  • 21. Data: 2009-01-09 00:28:30
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 01:12, "ygreko" <y...@...com> wrote:
    > <a...@g...com> wrote in message

    f.googlegroups.com...
    > [...]
    > gotowo nie dal. Robiac samemu zmiescilbys sie w 10k pln. Jezeli masz
    > zbedne 19k pln i akurat mozesz je wydac na podlogowke - Twoja
    > sprawa :-)
    >
    > ~~~~~~
    >
    > Jakbym mial, to bym sie nie pytal :P

    No to moim zdaniem uderzaj do innego instalatora. Kup normalne rury
    wavin (3 pln / m) - stosujac ich ksztaltki producent daje 10 lat
    gwarancji. Szajs to jest chinszczyzna po 1,2 - 1,5 pln / mb typu ,
    choc niektorzy instalatorzy tylko to klada i reklamacji nie maja -
    nawet ktos na forum muratora zrobil test szczelnosci 5MPa (50bar) i
    chinska rurka wytrzymala bez uszczerbku, a normalne cisnienia to 1-2-3
    bary :-) Co do rozdzielaczy - zobacz np tu:

    http://www.allegro.pl/item518547657_rozdzielacz_12_s
    zafka_zaworkimini_zlaczki.html

    Nawet dwa takie (24 obwody) to 1,2-1,3k pln a tu juz masz zlaczki,
    zaworki i szafke..

    Z tym Rehałem to Cie niezle wkrecaja. Wytrzyma to dokladnie tyle samo,
    co wavin, purmo czy dowolny inny markowy producent, a cena 2 x wyzsza
    (albo i 3 x).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2009-01-09 01:42:16
    Od: "ygreko" <...@...com>

    <a...@g...com> wrote in message
    r.googlegroups.com...
    [...]

    Na stronie KAN trafilem na program wyliczajacy i przy konfiguracji za same
    skladniki wyszlo mi 16 kpln bez roboty. Rozstawy rur w pomieszczeniach dal
    miedzy 10 a 30 cm, wyszlo ok 1 km rury.

  • 23. Data: 2009-01-09 08:20:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ygreko wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czyli mam rozumiec, ze uwazasz, ze to i tak bedzie zalane betonem,
    > wiec niewazne co tam jest?
    > A czy to sie jakos psuje, peka, przecieka i np. w Rehau jest to lepiej
    > rozwiazane niz w innych? A tlen dostajacy sie do instalacji -- to jest
    > istotne?

    prawidłowo wykonana podłogówka nie przecieka ani sie nie psuje i nie ma
    znaczenie czy to jest rehau wavin purmo czy inny system (byle znanej firmy a
    nie śmieć z Chin bez marki).

    co do tlenu...

    w rurze AluPex aluminium jest barireą przeciwko dyfuzji tlenu, w rurach z
    czytego PE funkcję takiej bariery pełni specjalna wastwa antydyfuzyjna z PE,
    zresztą jaki tlen w rurach zalanych w betonie :)

    > Ja chce miec gotowa, dzialajaca instalacje, przy ktorej osobiscie nic
    > nie bede robil, wiec moze wykonawca to w trakcie pracy okresli,
    > natomiast wazne dla mnie jest automatyczne sterowanie termostatyczne
    > z mozliwoscia okreslania przedzialow czasowych, kiedy ma grzac a
    > kiedy nie i to chce zrobic od razu.
    > Czy przy takich zalozeniach potrzebuje przeplywowskazy?

    imho są przydatne wykonawcy ale do regulacji.

    > Wykonawca proponuje rury z powloka antydyfuzyjna.

    takei też montowałem i działają... większość systemów przemysłowych opiera
    sie na rurach z powłoką dyfuzyjna podobnei systemy do grzewanai murawy boisk
    czy mrożenia lodowisk.

    Daj boże że wie co robi

  • 24. Data: 2009-01-09 08:23:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ygreko wrote:
> [...]
    > doplacic 20%?
    >
    > [...]
    >
    > Tu gdzie mieszkam mam podlogowke tyle ze sterowana RTLem recznym...
    > Masakra. Nigdy nie wiem czy bedzie cieplo czy zimno.
    >
    > Chce system, ktory zaprogramuje sobie eksperymentalnie zakladajac
    > pewne wyprzedzenie czasowe. W ciagu dnia ma byc cieplo na parterze, w
    > nocy ma byc odpowiednia temp na gorze. Dokladajac do tego preferencje
    > do pracy PC w godzinach tanszego pradu plus mozliwosc zmagazynowania
    > ciepla w szlichcie mysle ze mozna fajny system obmyslic.

    podłogówka jak już kolega pisał ma dużą bezwładność, regulacja sens w bardzo
    ogranicoznym zakresie. Należy raczej tak zaprojektować system aby prawidłowo
    wyregulowany system dawał nam optymalne temperatury w pomieszczeniach.

    imho nie mają one sensu...

