  • Data: 2022-02-16 13:01:58
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe i pompa ciepła
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/02/2022 12:27, Cavallino wrote:
    > No właśnie jest to mocno utrudnione, w sensie dostępu do gniazdka do
    > którego jest podłączona.

    A druty w jakimkolwiek innym miejscu i miernik cęgowy? Pracująca grzałka
    i PC bedą ciągnąc głównie moc czynną, więc taki pomiar jest
    wystarczający do oceny, czy pobór prądu jest synchroniczny *tylko* z
    kompresorem.

    > Zrobiłem test - skoro po włączeniu funkcji grzania, najpierw (tj. po
    > kilku minutach) włącza się jednostka zewnętrzna, a potem, po kolejnych
    > kilku minutach jej pracy, dopiero rusza wentylator w jednostce
    > wewnętrznej, to pewnie jednak działa jako PC?

    Tak działają te, które znam. Czyli jest kilkuminutowe opóźnienie.
    Grzałka powinna zebrać się szybciej, jeśli jest w nadmuchu. Nie wiem,
    czy tam powinna być, ale wydaje się to jedynym rozsadnym miejscem dla
    klimy split.

    > Ok, czyli rozumiem, że standardem przy grzejącej klimie jest raczej PC,
    > a nie grzałka.

    Obecnie, jeśli kupujesz tanią klimę z funkcją grzania ,to raczej tak. Co
    do Twojej, nie mam tego jak zgadnąć. Przypuszcalnie, jak nie masz
    dostepu do gniazdka, wsadź miernik cęgowy na druty dochodzące do
    budynku. Czy pobór pradu jest zsynchronizowany z praca kompresora.

    > Generalnie tego właśnie chciałem się dowiedzieć.

    Tego nikt nie zgadnie ;) A modelu choć nie masz jakiegoś? Zazwyczaj ten
    ficzer jest pierwszym bulletem na folderze reklamowym.