje dozwolone odległości budynków od granicy działek?

    wiem że odległość budynku od granicy działki budowlanej wynosi 3, lub 4m,
    czy ta analogia odnosi się do granic działek niebudowlanych?

  • 2. Data: 2009-07-30 17:32:43
    Temat: Re: jaka odległość budynku od granicy?
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl>

    Papa Smerf pisze:
    > jakie prawo opisuje dozwolone odległości budynków od granicy działek?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie. (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r. Nr 75, poz. 690) oraz
    miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

    > wiem że odległość budynku od granicy działki budowlanej wynosi 3, lub

    od granicy nieruchomości nie od granicy działki budowlanej

    JaTy

    ---
    avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta. Baza sygnatur wirusow (VPS): 090729-1,
    2009-07-29
    Przetestowano na: 09-07-30 19:32:43 avast! - Copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.

  • 3. Data: 2009-07-30 21:28:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "JaTy z SKMK" napisał:

> [...]
    > usytuowanie. (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r. Nr 75, poz. 690) oraz
    > miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

    dzięki:O)

    niestety, mowa tam jest jedynie o odległości budynku od granicy sąsiedniej
    działki budowlanej, a co jeśli są siednia działkia nie jest budowlana?
    można wtedy stawiać budynek stykający sie z tą granicą?

  • 4. Data: 2009-07-31 17:44:25
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > niestety, mowa tam jest jedynie o odległości budynku od granicy
    > sąsiedniej działki budowlanej, a co jeśli są siednia działkia nie jest
    > budowlana?
    nie ma znaczenia czy to działka budowlana czy nie, ważne, że granica
    nieruchomości

    > można wtedy stawiać budynek stykający sie z tą granicą?

    nie - możliwość taka istnieje tylko w dwóch przypadkach: gdy przewiduje
    to plan zagospodarowania lub gdy "po drugiej stronie" stoi już budowla w
    granicy - są dodatkowe warunki.

    JaTy

    ---
    avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta. Baza sygnatur wirusow (VPS): 090730-0,
    2009-07-30
    Przetestowano na: 09-07-31 19:44:26 avast! - Copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.

  • 5. Data: 2009-07-31 18:27:24
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "JaTy z SKMK" napisał:
    > nie ma znaczenia czy to działka budowlana czy nie, ważne, że granica
    > nieruchomości

    ok, dzięki za wyjaśnienie:O)
    z drugiej strony wprost z tej ustawy to nie wynika:O)

  • 6. Data: 2009-08-04 10:23:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > nie - możliwość taka istnieje tylko w dwóch przypadkach: gdy przewiduje to
    > plan zagospodarowania lub gdy "po drugiej stronie" stoi już budowla w
    > granicy - są dodatkowe warunki.

    Lub starać się o odstępstwo.