  • 41. Data: 2014-11-30 18:52:34
    Temat: Re: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:4gr4nqy4oad1$.dlg@myjk.org,
    *Myjk* <m...@n...op.pl> typed:
    > Sat, 29 Nov 2014 14:13:17 +0100, pepe

    > Masz tylko podłogówkę czy także kalafiory?

    Podlogowka na dole, a u gory kalafiory.

  • 42. Data: 2014-11-30 23:05:09
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 21:41:54 UTC+1 użytkownik k...@g...com

    > para wodna skąd się bierze?

    CH4 + 2 O2 -> CO2 + H2O

  • 43. Data: 2014-11-30 23:18:52
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 listopada 2014 23:05:10 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:
    > W dniu sobota, 29 listopada 2014 21:41:54 UTC+1 użytkownik k...@g...com

    > CH4 + 2 O2 -> CO2 + H2O

    Wiem. Chodziło o to że jedynym cudownym gazem dającym efekt kondensacji miał być
    metan. A to nieprawda. gazy propan i butan tez dają ten efekt, olej opałowy też. Nie
    wiem czy do gospodarstw domowych dostarczany jest gaz ziemny wysokometanowy bez azotu
    (GZ50) czy mieszanka z azotem. Przy mieszance z azotem (GZ35) efekt kondensacji
    będzie na poziomie gazów płynnych.

  • 44. Data: 2014-12-01 14:06:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-29 o 14:28, Uzytkownik pisze:

    > Dokładnie.
    > Na gaz musisz uzyskać pozwolenia, mieć projekt instalacji, a to też są
    > koszty + dzierżawa butli + koszt kotła gazowego + koszt komina. Za te
    > pieniądze to bez najmniejszego problemu postawisz powietrzną pompę
    > ciepła,

    ???
    Np. tu
    http://geotermalne.com.pl/pakiet-vipvenus-inverter-4
    -12.html
    instalacja PC powietrznej kosztuje 28000 netto + 8% VAT

    A piec gaz + komin to jakieś 10tys + koszt przyłącza. Za 20 tys to
    jakieś 200m przyłącza po cenach 'państwowych'

    --
    Pete

  • 45. Data: 2014-12-01 14:56:58
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 14:06:20 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    >
    > A piec gaz + komin to jakieś 10tys + koszt przyłącza. Za 20 tys to
    > jakieś 200m przyłącza po cenach 'państwowych'

    pompy ciepła do basenów kosztują ułamek tych dwudziestu ośmiu tysięcy. Pompa to pompa
    a nie jakieś cudo bo sobie ktoś w reklamie napisał. W basenowej wystarczy
    unieszkodliwić termostat uniemożliwiający włączenie pompy przy niskich temperaturach.
    A nawet jak by poniżej zera COP tak spadał że nie warto by było grać taką pompą to są
    w Polsce rejony gdzie dni z ujemnymi temperaturami w roku jest niewiele.

  • 46. Data: 2014-12-01 15:02:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-01 o 14:56, k...@g...com pisze:

> [...]
    w Polsce rejony gdzie dni z ujemnymi temperaturami w roku jest niewiele.

    Kogutku, nie każdy jest takim specjalistą, który nawet ze starej lodówki
    'M????' zrobi pompę do ogrzewania domu.
    Porównujemy ceny gotowych rozwiązań - gaz vs PC.

    --
    Pete

  • 47. Data: 2014-12-01 21:10:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 14:56:58 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    w Polsce rejony gdzie dni z ujemnymi temperaturami w roku jest niewiele.

    A wez daj spokoj - pompy basenowe maja inne sprezarki i instalacje
    "wyregulowana" na zupelnie inne temperatury :) W zimie beda mialy marne
    COPy. Nie bez powodu nazywaja sie basenowymi. Chyba nie uwazasz, ze producent
    specjalnie dolozyl termostat jako zabezpieczenie przed uruchamianiem w zbyt
    niskich temperaturach po to zeby ograniczyc sobie zrodlo zbytu? :-)

    To by musial byc idiota, a nie przedsiebiorca :-) To juz lepiej poszukac
    "prawdziwej" chinskiej pompy ciepla powietrze-woda na jakims aliexpres
    czy podobnym.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2014-12-01 22:30:23
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 21:10:54 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > To by musial byc idiota, a nie przedsiebiorca :-) To juz lepiej poszukac
    > "prawdziwej" chinskiej pompy ciepla powietrze-woda na jakims aliexpres

    O tym czy się nadaje decyduje czynnik chłodniczy. W tanich basenowych mogą być
    uproszczone rozwiązania w stylu rurka kapilarna a nie zawór rozprężny. na pewno mają
    za małe parowniki żeby przy dużych mrozach mogły pracować. Obstawiam że do zera
    stopni każda basenowa sobie poradzi nie gorzej niż jej drogi zamiennik. Poza tym w
    obudowie jest wszystko co potrzebne do domowej pompy ciepła. Jest wymiennik ciepła,
    jest pompka do wody. Przy pewnych zastosowaniach może mieć sens zainstalowanie takiej
    taniej pompy. Ja już mam zrobione ale jak bym miał jeszcze raz robić to zrobił bym na
    takiej basenowej. Bez względu na zewnętrzne temperatury mam źródło powietrza o
    temperaturze kilku stopni powyżej zera. Na zewnątrz teraz jest -5. Nie wiem ile na
    strychu ale po wymieszaniu z powietrzem jakie wywalam wentylacją do przed parownikiem
    jest +8.

  • 49. Data: 2014-12-05 12:42:00
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 19:35, r...@g...com pisze:
    > http://4.bp.blogspot.com/-SHZRU0cBvnE/TiZ9TxNsZwI/AA
    AAAAAAAXg/2BwC2xTTVqc/s1600/koszty%2Bogrzewania.png

    Coś mi za tanio to drewno wychodzi na tym zestawieniu... Może nie umiem
    jeszcze nim palić optymalnie, bo to dopiero mój pierwszy sezon i to od
    nieco ponad tygodnia, ale jak widzę ile go schodzi, to jakoś nie bardzo
    mi się chce wierzyć w tą kalkulację.
    Metr przestrzenny (układany) kosztował 230 zł (bo to sezonowane, więc
    droższe), czyli 2 metry prawie 500 zł. A w te prawie 2 tygodnie zeszło
    naprawdę tego sporo. Więc jakoś nie bardzo wiem, jakby miało wyjść tak
    mało grzejąc tym cały sezon zimowy...

    Pzdr
    --
    /__/_* /