  • 1. Data: 2009-07-30 15:26:55
    Temat: powierznia uyztkowa a calkowita domu i wycena
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Jakie sa powszechnie przyjete definicje powierzchni calkowitej i uzytkowej
    domu?

    Ktora powierzchnia jest czesciej stosowana przy wycenie nieruchomosci?

    Pozdrawiam
    Franc

  • 2. Data: 2009-07-30 18:19:59
    Temat: Re: powierznia uyztkowa a calkowita domu i wycena
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie sa powszechnie przyjete definicje powierzchni calkowitej i uzytkowej
    > domu?
    >
    > Ktora powierzchnia jest czesciej stosowana przy wycenie nieruchomosci?

    Jak pamiętam to byly 3 definicje :P.
    U mnie bank przyjmował tą która, przedstawiał ktoś z uprawnieniami
    budowlanym.
    Tnz on wypisywał kosztorys i określał metraż :P.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-07-31 20:31:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > domu?
    >
    > Ktora powierzchnia jest czesciej stosowana przy wycenie nieruchomosci?

    WG. ustawy
    uzytkowa - pomieszczenia mieszkalne i uzytkowe (bez schodow, komunikacji,
    garazu, kotlowni itp.)
    przy poddaszach wszystko powyzej 190 cm, 50% tego co miedzy 140 a 190 cm,
    ponizej 140 cm nie wlicza sie
    o ile dobrze pamietam
    przy wycenach zawsze liczy sie calkowita
    no chyba ze chcesz zeby ci wybudowali tylko uzytkowa ;-)

    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-08-02 12:14:30
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > WG. ustawy
    Masz na mysli ta ustawę?
    W ustawie o podatkach i opłatach lokalnych z dnia 12 stycznia 1991 r. (tekst
    jednolity Dz.U. z 2002 r. nr 9 poz. 84 z późn. zm.) powierzchnię użytkową
    budynku lub jego części stanowi powierzchnia mierzona po wewnętrznej
    długości ścian na wszystkich kondygnacjach z wyjątkiem powierzchni klatek
    schodowych oraz szybów dźwigowych; za kondygnację uważa się również garaże
    podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe.

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-08-02 12:49:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych; za kondygnację uważa
    > się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe.

    Norme, nie ustawe
    Powierzchnie użytkowe klasyfikowane są zgodnie z celem i przeznaczeniem
    budynków, dla których są one wznoszone. Dzieli się je zwykle na powierzchnie
    użytkowe podstawowe i powierzchnie użytkowe pomocnicze. Klasyfikacja
    podstawowych i pomocniczych powierzchni użytkowych jest zależna od
    przeznaczenia budynku. Do powierzchni podstawowej w domu zalicza się pokoje,
    kuchnie, łazienki...

    RESZTA TO NIESTETY INTERPRETACJA INDYWIDUALNA.

    Powierzchnia użytkowa:
    Powierzchnia wszystkich pomieszczeń budynku, mierzona w świetle ścian na
    wysokości ponad 1 m ponad poziomem podłogi zgodnie z normą PN-70/B-02365. W
    pomieszczeniach ze skosem powierzchnię zalicza się w pełni tam, gdzie
    wysokość przekracza 2,2 m oraz w połowie tam, gdzie wysokość wynosi od 1,4
    do 2,2 m.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-08-04 10:15:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > WG. ustawy

    A to niby której ustawy?

> [...]
    > garazu, kotlowni itp.)
    > przy poddaszach wszystko powyzej 190 cm, 50% tego co miedzy 140 a 190 cm,

    Cytujesz cos czego nawet nie znasz. To jest stara norma PN/70.

    > o ile dobrze pamietam
    > przy wycenach zawsze liczy sie calkowita
    > no chyba ze chcesz zeby ci wybudowali tylko uzytkowa ;-)

    Przy wycenach stosuje się tylko powierzchnię użytkową lub alternatywnie
    netto.

  • 7. Data: 2009-08-04 10:21:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie sa powszechnie przyjete definicje powierzchni calkowitej i uzytkowej
    > domu?

    Definicje powierzchni użytkowej są co najmniej dwie zgodnie z normami
    budowlanymi. Do tego dochodza jeszcze definicje powierzchni użytkowej
    określonej dla szczególnych celów (podatki).
    Wystarczy wrzucić to pytanie w google.

    > Ktora powierzchnia jest czesciej stosowana przy wycenie nieruchomosci?

    Powierzchni całkowitej w ogóle nie używa się przy wycenach, bo jest
    kompletnie nieprzydatna. Używa się najczęsciej powierzchni uzytkowej,
    ewentualnie powierzchni netto.

  • 8. Data: 2009-08-04 16:57:34
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    > Powierzchni całkowitej w ogóle nie używa się przy wycenach, bo jest
    > kompletnie nieprzydatna. Używa się najczęsciej powierzchni uzytkowej,
    > ewentualnie powierzchni netto.

    Zauwazylem, ze na wielu portalach zajmujacych sie sprzedaza nieruchomosci
    oferty sa tak przedstawiane:

    (Przyklad)

    Sprzedam dom - 625.000 [2367 zl/m2]
    Powierzchnia - 264 (pow. uzytkowa: 200 m2)
    Powierzchnia dzialki 244 m2
    itd

    Wiec z prostych wyliczen wychodzi na to, ze cene wyliczaja sobie z
    powierzchnie (nie nazwana wprost jako calkowita).
    Troche zgupialem przez to.
    Wycena robiona przez specjaliste z uprawnieniami jest wiec robiona na
    podstawie pow. "uzytkowej" (czyli powiedzmy nie wnikajac w definicje - tę
    MNIEJSZA powierzchnie) ?

    Pozdrawiam
    Franc

  • 9. Data: 2009-08-04 17:18:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wycena robiona przez specjaliste z uprawnieniami jest wiec robiona na
    > podstawie pow. "uzytkowej" (czyli powiedzmy nie wnikajac w definicje - tę

    Najpierw proponuję ci zajrzeć do definicji powierzchni całkowitej i dopiero
    zobaczysz jak ta powierzchnia jest nieprzydatna do porównywania
    nieruchomości. Jest to nagminny problem z myleniem pojęcia powierzchni
    całkowitej i powierzchni ogólnej lub netto.
    W ubiegłym tygodniu mój klient kupował dom o powierzchni całkowitej 216 m2,
    powierzchni ogólnej (netto) 175 m2 i powierzchni użytkowej 150 m2. Jak sam
    widzisz powierzchnia całkowita nie ma zupełnie znaczenia w przypadku
    porównywania nieruchomości ze względu na swoja konstrukcję (powierzchnia
    netto + powierzchnia kostrukcji).
    Jak chcesz to mam cały artykuł dotyczący rodzajów powierzchni.

  • 10. Data: 2009-08-04 18:11:01
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    > Jak chcesz to mam cały artykuł dotyczący rodzajów powierzchni.

    Bardzo chetenie, jesli masz linka lub mozliwosc zeskanowania wersji
    papierowej i przeslania.
    Dziekuje za rzeczowe wyjasnienie tematu.

    Pozdrawiam
    Franc