  • 291. Data: 2021-01-07 12:42:29
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Dzięki za przypomnienie, miałem napisać i zapomniałem.
    > Kamyczki z obrzeża chodnika zatopione w żywicy sprawdzają się idealnie.
    > Wcześniej miałem ten problem, że pies (duże bydle, ponad 70kg) nawet
    > gdy spokojnie po tym chodził to mi je rozsypywał po trawniku

    To chyba nawet była moja rada, z tym epidianem. Rzecz jasna ironiczna
    i złośliwa. Ale skoro pomogła komuś przybliżyć się do Ideału, to cieszy
    mnie ogromnie.

    Jarek

    --
    -- Jaka rasa?... NORDYCKA, psiakrew odczep się od tego zwierzęcia,
    nieszczęście ty moje!

  • 292. Data: 2021-01-07 12:50:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie, żadne inne problemy - wręcz przeciwnie. Zmuszają mnie regularnie do
    > ruchu, a czasem wręcz do sportu. Z mojej perspektywy - same zalety. :)

    Reklama to jednak potężna rzecz. Dział marketingu przedstawiał (również
    tutaj) zalety kosiarek bezobsługowych. Będących alternatywą dla Zwykłych
    Kosiarek, które zmuszają do regularnego ruchu, wte i nazad po trawniku.

    > No i pogadać jest z kim na co dzień, a to też (dla mnie) ważne.

    A dla nich?

    --
    Jarek

  • 293. Data: 2021-01-07 12:54:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zastanów się, dlaczego chcą przyjść do nas, a nie na olbrzymie do zagospodarowania
    obszary np. Syberii czy Kazachstanu.
    Raczej nie o zieleń chodzi.

    ----

  • 294. Data: 2021-01-07 13:07:32
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-07 o 12:50 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > (również tutaj) zalety kosiarek bezobsługowych. Będących alternatywą
    > dla Zwykłych Kosiarek, które zmuszają do regularnego ruchu, wte i

    To kwestia ilości tych kosiarek. 2 albo 3 są (niemal) bezobsługowe.
    Przy 40 kosiarkach pojawia się już nieco okresowej obsługi.

    > A dla nich?

    Dla nich to dużo mniej ważne, w końcu nie jestem nikim ważnym. Ale (póki
    co) tolerują moją obecność i uprzejmie godzą się prowadzić ze mną od
    czasu do czasu konwersacje. No, chyba, że są akurat nie w humorze,
    czasem się to może zdarzyć - w końcu owca też człowiek.

    Mateusz

  • 295. Data: 2021-01-07 13:46:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 7.01.2021 o 11:42, Mateusz Viste napisał:

    > Nie, żadne inne problemy - wręcz przeciwnie. Zmuszają mnie regularnie do
    > ruchu, a czasem wręcz do sportu. Z mojej perspektywy - same zalety. :)
    > No i pogadać jest z kim na co dzień, a to też (dla mnie) ważne.

    I nie tylko to - vide góralskie:
    - zebyś ty jesce gotować umiała... ech!

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 296. Data: 2021-01-07 13:55:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 12:42 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > To chyba nawet była moja rada, z tym epidianem. Rzecz jasna ironiczna
    > i złośliwa. Ale skoro pomogła komuś przybliżyć się do Ideału, to cieszy
    > mnie ogromnie.

    Ideału powiadasz :-) - życie w związku to sztuka kompromisów.
    Dla mnie tych kamyczków mogło by nie być, ale trzeba też uwzględnić
    potrzeby (estetyczne w tym przypadku) drugiej połowy. Tyle tylko, że to ja
    napindalam z kosiarką (ostatni sezon co prawda przysposabiałem skutecznie
    Syna) i to ja dostawałem po kostkach tymi kamieniami. Podrasowałem trochę
    (przy pomocy grupy) ten projekt i teraz wszyscy zadowoleni.
    A nic tak w rodzinie nie cieszy jak święty spokój :-)

