  • 21. Data: 2014-11-28 01:21:27
    Temat: Re: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 22:51:53 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    Obawiam sie, ze nie za bardzo sie orientujesz w tym temacie ;)

    > Elektryczne powinno być droższe. Ale czy gazowe będzie tańsze? Zastanów
    > się sam: Prąd grzeje najdrożej, ale każdy, za 40 i za 4000zł grzejnik ma
    > tą samą 100% sprawność. Dodatkowo można korzystać z drugiej, tańszej
    > taryfy.

    Niby tak, tylko ta tansza taryfa jest akurat wtedy, kiedy wiekszosc ludzi akutrat nie
    chce grzac -spia albo sa w pracy (22-6, 13-15). Zeby z nie korzystac w sensowny
    sposob potrzebne sa piece akumulacyjne - pobieraja prad noca, cieplo oddaja w
    dzien... i nie kosztuja 40PLN...

    > Gaz jest tańszy niż prąd, ale nie wiemy ile u Ciebie będzie kosztowała
    > dostawa gazu w butlach. jakich dużych butlach?

    Gaz w butlach do ogrzewania? Myslisz o takich kilkanascie kg? ;)
    To juz lepiej wegle/drewnem palic ;)

    >A może będziesz miał taki
    > biały wielki zbiornik obok domu? Piece gazowe są różne. mogą mieć
    > sprawność 86% a mogą 108%. to 108% to z chorej metody pomiarowej

    A co w tym "chorego"? Daaaawno temu za 100% przyjeto zla wartosc (nie uwzgledniajaca
    ciepla kondensacji) i do tej pory sie to ciagnie... Jesli jakas firma wg starej
    metody podaje sprawnosc ~95% to ile ma wpisac producent kotla, ktory ma ~10% wyzsza?

    > Reasumując: ma być krótko, na temat, wygodnie: grzej prądem. Ma być
    > tanio, dobrze policz gaz, albo grzej prądem na drugiej taryfie pompą
    > ciepła.

    Z tym sie zgadzam ;) liczyc, liczyc, liczyc...
    Powierzchnia domu nie za duzo informacji daje... Istotne jest ocieplenie,
    rekuperacja... z czego mozna wyliczyc zapotrzebowanie na cieplo, taryfy sa ogolnie
    dostepne wiec koszt mozna oszacowac... trzeba brac pod uwage wszystko... koszt
    instalacji, uzytkowania, potencjalne koszty serwisowe...

    WS

  • 22. Data: 2014-11-28 01:24:51
    Od: k...@g...com

> [...]
    > Reasumując: ma być krótko, na temat, wygodnie: grzej prądem. Ma być
    > tanio, dobrze policz gaz, albo grzej prądem na drugiej taryfie pompą

    Kiedyś na stronie ŁZE był kalkulator którym można było porównać koszt grzania prądem
    w różnych kombinacjach taryfowych w stosunku do gazu ziemnego. Z kalkulatora
    wychodziło że przy dwóch taryfach prąd wychodził niewiele drożej niż gaz ziemny. Po
    swojej kieszeni przekonałem się że umiejętne gotowanie na prądzie kosztuje tyle samo
    co na gazie ziemnym.

  • 23. Data: 2014-11-29 00:37:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 27 Nov 2014 16:36:58 +0100, pepe

    > Ktore z w/w jest tańsze w eksploatacji?

    Zależy od konstrukcji domu i zapotrzebowania na ciepło. Podaj więcej
    danych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2014-11-29 00:52:25
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 00:37:11 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 27 Nov 2014 16:36:58 +0100, pepe

    > Zależy od konstrukcji domu i zapotrzebowania na ciepło. Podaj więcej
> [...]
    A dlaczego zależy od konstrukcji domu i zapotrzebowania na ciepło. Czy w domu dobrze
    ocieplonym kilowatogodzina z gazu niesie inną ilość energii niż kilowatogodzina z
    prądu? Ropa dzisiaj w USA po 65 dolców była. Oczywiście nie od ręki tylko w dostawie
    za jakiś czas. Gaz płynny powinien niedługo stanieć bo jego cena jest powiązana z
    ceną ropy.

  • 25. Data: 2014-11-29 09:41:24
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > sprawność 86% a mogą 108%. to 108% to z chorej metody pomiarowej, więc
    > już na oko widać że ocena kosztów ogrzewania gazem jest bardziej złożona.

    Nawet przy tej, jak to określiłeś, "chorej" metodzie pomiarowej piec
    zasilany mieszanka propanu i butanu nie osiągnie tych 108% - takie cuda
    to tylko na metanie...

    --
    Darek

  • 26. Data: 2014-11-29 10:24:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >A dlaczego zależy od konstrukcji domu i zapotrzebowania na ciepło. Czy w
    >domu dobrze ocieplonym kilowatogodzina z gazu niesie inną >ilość energii
    >niż kilowatogodzina z prądu?

    ano dlatego ze nas interesuje cena koncowa - jesli bedzie to 1000zł rocznie
    to wszystko jedno ile kosztował nosnik, no ale jesli 10000 to szukamy
    tańszego nośnika (uwzgledniajac koszty instalacji)

    b.

  • 27. Data: 2014-11-29 11:17:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Nov 2014 15:52:25 -0800 (PST), k...@g...com

    > A dlaczego zależy od konstrukcji domu i zapotrzebowania na ciepło.

    Ponieważ same koszty ogrzewania to nie jest wszystko. Jest jeszcze koszt
    inwestycyjny, który też należy uwzględnić i zaliczyć do kosztów ogrzewania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2014-11-29 13:56:50
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 11:17:18 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > inwestycyjny, który też należy uwzględnić i zaliczyć do kosztów ogrzewania.

    Wiem że nie wszystko ale pepe pytał tylko o koszt eksploatacji w naciskiem na które
    tańsze. Może ma zrobioną instalację wodną do ogrzewania i może wstawić kocioł z
    grzałkami albo kocioł na gaz.

  • 29. Data: 2014-11-29 13:58:50
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 09:41:27 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

    > Nawet przy tej, jak to określiłeś, "chorej" metodzie pomiarowej piec
    > zasilany mieszanka propanu i butanu nie osiągnie tych 108% - takie cuda
> [...]

    Na czym polega taki wzrost sprawności przy kondensacji?

  • 30. Data: 2014-11-29 14:13:17
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:82d7fa63-eaff-4093-ad60-a4c79c98f7fd@googlegrou
    ps.com,
    *Użytkownik* <k...@g...com> typed:

    > Wiem że nie wszystko ale pepe pytał tylko o koszt eksploatacji w
    > naciskiem na które tańsze. Może ma zrobioną instalację wodną do
    > ogrzewania i może wstawić kocioł z grzałkami albo kocioł na gaz.

    Dokladnie tak.
    Majac w perspektywie budowe sieci gazowej przez nasze wladze, jednak
    zdecydowalem sie na gaz z butla 2700 l na zewnatrz posesji.