    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ff343a6$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ff380e4$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 4 Jan 2021 22:23:35 +0100

    Pani Ewa napisała:

    > U mnie w domu to na przestrzeni jednego pomieszczenia zdarza się różnica
    > 1,5 stopnia w tym samym czasie. Temperatura w dużym stopniu zależy od
    > tego, gdzie leży termometr.

    Temperatura jest jedną z trudniejszych do zmierzenia wielkości fizycznych.
    Ona w ogóle jest tak sobie "fizyczna", raczej statystyczna -- opisuje
    z jaką energią by walnęły cząsteczki (tu akurat powietrza) zajmujące
    określona objętość, gdyby w coś walnęły. To tak w skrócie i w uproszczeniu
    (gdyby ktoś chciał się przyczepić). Takie lokalne pomiary to już w ogóle
    -- na przykład zmiana ciśnienia spowodowana otwarciem drzwi gdzieś daleko
    na końcu korytarza może zmienć temperaturę i wyprowadzić kogoś ze strefy
    (psychicznego) komfortu. Gdyby oczywiście ten ktoś zdawał sobie sprawę
    z natury zjawiska.

    --
    Jarek