  • 11. Data: 2014-11-27 19:35:45
    Temat: Re: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    Od: r...@g...com

    http://4.bp.blogspot.com/-SHZRU0cBvnE/TiZ9TxNsZwI/AA
    AAAAAAAXg/2BwC2xTTVqc/s1600/koszty%2Bogrzewania.png

  • 12. Data: 2014-11-27 19:38:48
    Od: k...@g...com

    kompilacyjnością. akumulacyjnością.

  • 13. Data: 2014-11-27 19:46:02
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:5f188cbf-9f24-4209-af00-fb28eb3e3dce@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

    > 3kW na dom 120m2? To musialby byc dom mega pasywny. Jezeli to normalna
    > chata bez metrowych styropianowych scian i ma okna - licz raczej blizej
    > 6-8kW. Jak nie ma rekuperacji i slabe ocieplenie dachu - licz raczej
    > 10-12kW. podzr.

    Oj, to zabojcza kwota wyjdzie za m-c ogrzewania.
    Zdecydowanie taniej wyjdzie gaz.

  • 14. Data: 2014-11-27 19:46:33
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 19:35:46 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > http://4.bp.blogspot.com/-SHZRU0cBvnE/TiZ9TxNsZwI/AA
    AAAAAAAXg/2BwC2xTTVqc/s1600/koszty%2Bogrzewania.png

    Trochę pozażywane sprawności i niektóre ceny nośników mało aktualne.

  • 15. Data: 2014-11-27 19:48:45
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 19:45:55 UTC+1 użytkownik pepe napisał:
    > In news:5f188cbf-9f24-4209-af00-fb28eb3e3dce@googlegrou
    ps.com,
    > *Adam* <a...@g...com> typed:

    > Oj, to zabojcza kwota wyjdzie za m-c ogrzewania.
    > Zdecydowanie taniej wyjdzie gaz.

    10-12kW to podczas jakiś zajebistych mrozów. Średnio wyjdzie dużo mniej. W`Łodzi
    zaraz grudzień a nie było jeszcze dnia z ujemną temperaturą.

  • 16. Data: 2014-11-27 19:49:22
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:547763b7$0$2657$65785112@news.neostrada.pl,
    *Dupek Żołędas* <s...@g...com> typed:
    > W takich okolicznościach:
    > -elektryczne.
    > -dobra izolacja domu.
    > -piecyk JOTUL (nie jestem dystrybutorem, ale nic innego nie kupuj,
    > polecam model F3 (najlepiej MF))

    No nie, nie chce piecyka
    http://jotul.com/pl/produkty/piece/f-3-series/jotul-
    f-3

  • 17. Data: 2014-11-27 19:56:58
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 19:48:36 UTC+1 użytkownik pepe napisał:
    > In news:547763b7$0$2657$65785112@news.neostrada.pl,
    > *Dupek Żołędas* <s...@g...com> typed:
    >

    > No nie, nie chce piecyka
    > http://jotul.com/pl/produkty/piece/f-3-series/jotul-
    f-3

    też bym takiego zajebistego nie chciał. Poza tym przy takim piecyku ciągle się
    dokłada opał. Jak by mnie coś zmusiło do grzania innego niż pompa to kupił bym w LM
    piecyk z podajnikiem, na pelet. Widziałem takie dwa o różnych mocach. Jeden 4kW drugi
    chyba 6kW. Inny typ brzydactwa niż ten z fotki ale sam dokłada opał.

  • 18. Data: 2014-11-27 20:30:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    pepe wrote:

    > In news:5477457e$0$2654$65785112@news.neostrada.pl,
    > *Ghost* <g...@e...com> typed:
    a.pl...

    > A tam, nie pytam o pompe, węgiel, olej itp.

    jak prąd to tylko pompa ciepła. Inaczej to bez sensu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2014-11-27 20:36:40
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 27-11-14 19:46, pepe pisze:
    > In news:5f188cbf-9f24-4209-af00-fb28eb3e3dce@googlegrou
    ps.com,
    > *Adam* <a...@g...com> typed:

    > Oj, to zabojcza kwota wyjdzie za m-c ogrzewania.
    > Zdecydowanie taniej wyjdzie gaz.
    Powiadam Ci synu kup piecyk Jotula...:-)))).

  • 20. Data: 2014-11-27 22:51:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.11.2014 16:36, pepe pisze:
    > Dom 120 m2. Nie mam dostepu do gazu ziemnego.
    > Chce zastosowac ogrzewanie elektryczne lub gazem płynnym p-but.
    > Ktore z w/w jest tańsze w eksploatacji?

    Elektryczne powinno być droższe. Ale czy gazowe będzie tańsze? Zastanów
    się sam: Prąd grzeje najdrożej, ale każdy, za 40 i za 4000zł grzejnik ma
    tą samą 100% sprawność. Dodatkowo można korzystać z drugiej, tańszej
    taryfy.
    Gaz jest tańszy niż prąd, ale nie wiemy ile u Ciebie będzie kosztowała
    dostawa gazu w butlach. jakich dużych butlach? A może będziesz miał taki
    biały wielki zbiornik obok domu? Piece gazowe są różne. mogą mieć
    sprawność 86% a mogą 108%. to 108% to z chorej metody pomiarowej, więc
    już na oko widać że ocena kosztów ogrzewania gazem jest bardziej złożona.
    Mając dom, masz większe możliwości, niż mając mieszkanie. możesz się
    bawić w pompy ciepła, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem, możesz
    "akumulować" ciepło nagrzewając beczki z wodą nocą a odzyskując ciepło
    w ciągu dnia.
    Reasumując: ma być krótko, na temat, wygodnie: grzej prądem. Ma być
    tanio, dobrze policz gaz, albo grzej prądem na drugiej taryfie pompą
    ciepła.

    ToMasz