  • 25. Data: 2009-01-09 08:57:11
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 02:42, "ygreko" <y...@...com> wrote:
> [...]
    > skladniki wyszlo mi 16 kpln bez roboty. Rozstawy rur w pomieszczeniach dal

    A sa tam uwzglednione pojedyncze skladniki? Ciekawy jestem skad te 16k
    pln, z sufitu chyba :) Podalem Ci juz koszt materialow uwzgledniajac
    1km rury - oprocz rury, rozdzielaczy, ksztaltek i szafek na
    rozdzielacze sa jeszcze tylko spinki do mocowania rury do styropianu i
    folia - jezeli aluminiowa z rysuneczkiem tego typu:

    http://www.muzimer.pl/produkt.php?id=630

    200m2 odrazu ze spinkami = 500 pln

    Do tego odpowietrzniki - niech bedzie nawet 100 pln, pompa obiegowa -
    200-300 pln i tyle. Zreszta zobacz np tutaj:

    http://www.allegro.pl/item523412830_ogrzewanie_podlo
    gowe_podlogowka_pompa_ciepla.html

    13 tys pln 130m2 - material + robocizna. Czyli dla Twoich 200m2 tutaj
    kosztowaloby to 20k pln z robocizna, juz masz 9k pln w kieszeni, a to
    wcale nie jest najtansza oferta :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2009-01-09 09:24:08
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    >
    > [ciach wyliczenia]
    >
    > Niezle te twoje wyliczenia :). Za cala robocizne wykonawca liczy 6,5 kpln.
    > Sa dwa rozdzielacze. W cenie jest tylko instalacja ogrzewania, wykonawca
    > przychodzi gdy styro (u mnie 2x4 cm na parterze i 3 cm na poddaszu) juz
    > lezy na betonie.

    Za malo styropianu na dole, min. to 10cm ze wskazaniem na 12cm.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2009-01-09 09:31:22
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    On 9 Sty, 00:35, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "ygreko" <y...@...com> napisał w
    > wiadomościnews:gk5pn4$l96$1@node1.news.atman.pl...

    >IMHO - bardzo drogo. Maniek liczyl dla 10cm, ja mysle ze srednio
    >jednak wyjdzie znacznie rzadziej, zakladajac 20cm masz na 200m2

    Zakladalem wariant najdrozszy, a przy pompach ciepla niektore firmy
    instalatorskie zageszczaja petle obnizajac w ten sposob temp. zasilania
    podlogi, podnoszac nie jako ekonomike pracy PC.

    >zuzycie ponizej 1km - to daje 3000 pln za sama rure. 5000 pln za
    >rozlozenie tego ? To jakas masakryczna cena jest - to w dwa-trzy dni
    >mozna zrobic albo i szybciej ;) Ja bym za calosc wiecej niz 15k pln na
    >gotowo nie dal.

    Gdzies nie dawno chlopaki pisali o takich cenach za petle, wzialem
    najwyzsza.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-01-09 09:34:30
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > skladniki wyszlo mi 16 kpln bez roboty. Rozstawy rur w pomieszczeniach dal

    Mysle, ze Adam ma racje. Do tego ze swojego ogrodka dodam, ze instalatorzy i
    nie tylko jak wiadomo, czesto sa promowani za uzywanie takich, a nie innych
    produktow. Wiadomo zatem, ze inswestorowi wciska sie to na czym najwiecej
    sie ma. Oczywiscie produkty moga byc jak najlepsze, ale tez znacznie
    drozsze.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-01-09 09:44:09
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > Ale czy roznica miedzy pe-xa a pe-xb jest na tyle istotna ze warto
    > doplacic 20%?

    Szczerze to nie slyszalem, zeby ktos tym sie prejmowal, ale moze warto, nie
    wiem.

    > [...]
    >
    > Tu gdzie mieszkam mam podlogowke tyle ze sterowana RTLem recznym...
    > Masakra. Nigdy nie wiem czy bedzie cieplo czy zimno.

    RTL zamyka przeplyw po osiagnieciu pewnej temp. Mozna przypuszczac, ze
    czesto moze to byc za pozno. Przy kompletnym systemie i prawidlowo
    rozwiazanym takich problemow miec nie powinienes.

    > No tak, ale zakladam ze wykonawca mi to ustawi tak, ze bedzie dobrze.
    > Ponadto jak w pomieszczeniach sa termostaty, ktore steruja przeplywami to
    > jest to troche mniej istotne. Myle sie?

    No tak, tylko ten biedak musi wiedziec jak ma to ustawic, bez wskazan bedzie
    mial problem a w konsekwencji Ty, bo on sobie kiedys pojdzie. Jak jest z
    termostatami dokladnie nie wiem, slyszalem sprzeczne opinie, ale w cyklu
    kilku godzinnym nie sprawdza Ci sie, a tanie to nie jest. Mozna ich uzywac
    do sterowania temperatura w konkretnych pomieszczeniach oddzielnie, ale
    raczej do utrzymywania stalej temperatury.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-01-09 14:53:11
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > No widzisz, a jednak wazne jest pe-x'cos' ;). Mozesz podac 3 powody,
    > dlaczego pe-xa a nie pe-xb?

    Najwyzszy poziom usieciowienia, najlepiej poznany proces (najdluzej
    uzywany - najstarsze rury w eksploatacji) - to dwa ;) A trzeci byl taki ze
    owe Purmo kupilem ponizej cen pex-b/c Wavina.
    Chemik z ktorym gadalem mial jeszcze jakis inny argument ale go nie
    pamietam - w kazdym razie zwiazany z procesem Engela (proces produkcji
    pe-xa). JEdnakze napewno jest w archiwum grup bo potem go sprawdzalem w
    necie i znalazlem ;)

    Greets,

    K.