  • Data: 2019-04-25 10:55:59
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2019 o 20:59, Budzik pisze:
    > To rzeczywiscie kwota ktora obecnie wydaje sie na wegiel jest podobna a
    > wygode trudno porównywac.
    > A teraz przepraszam za głupie pytanie ale:
    > - zasobnik cwu to mowisz o zasobniku pod wode uzytkowa?
    > - modulacja?

    Zawsze mówię, że nie rozumiem twierdzeń, że na gazie jest drogo.
    Zwłaszcza biorąc pod uwagę dużo wyższy komfort i brak konieczności
    posiadania kotłowni sensu stricte względem opalania węglem.
    Zasobnik CWU - tak, to zasobnik na wodę użytkową. Ten kocioł, o którym
    wspomniałem jest jednofunkcyjny, dlatego ciepłą wodę do mycia grzejemy
    sobie w zasobniku.
    Modulacja - bardzo pożyteczna funkcja kotła pozwalająca mu przy małych
    potrzebach na grzanie mniejszą mocą niż jego maksymalna. Redukuje to
    zjawisko tzw. taktowania kotła czyli włączania się z maksymalną mocą na
    chwilę, po czym wyłączania się i tak w kółko. Dzięki modulacji kocioł
    może załączyć się raz na dłużej i tylko delikatnie dogrzewać np. z mocą
    3 kW zamiast 14 kW. Jest to zdrowsze dla kotła i oszczędniejsze.

    > u nas tylko kaloryfery.
    > Ma to jakies wieksze znaczenie przy porownywaniu ewentualnych kosztów?

    Trudno mi powiedzieć. Tutaj teorie zwykle są różne czy podłogówka
    faktycznie wpływa na oszczędności czy nie. W przypadku kaloryferów i
    grzania niskotemperaturowego trzeba by jedynie zobaczyć/policzyć czy
    będą one wystarczającej wielkości, żeby nagrzać pomieszczenie.

    Pzdr

    --
    /__/_* /