    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 27 Nov 2014 10:31:23 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ogrzewanie elewktryczne czy gazowe?
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 19:04:40 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    najtańsze grzejniki są od 40 złotych.

    > I tymi grzejnikami za 40 pln nagrzejesz w dwoch taryfach przy -20stC ? :)
    > Nie sadze;) A elektryczne grzejniki akumulacyjne to raczej kolo 2k za sztuke.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.
    Ktoś niedawno napisał że jak jakieś urządzenie bez przerwy pobiera prąd to w dwóch
    taryfach wyjdzie trochę taniej niż w jednej. Nie sprawdzałem, uwierzyłem. Takie
    grzejniki po 40 zyli mają dobrze działające regulatory temperatury. Zaskakująco
    dobrze działające. Przy kilku sztukach można przyjąć że pobór prądu jakoś się uśredni
    i będzie w miarę stały. Poza tym w dzień kiedy jest droższa taryfa z reguły jest
    cieplej bo czasami to i Słońce potrafi wyjść zza chmur i odciążyć trochę ogrzewanie.
    Jest przy takim grzaniu spora szansa ze wyjdzie taniej niż gazem płynnym. Piece
    akumulacyjne przy dwóch taryfach zrobią sporo taniej niż gaz płynny. Grzanie prądem
    może być opłacalne w przypadku budynków typu termos z bardzo małą kompilacyjnością. W
    takim budynku elektryczne grzejniki konwektorowe bez problemu zrobią wymaganą
    temperaturę bo grzeją powietrze, a to jest lekkie. I niewiele ciepła potrzeba żeby je
    ugrzać.