    From: "kiki" <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okno połaciowe Velux i inne - montaż
    Date: Tue, 8 Jun 2010 01:55:03 +0200

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message
    news:huk031$tlu$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > A zrobie jak chcesz, tylko daj mi adres gdzie je przeslac.

    > A jak je ocieplic jak nie wystaje?? Rama po zamknieciu okna jest mniej
    > wiecej tak samo gruba jak rama okna-skrzydla. Nie mam wplywu na ten
    > element i tyle. Gdyby okno bylo nizej to zmieni to raczej nie wiele bo
    > ocieplenie rownie dobrze moze byc w kolo ramy wyzej i nizej. Na dzis
    > opianowalem z zewnatrz ramy od srodka pomieszczenia i jesienia dokoncze
    > ocieplenie calosci. Latem do welny nawet sie nie dotkne. Poza tym ciagle
> [...]

    Sam widzisz, że to nieporozumienie. Nie da się veluxa dobrze zamontować. W
    normalnym skrzydle okna jest rama (ramiak) i na niego nachodzi styropian
    ocieplenia domu, przysłaniając rame na kilka centymetrów przez co na skos
    też jest co najmniej kilka centymetrów ocieplenia. A velux wystaje ponad, bo
    nie licuje ze ścianą tylko wystaje ponad. Tak jakbyc zamontował okno zwykłe
    10cm przed murem, i tego nie ocieplił.

    Te okna połaciowe to przekleństwo. Na stronie veluxa jest uwaga że trzeba
    odśnieżać, bo może ciec hamując swobodny odpływ wody. To ja dziękuję.
    Szczególnie jak na tym oknie 50cm śniegu.
    To jest bzdura. jakby ci producent auta kazał stawac co 100km i coś tam
    przeczyszczać, bo nie zajedziesz dalej.