    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 7 Jan 2021 10:28:43 +0100

    W dniu 2021-01-07 o 09:16, Kżyho pisze:

    > Na własnym przykładzie - potwierdzam. Instalacja mieszana jest
    > kiepska, bo potem wiecznie problem ze sterowaniem tym. Albo grzejniki
    > grzeją za słabo, albo podłogówka za mocno i tym podobne kwiatki.
    >
    > Pzdr

    Instalacja mieszana nie jest kiepska tylko z reguły jest spierdolona, bo
    pseudofachowcy robią grzejniki i podłogówki na jednym obiegu.

    Jak instalacja jest zrobiona tak jak trzeba tzn. jest sprzęgło, są
    oddzielne pompy na obiegi i mieszacz do podłogówki ze sterownikiem
    pogodowym to hula to tak jak trzeba.

    Niestety wadą takiego rozwiązania jest dużo wyższy koszt budowy
    instalacji. Taka mieszana instalacja ma sens tylko wtedy, kiedy nie
    chcemy ogrzewać całego domu, a na weekend zjeżdża się rodzinka np
    studiujące dzieciaki. Wtedy grzejniki szybko podgrzeją pokoje tuż przed
    ich przyjazdem lub po przyjeździe. Dzięki temu można trochę zaoszczędzić
    kasy na ogrzewaniu w tygodniu, kiedy pokoje są puste.

    Ale jeżeli cały dom jest zamieszkały i codziennie użytkowane są
    wszystkie pokoje to takie wyłączanie ogrzewania kompletnie nic nie daje
    i wtedy podłogówka w całym domu jest dużo lepszym i przede wszystkim
    tańszym rozwiązaniem.