  • 31. Data: 2014-11-29 14:28:21
    Temat: Re: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-27 20:30, masti pisze:

    > jak prąd to tylko pompa ciepła. Inaczej to bez sensu

    Dokładnie.
    Na gaz musisz uzyskać pozwolenia, mieć projekt instalacji, a to też są
    koszty + dzierżawa butli + koszt kotła gazowego + koszt komina. Za te
    pieniądze to bez najmniejszego problemu postawisz powietrzną pompę
    ciepła, której koszt ogrzewania będzie dużo niższy niż koszt ogrzewania
    gazem z butli czy prądem bezpośrednio.
    Oczywiście do tego podłogówka w domu z dodatkowym buforem ciepła i
    korzystasz z II taryfy elektrycznej.

  • 32. Data: 2014-11-29 15:33:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > koszty + dzierżawa butli + koszt kotła gazowego + koszt komina. Za te
    > pieniądze to bez najmniejszego problemu postawisz powietrzną pompę

    zupełnie nie rozumiem czemu tak popularne w polsce są pompy powietrze
    woda, których sprawność mocno spada w mrozy.
    Ja mam dokładnie odwrotnie. czyli pierwotne źródło studnie glikolowe, a
    ogrzewanie powietrzne nadmuchowe.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2014-11-29 15:41:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-29 15:33, masti pisze:

    > zupełnie nie rozumiem czemu tak popularne w polsce są pompy powietrze
    > woda, których sprawność mocno spada w mrozy.

    Ale to jedyne, bezobslugowe i samodzielnie dzialajace urzadzenie. Do
    tego uzytkowo podejrzewam tansze od czystego pradu i propanu. Drastyczny
    mroz tez nie trwa cala zime. Gdybym mial sie zastanawiac nad zrodlem
    ogrzewania to dzis rozwarzylbym taka wlasnie mozliwosc. W ciagu jednego
    dnia mozna zlozyc ogrzewanie do kupy bez rycia trawnikow i wiercenia za
    niewiadomo ile.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2014-11-29 15:54:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > ogrzewania to dzis rozwarzylbym taka wlasnie mozliwosc. W ciagu jednego
    > dnia mozna zlozyc ogrzewanie do kupy bez rycia trawnikow i wiercenia za

    podejrzem, że to raczej wynika z przyzwyczajenia do kaloryferów czasem
    przekształconych w podłogówkę.

  • 35. Data: 2014-11-29 18:23:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Nov 2014 14:13:17 +0100, pepe

    > Dokladnie tak.

    Masz tylko podłogówkę czy także kalafiory?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2014-11-29 21:07:36
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 13:58:50 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    > Na czym polega taki wzrost sprawności przy kondensacji?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciepło_skraplania

    bajcik

  • 37. Data: 2014-11-29 21:41:53
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 21:07:37 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
    > W dniu sobota, 29 listopada 2014 13:58:50 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciepło_skraplania
    >
    > bajcik

    para wodna skąd się bierze?

  • 38. Data: 2014-11-30 09:01:57
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    k...@g...com pisze:

    > Na czym polega taki wzrost sprawności przy kondensacji?

    Wartość opałową określa się bez uwzględnienia ciepła kondensacji. Dla
    metanu ciepło kondensacji wody zawiera kolejne 11% energii - więc te
    osiem ponad setkę idzie urwać. Propan, a zwłaszcza już butan zawierają
    znacząco mniej wodoru w swojej masie - więc i wody w spalinach niej.
    Czyli nadwyżka kondensacyjna raptownie maleje. A z porządnego węgla to
    już w ogóle wody w spalinach nie masz - im lepszy (ze starszych złóż)
    tym mniej organiki zawiera...

    --
    Darek

  • 39. Data: 2014-11-30 09:04:31
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    k...@g...com pisze:

    > para wodna skąd się bierze?

    Ze spalania wodoru zawartego w paliwie. Im większa procentowa zawartość
    wodoru (największą z paliw gazowych ma metan) tym więcej ciepła można
    odzyskać przez kondensację. Dla metanu opłacalne, dla mieszanki propan -
    butan wątpliwe. Już w piecach olejowych w zasadzie nieopłacalne (więcej
    problemów z możliwą korozją pieca jak zysku z dodatkowego ciepła).

  • 40. Data: 2014-11-30 14:04:43
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 listopada 2014 09:02:01 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

> [...]
    > Czyli nadwyżka kondensacyjna raptownie maleje. A z porządnego węgla to
    > już w ogóle wody w spalinach nie masz - im lepszy (ze starszych złóż)

    No fakt że gazy płynne zawierają mniej wodoru w cząsteczce, ale nie aż tak mało żebyś
    pisał że takie cuda tylko na metanie. Skądś się 1,5 litra wody bierze jak spalić
    kilogram butanu albo propanu.