  • 1. Data: 2014-11-27 16:36:58
    Temat: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    Dom 120 m2. Nie mam dostepu do gazu ziemnego.
    Chce zastosowac ogrzewanie elektryczne lub gazem płynnym p-but.
    Ktore z w/w jest tańsze w eksploatacji?

  • 2. Data: 2014-11-27 16:38:33
    Temat: Re: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "pepe" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Dom 120 m2. Nie mam dostepu do gazu ziemnego.
    >Chce zastosowac ogrzewanie elektryczne lub gazem płynnym p-but.
    >Ktore z w/w jest tańsze w eksploatacji?

    Pompa ciepla.

  • 3. Data: 2014-11-27 16:48:23
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 16:36:31 UTC+1 użytkownik pepe napisał:
    > Dom 120 m2. Nie mam dostepu do gazu ziemnego.
    > Chce zastosowac ogrzewanie elektryczne lub gazem płynnym p-but.
    > Ktore z w/w jest tańsze w eksploatacji?

    W eksploatacji elektryczne bo dwie taryfy są. W instalacji elektryczne tańsze bo
    najtańsze grzejniki są od 40 złotych.

  • 4. Data: 2014-11-27 17:11:41
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:5477457e$0$2654$65785112@news.neostrada.pl,
    *Ghost* <g...@e...com> typed:
    > Użytkownik "pepe" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pompa ciepla.

    A tam, nie pytam o pompe, węgiel, olej itp.

  • 5. Data: 2014-11-27 17:19:15
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:acc6e822-73fa-47b9-8ba9-ba522114361d@googlegrou
    ps.com,
    *Użytkownik* <k...@g...com> typed:

    > W eksploatacji elektryczne bo dwie taryfy są. W instalacji elektryczne
    > tańsze bo najtańsze grzejniki są od 40 złotych.

    W sumie moc grzejników do ogrzania tej powierzchni wyniesie ponad 3000 W
    Zuzucie dobowe (zakladam 8 godzin pracy) 8 x 3= 24 kwh x 0.55 zl
    =13.2x30dni=396 zl/miesiac
    Ale czy wystarczy 3k W do ogrzania powierzchni 12om2

    Natomiast gaz w/g mnie wyniesie mniej?

  • 6. Data: 2014-11-27 18:20:28
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 17:18:49 UTC+1 użytkownik pepe napisał:
> [...]
    > =13.2x30dni=396 zl/miesiac
    > Ale czy wystarczy 3k W do ogrzania powierzchni 12om2

    To ile potrzeb daje się w miarę dokładnie policzyć Współczynniki przenikania ciepła
    przez przegrody nie są tajemnicami. Tak samo z wentylacją. Jak liczenie za trudne to
    Adam udostępnił kilka razy jakie moce przy jakich temperaturach u niego grzeją.

  • 7. Data: 2014-11-27 18:47:31
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W takich okolicznościach:
    -elektryczne.
    -dobra izolacja domu.
    -piecyk JOTUL (nie jestem dystrybutorem, ale nic innego nie kupuj,
    polecam model F3 (najlepiej MF))

  • 8. Data: 2014-11-27 19:04:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 16:48:25 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > W eksploatacji elektryczne bo dwie taryfy są. W instalacji elektryczne tańsze bo
    najtańsze grzejniki są od 40 złotych.

    I tymi grzejnikami za 40 pln nagrzejesz w dwoch taryfach przy -20stC ? :)
    Nie sadze;) A elektryczne grzejniki akumulacyjne to raczej kolo 2k za sztuke.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-11-27 19:06:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 17:18:49 UTC+1 użytkownik pepe napisał:

    > Ale czy wystarczy 3k W do ogrzania powierzchni 12om2

    3kW na dom 120m2? To musialby byc dom mega pasywny. Jezeli to normalna
    chata bez metrowych styropianowych scian i ma okna - licz raczej blizej
    6-8kW. Jak nie ma rekuperacji i slabe ocieplenie dachu - licz raczej 10-12kW.
    podzr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-11-27 19:31:23
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 19:04:40 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Nie sadze;) A elektryczne grzejniki akumulacyjne to raczej kolo 2k za sztuke.

    Ktoś niedawno napisał że jak jakieś urządzenie bez przerwy pobiera prąd to w dwóch
    taryfach wyjdzie trochę taniej niż w jednej. Nie sprawdzałem, uwierzyłem. Takie
    grzejniki po 40 zyli mają dobrze działające regulatory temperatury. Zaskakująco
    dobrze działające. Przy kilku sztukach można przyjąć że pobór prądu jakoś się uśredni
    i będzie w miarę stały. Poza tym w dzień kiedy jest droższa taryfa z reguły jest
    cieplej bo czasami to i Słońce potrafi wyjść zza chmur i odciążyć trochę ogrzewanie.
    Jest przy takim grzaniu spora szansa ze wyjdzie taniej niż gazem płynnym. Piece
    akumulacyjne przy dwóch taryfach zrobią sporo taniej niż gaz płynny. Grzanie prądem
    może być opłacalne w przypadku budynków typu termos z bardzo małą kompilacyjnością. W
    takim budynku elektryczne grzejniki konwektorowe bez problemu zrobią wymaganą
    temperaturę bo grzeją powietrze, a to jest lekkie. I niewiele ciepła potrzeba żeby je
    ugrzać.