  • 21. Data: 2014-11-09 11:45:07
    Temat: Re: Okapy
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 10:20:53 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Sat, 8 Nov 2014 19:47:03 +0100, Maciek

    > Dlatego zaczęto ostatnio wykorzystywać inne konstrukcje okapu aby nie robić
    > przeciągu a zwiększyć skuteczność.

    > Wartości są śmieszne i niewarte nawet rozpatrywania. Smażenie ryby trwa nie
    > dłużej jak 15 minut, gotowanie rosołu (a zapach gotowanego mięsa,
    > szczególnie w pierwszej fazie, przyprawia mnie o mdłości) też zabiera nie
    > wiecej jak godzinę (szczególnie w szybkowarze). Ogólnie przygotowanie
    > potraw nie zajmuje więcej czasu jak 2h dziennie.

    Zakładając powierzchnię mieszkania 60 m2 x wysokosc 2,5 m daje to 150 m3, czyli mając
    okap o chyba najmniejszej dostępnej na rynku wydajności 400 m3/h osiągamy w ciągu
    tych dwóch godzin gotowania pięciokrotną, całkowitą wymianę powietrza w mieszkaniu.
    Chce się komuś obliczyć jaki jest koszt nagrzania 150 m3 powietrza do temperatury np.
    20 stopni?

  • 22. Data: 2014-11-09 11:56:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-11-09 11:45, slavo65 wrote:
> [...]
    mieszkaniu.
    > Chce się komuś obliczyć jaki jest koszt nagrzania 150 m3 powietrza do temperatury

    Zgaduję, że poniżej 10 groszy od (-15 do +20).

    Czyli generalnie jakoś inaczej musisz tłumaczyć konieczność "mania"
    Waszych okapów ;-)

    Piotrek

  • 23. Data: 2014-11-09 12:14:54
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 11:56:09 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    >
    > Zgaduję, że poniżej 10 groszy od (-15 do +20).
    >
    > Czyli generalnie jakoś inaczej musisz tłumaczyć konieczność "mania"

    Jak Cię to interesuje, to tu masz spisane dlaczego ludzie to kupują
    http://www.bora.com/en/bora-advantages/
    Mnie w tej części dyskusji chodzi o obliczenie od kiedy opłaca się zastosować filtr
    węglowy, czyli pozostawienie ciepłego powietrza w mieszkaniu.
    Jeżeli ktoś liczył, a nie zgadywał, koszt ogrzewania 1 m3 powietrza, to dziękuję z
    góry za info.

  • 24. Data: 2014-11-09 12:18:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

> [...]
    m3/godzinę, aby skutecznie zrobić to, na co inne potrzebują 1000 m3/h.

    > Nie. Perpetuum mobile nie istnieje.

    jeszcze trochę i dojdziesz do tego, że 1000m3 to więcej niż 400.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2014-11-09 13:24:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Nov 2014 02:45:07 -0800 (PST), slavo65

    > Chce się komuś obliczyć jaki jest koszt nagrzania 150 m3
    > powietrza do temperatury np. 20 stopni?

    Od 0 do 20sC tj. 0,9kW -- 0,50 zł w drogiej taryfie, 0,25 zł w taniej. Przy
    czym zwiększona wydajność wentylacji nie oznacza wyłączenia rekuperacji, a
    poza tym podczas gotowania są stosunkowo duże zyski cieplne (min. 2kW),
    czyli jeszcze jest więcej zysków niż strat. Ergo, ogrzewanie domu podczas
    gotowania nic nie kosztuje. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2014-11-09 13:25:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Nov 2014 03:14:54 -0800 (PST), slavo65

    > od kiedy opłaca się zastosować filtr węglowy

    Ile kosztuje filtr i ile czasu faktycznie działa?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2014-11-09 13:36:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Nov 2014 13:24:08 +0100, Myjk

    > (min. 2kW)

    ...mocy per palnik, żeby się znowu Adaś nie przypieprzył. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2014-11-09 13:42:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Nov 2014 13:24:08 +0100, Myjk

    > 0,9kW

    O, a tu zjadłem h :P Mój faul.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2014-11-09 14:29:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Nov 2014 11:38:37 +0100, quent napisał(a):

    > Szczęscie, że nie smarzy się za często kotletów w nocy ;-)

    To byl przyklad. Nigdzie poza kuchnia nie toleruje zapachu jedzenia.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 30. Data: 2014-11-09 14:46:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-09 14:29, Maciek wrote:

    > To byl przyklad. Nigdzie poza kuchnia nie toleruje zapachu jedzenia.

    Mnie nie przeszkadza.
    Ogólnie zbytnia "sterylność" na co dzień mnie wręcz drażni.
    Mamy więc przeciwne fetysze ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info