  • Data: 2014-07-30 08:30:11
    Temat: Re: Okna dachowe poddasze/strych
    Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-29 21:13, b...@g...com pisze:
    > Przeglądałem ostatnie tematy na forum i chciałbym rozwinąć temat okien dachowych.
    > Jeśli dobrze zrozumiałem, to takie okna, nawet niewielkie, mogą latem mocno
    podnosić temperaturę na strychu.
    > Jeśli dobrze zrozumiałem, to rolety w nich poprawiły by sprawę?
    > -czy ma znaczenie kolor i materiał takich rolet?

    Odwiedź kilka punktów z roletami i będziesz wiedział. Wielu producentów
    tkanin na rolety podaje parametry odbicia, przepuszczalności, absorpcji
    itp. Wybieraj te najlepsze (najdroższe). Wybieraj też rolety, o takiej
    konstrukcji, żeby po montażu miały tkaninę jak najbliżej szyby, wtedy
    poducha gorącego powietrza między szybą a roletą jest mniejsza. Rolety
    zewnętrzna na pewno są skuteczniejsze, ale ja nie chcę.

    > Jeszcze jak jest zimą, czy zimą takie okna bez rolet będą dawać ciepło od słońca
    czy też obniżać temperaturę na strychu?

    Będą dawać. Tak jak w samochodzie, zimą w słoneczny dzień jest cieplej.
    Ale jest jeszcze kwestia powierzchni takiego okna w stosunku do kubatury
    poddasza.

    W ogóle okna dachowe to kwestia kompromisu. Montujesz je za niemałe
    pieniądze, a potem kupujesz rolety, aby je zasłonić. Ale dobrze je mieć,
    w zimie dobrze doświetlają, a w lecie mimo że zasłonięte nie dają
    wrażenia że siedzisz w piwnicy.