  • 301. Data: 2021-01-07 15:03:06
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-07 o 11:11, Marek pisze:

    > No właśnie, weźmy na dobry przykład taką Wenus. Dzięki dużej
    > zawartości dwutlenku węgla w atmosferze cała planeta gęsto pokryta
    > jest gęsta roślinnością niespotykaną na żadnej innej planecie US.

    A na bujny przyrost roślin, największy wpływ ma kwas siarkowy.

  • 302. Data: 2021-01-07 15:19:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Ooo! - a czemu Zgniłym?

    Frazeologia -- tak się określa kompromisy. Bo przecież każdy kompromis
    dla obu stron musi pachnąć nie najlepiej. Jeśli jest inaczej, to wtedy
    mamy Ideał.

    --
    Jarek

  • 303. Data: 2021-01-07 15:24:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > raz czy dwa w tygodniu. Życie - jak to nazywasz - w "jaskini" jest moim
    > sposobem na powrót do wartości, które uważam za istotne. Istotne jest
    > dla mnie np. rozpalenie rano w kominku, doceniając ciepło ognia i mając
    > satysfakcję z pracy którą włożyłem latem w cięcie, łupanie i
    > składowanie opału. Istotne jest również życie relatywnie wolne od
    > technologicznych wygód, które uważam za wynik konsumpcjonizmu obecnych
    > czasów. Niewątpliwie inni potrafią odnaleźć szczęście w inny sposób,
    > pośród czterech ścian owiniętych wełną. Ja próbowałem, mając

    Marzenia, marzenia .... ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=MiZ0g6XzcJQ

  • 304. Data: 2021-01-07 15:46:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 15:19 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Frazeologia -- tak się określa kompromisy. Bo przecież każdy kompromis
    > dla obu stron musi pachnąć nie najlepiej. Jeśli jest inaczej, to wtedy
    > mamy Ideał.

    No ale przecież opisałem Ci mój kompromis. Wszystkie strony zadowolone (mi
    kamyki nie przeszkadzają, Małżonka zadowolona), a mimo to i tak nazwałeś
    go Zgniłym.
    Ot, czysta, polska bezinteresowna złośliwość :-) - jak mu się układa to
    chociaż pognębię go na grupie. A co? - mogę przecież! - jestem
    najmądrzejszy!

    TG

  • 305. Data: 2021-01-07 15:51:45
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-07 o 15:46 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > No ale przecież opisałem Ci mój kompromis. Wszystkie strony
    > zadowolone (mi kamyki nie przeszkadzają, Małżonka zadowolona)

    Czyli to jednak nie kompromis, skoro nikt nie musiał w niczym ustąpić.
    I tym lepiej.

    Mateusz

  • 306. Data: 2021-01-07 15:55:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 15:51 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Czyli to jednak nie kompromis, skoro nikt nie musiał w niczym ustąpić.
    > I tym lepiej.

    Jak nie? :-) - kamyki są ale sklejone. Wiesz ile wieczorów spędziliśmy na
    ustalaniu warunków tego kompromisu? ;-)

    YH

  • 307. Data: 2021-01-07 16:15:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No ale przecież opisałem Ci mój kompromis. Wszystkie strony zadowolone
    > (mi kamyki nie przeszkadzają, Małżonka zadowolona), a mimo to i tak
    > nazwałeś go Zgniłym.

    Nazwałem Ideałem. Bo tak było nazwane wcześniej. I tak mi to z opisu
    cały czas wygląda. Ale skoro nazwa "Ideał" budzi zastrzeżenia, mogę
    kompromisowo nazywać to inaczej.

    > Ot, czysta, polska bezinteresowna złośliwość :-) - jak mu się układa
    > to chociaż pognębię go na grupie.

    A gdzie tam! Skoro się dobrze ułożyło, to to trzeba epidianem skleić,
    żeby już tak zostało.

    --
    Jarek

  • 308. Data: 2021-01-07 16:18:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-07 o 15:55 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Jak nie? :-) - kamyki są ale sklejone. Wiesz ile wieczorów
    > spędziliśmy na ustalaniu warunków tego kompromisu? ;-)

    Niemniej słownikowy kompromis wymaga, by obie strony z czegoś
    zrezygnowały. Jarek pewno wyjaśni akademicki termin pasujący do Twojej
    sytuacji.

    Swoją drogą -- wieczorne ustalanie warunków?? Nic dziwnego, że było
    ciężko. Ja już dawno temu nauczyłem się, że z małżonką nie wolno
    prowadzić żadnych negocjacji wieczorem. Człowiek zachęcony
    krótkoterminowymi korzyściami durnieje, pochopnie godząc się na
    wszystko. Z małżonką najlepiej rozmawiać w dzień, na neutralnym
    gruncie, z daleka od potencjalnie miotanych przedmiotów, i najlepiej w
    obecności świadków.

    Mateusz

  • 309. Data: 2021-01-07 17:26:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 10:42 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > (...), ale tak poważniej mówiąc to
    > z tym globalnym ociepleniem nie jest tak prosto.

    Ano, z dzisiaj:

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-w-hiszpanii-od
    notowano-najnizsza-temperature-w-historii-kraj,nId,4
    970261

    co prawda góry i to wysokie, ale 50-cio letni rekord pobity. Z drugiej
    strony w 1956 też było zimno, pewnie wtedy też padł jakiś xx - letni
    rekord. Jak to mówią pogoda zmienną jest.

    "W czasie utrzymujących się od weekendu mrozów w Hiszpanii w środę w
    północno-wschodniej części tego kraju zanotowano rekordowo niską
    temperaturę powietrza. W Katalonii nad ranem słupek rtęci zszedł do
    poziomu minus 34,1 stopnia Celsjusza.
    (...)
    Dotychczasowy rekord mrozu w Hiszpanii wynosił minus 32 st. C i został
    zanotowany w 1956 roku w katalońskiej miejscowości Lago Gento, również
    położonej w Pirenejach.

    W Hiszpanii od piątku utrzymują się niskie temperatury powietrza, a także
    intensywne opady śniegu, które w wielu miejscach kraju doprowadziły do
    zablokowania dróg. W środę po południu zamkniętych z powodu zalegającego
    na jezdni opadu było ponad 80 dróg krajowych."

    TG

  • 310. Data: 2021-01-07 17:28:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Niemniej słownikowy kompromis wymaga, by obie strony z czegoś
    > zrezygnowały. Jarek pewno wyjaśni akademicki termin pasujący
    > do Twojej sytuacji.

    Co tu szukać akademickich terminów. Jest to nieustanny postęp
    i czynienie wspólnym wysiłkiem świata coraz lepszym.

    Jarek

    --
    Rzecze kobra drugiej kobrze: choć zrobimy sobie dobrze.
    Na to mówi druga kobra: dobra dobra dobra dobra.