    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 26 Apr 2019 15:59:49 GMT

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > Cześć
    > Rodzice mieszkają w blizniaku - powierzchnia około 120m plus piwnica
    > z garażem. Dom z lat 70-tych wiec zwykły prostopadłoscian bez
    > udziwnien. :) Maja centralne ogrzewania z piecem na wegiel.
    >
    > Ale ze sa coraz starsi i coraz ciezej nosic wegiel etc. to chcieliby
    > zainwestować w zmiane systemu ogrzewania na coś co byłoby względnie
    > bezobsługowe.
    >
    > Moga zainwestowac +-60kpln
    >
    > Pierwszy pomysł to ocieplenie domu i piec na gaz.
    >
    > Jakimi alternatywami powinni się zainteresować? W która strone
> [...]
    No to juz jestem troche madrzejszy. :)

    Ocieplenie wyliczono na około 20k (styro grafitowy na zakładke, tynk
    silikonowy).

    Bez dachu. To jeszcze musze doliczyc. 5k wystarczy?

    Gosc od pomp ciepła powiedział ze taka instalacja to circa 35k ale ze
    trzeba sie spodziewac rachunków 600zł miesiecznie za prad w okresach
    grania. Troche duzo. Ma przyjechac, pomierzyc, bo na razie telefonicznie.
    600zł? Nie za duzo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.