    TG

  • 297. Data: 2021-01-07 14:22:02
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 07.01.2021 o 11:09, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > będzie działało prawidłowo. Bedzie Ci się udawało to jakoś ustawić i
    > wyregulować przy aktualnej pogodzie. Przyjdzie obniżenie lub
    > podwyższenie temperatur na zewnątrz i układ znów się rozjedzie i znów
    > trzeba będzie regulować.
    >
    > Chyba, że jest to niewielki dom o powierzchni 100-120m2 i przerobisz
    > wszystkie obiegi grzejnikowe na podłogowe to wtedy możesz to zasilić
    > wprost z kotła gazowego, pod warunkiem, że do rozdzielaczy poprowadzone
    > będą rury o odpowiednich średnicach. Wtedy będzie to działać dobrze.

    Odezwij się może do mnie na priv?
    Bo nie ma sensu tu na grupie opisów mojej instalacji robić itp., a
    chętnie bym parę rzeczy ustalił co i jak.
    Tylko z adresu wywali _wycinamy_

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 298. Data: 2021-01-07 14:37:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ideału powiadasz :-)

    Po prostu cytuję.

> [...]
    > tymi kamieniami. Podrasowałem trochę (przy pomocy grupy) ten projekt
    > i teraz wszyscy zadowoleni. A nic tak w rodzinie nie cieszy jak święty

    Jeśli o mnie chodzi, to nic mi do tych kamyczków. Owszem, podobnie jak
    kol. Mateusz zapamiętałem tę inforamcję jako jedną z ważniejszych na
    grupie -- po prostu wiadomość ze świata, z którym w tzw. "realu" nie
    mam zbyt wiele styczności. Ciekawą wiadomość, bo pozwalającą lepiej ten
    świat zrozumieć. A ja chciałbym rozumieć innych, bo to zawsze lepiej.
    Ale bezpośrednio mnie to nie dotyczy -- obojętne, czy kamyczki klejone
    epidianem do Matki Ziemi są Ideałem, czy Zgniłym Kompromisem.

    Jarek

    --
    Nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy.

  • 299. Data: 2021-01-07 14:49:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 14:37 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > obojętne, czy kamyczki klejone
    > epidianem do Matki Ziemi są Ideałem, czy Zgniłym Kompromisem.

    Ooo! - a czemu Zgniłym?

  • 300. Data: 2021-01-07 15:00:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-07 o 11:06, Marek pisze:

    > Potrzebujesz argumentu na to, że podgrzewanie większej ilości wody w
    > tym samym czasie  potrzebuje więcej energii?
    > Między słowami to ja tylko o tym i o niczym więcej. Ale trzeba umieć
    > czytać.

    I co niby się dzieje z tą podgrzaną wodą, a w zasadzie z tą energią
    cieplną wpakowaną do tej wody? Znika, ucieka do kanalizacji, albo
    cichcem w nocy uprowadzają ją ufoludki?

    Dajesz takie argumenty, że po prostu przestaje to już nawet być śmieszne.

    Rozumiem, że ktoś, kto nie skończył nawet podstawówki nie jest tego w
    stanie zrozumieć, bo zapewne nie uczył się fizyki, ale chyba raczej
    analfabetą nie jesteś i chyba ukończyłeś przynajmniej podstawówkę?

    No chyba, że się mylę?

    Tak trudno Ci zrozumieć, że ta energia pozostaje w domu, utrzymuje i
    stabilizuje temperaturę zapewniając komfort ciepła, a przy tym pozwala
    ogrzewać dom taniej, bo grzejniki tak szybko nie stygną i dzięki temu
    można obniżyć temperaturę w obiegu grzejników, a poza tym kocioł
    rzadziej się załącza i wyłącza?

    Jeżeli się nie zgadzasz z tym co napisałem to przedstaw swój punkt
    widzenia oraz konkretne i przekonujące argumenty. Nie rzucaj jakimś
    frazesami i przestań uskuteczniać "argumentum ad personam".

    Tylko nie pisz czasami głupot jak ToMasz, że jak się skończy sezon
    grzewczy to zrobi się nagle gorąco i ta nagrzana woda pozostanie i
    zmarnuje się zgromadzona w niej energia.