  • 1. Data: 2009-07-30 15:16:30
    Temat: Wentylacja mechaniczna – rury na krokwiach a ocieplenie.
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam,
    Fachowcy montują mi rury (Spiro &#8211; szerokość z ociepleniem około 15cm) od
    wentylacji mechanicznej na bokach krokwi (16cm). Planuje dać tam 15cm wełny +
    10cm na krokwie. Dręczące mnie pytania:

    1) Czy rury te nie powinny być pod ociepleniem (teraz zostawili coś koło 5cm)?
    2) Jeśli muszą być pod ociepleniem to czy wystarczy jak opuszczę je z 10cm
    (czyli czy wystarczy 10cm ocieplenia w tych miejscach gdzie jest rura)?

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-07-30 16:29:08
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna &#8211; rury na krokwiach a ocieplenie.
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 10cm na krokwie. Dręczące mnie pytania:
    >
    > 1) Czy rury te nie powinny być pod ociepleniem (teraz zostawili coś koło

    Powinny być po wewnętrznej stronie ocieplenia, czyli po stronie
    pomieszczenia.

    > 2) Jeśli muszą być pod ociepleniem to czy wystarczy jak opuszczę je z 10cm
    > (czyli czy wystarczy 10cm ocieplenia w tych miejscach gdzie jest rura)?

    Najprawdopodobniej wystarczy, wnioskuję z twojej wypowiedzi że rury
    dodatkowo mają swoje ocieplenie).

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-07-30 17:40:08
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Najprawdopodobniej wystarczy, wnioskuję z twojej wypowiedzi że rury
    > dodatkowo mają swoje ocieplenie).

    Hmm ja będe po dachu ciągnać rurę spiro (taka prawdziwą sztywną ocynkowaną)
    fi 125 mm i też mam ten sam problem. Tzn rura będzie bez ocieplenia i muszę
    ja zlicować z dolną krawędzią krokwi bo później stelaża pod gk nie zrobię.
    Krokwie mam 16-18 cm wieć teoretycznie zostaje mi od góy dachu 3-5 cm
    wełny....
    Czy aby w zimie nie będzie za zimno ? Bo wtedy szlag trafi całą ta
    rekuperację i odzysk ciepła.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-07-31 05:53:12
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Czy aby w zimie nie będzie za zimno ? Bo wtedy szlag trafi całą ta
    > rekuperację i odzysk ciepła.
    >

    > Pozdrawiam Michał
    Ja dałem kanały płaskie (przekrój prostokątny o wysokości 50mm). Nie są
    ocieplane. Można kupić kształtki z przejściem na fi100.
    Ociepliłem to tak:
    1. pod folią wysokoparoprzepuszczalną 10cm wełny
    2. na to kanał płaski (żeby nie "opadał" przybiłem do spodu krokwi
    ocynkowany drut wiązałkowy)
    3. wokół kanału wełna 5cm
    4. pod i pod krokwiami kanałem wełna 10cm.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-31 07:18:04
    Od: " K" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    Właśnie... co prawda ja zamierzam dac projekt instalacji do wyspecjalizowanej
    firmy, zobaczymy co zaproponuja.

    Ale ja sam wyobrazam sobie nastepujace rozwiazanie: poddasze nieuzytkowe,
    polac dachu konstrukcja wiazarowa nieocieplona, ocieplenie na stelazach
    przytwierdzone do dolnego pasa wiazarow - rury w otulinie z wełny puszczone
    luzem na stropie. W funkcji czasu chyba duzych strat ciepla nie powinno byc?

    Czy faktycznie lepiej w stropie w warstwie ocieplenia? Ktos to ma policzone?