    Subject: Re: Ogrzewanie w oparciu o podkowe w piecu węglowym
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 14 Nov 2016 00:13:19 +0100

    W dniu 2016-11-13 o 17:32, Bolko pisze:
> [...]
    zeby bylo tanio to musisz zmienic sposob grzania i gotowania.
    gdyby w całosci jakos nie mialo sensu.

    zdołałem namówic na wymiane pieca na wegiel na cos innego.

    > Zacząłem robić drenaż w wakacje (nawet wątek na grupie założyłem:)
    > Uszkodziłem rure kanalizacyjną trzeba a było wymienić.
    > Poszło jak z płatka bo okazało się że fundamenty mimo że mają półmetra.
    > To wyciągałem poszczególne kamienie rękami.
    >
    > Mama chciała pomalować kuchnie pęka ściana.
    > Zacząłem zbijać tynk.
    > Praktycznie dziure zrobiłem w ścianie metra na dwa.
    >
    > Dom jest drewaniany.
    > W 1997 była mega powódź i dopiero teraz dostaje w dupe.
    > Drzewo próchnieje.
    > Więc póki mama żyje to chciałbym żeby nie miała za zimno.
> [...]

    Wypierniczyć podkowę i zrobić normalne centralne ogrzewanie z kotłem i
    grzejnikami, zwłaszcza jak już grzejniki są.

    Zamiast kotła można kupić piecyk z płaszczem wodnym na pellet np. takie coś:

    http://allegro.pl/kominek-piecyk-piec-na-pelet-pelle
    t-13-1-kw-co-cwu-i6538864752.html

    ewentualnie bez płaszcza z nadmuchem ciepłego powietrza

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =piecyk+pellet&bmatch=base-relevance-floki-5-uni-1-3
    -1025

    Piecyki takie mają wbudowany zbiornik na pellet oraz podajnik. Procesem
    samoczynnego rozpalania oraz spalania steruje sterownik elektroniczny.

    Cała obsługa takiego piecyka to wsypać pellet do zbiornika, wcisnąć
    przycisk START i dosypywać raz na jakiś czas pelletu. Popiół się wybiera
    raz na jakiś czas i wysypuje się go do ogródka jako nawóz. Ze dwa-trzy
    razy w sezonie grzewczym trzeba przeczyścić kanały dymowe wewnątrz piecyka.

    W razie braku komina można rurę spalinową wyprowadzić poprzez ścianę.
    Powietrze do spalania może być zasysane z wewnątrz domu jak i z zewnątrz
    przy pomocy dodatkowej, cieńszej rurki.