  • Data: 2014-11-28 01:24:51
    Temat: Re: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 22:51:53 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Elektryczne powinno być droższe. Ale czy gazowe będzie tańsze? Zastanów
    > się sam: Prąd grzeje najdrożej, ale każdy, za 40 i za 4000zł grzejnik ma
    > tą samą 100% sprawność. Dodatkowo można korzystać z drugiej, tańszej
    > taryfy.
    > Gaz jest tańszy niż prąd, ale nie wiemy ile u Ciebie będzie kosztowała
    > dostawa gazu w butlach. jakich dużych butlach? A może będziesz miał taki
    > biały wielki zbiornik obok domu? Piece gazowe są różne. mogą mieć
    > sprawność 86% a mogą 108%. to 108% to z chorej metody pomiarowej, więc
> [...]

    Kiedyś na stronie ŁZE był kalkulator którym można było porównać koszt grzania prądem
    w różnych kombinacjach taryfowych w stosunku do gazu ziemnego. Z kalkulatora
    wychodziło że przy dwóch taryfach prąd wychodził niewiele drożej niż gaz ziemny. Po
    swojej kieszeni przekonałem się że umiejętne gotowanie na prądzie kosztuje tyle samo
    co na gazie ziemnym.