  • 1. Data: 2010-06-06 17:48:59
    Temat: Okno połaciowe Velux i inne - montaż
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.baborow.com/kiki/img_4916.html
    http://www.baborow.com/kiki/img_4917.html
    http://www.baborow.com/kiki/img_4918.html
    i dalsze

    Ponawiam pytanie o okno połaciowe. Kto umie ocenić i wyjaśnić jak powinno
    być zamontowane okno połaciowe w deskowanym dachu?
    Obecnie opiera się na kontrłatach. Metalowe łapki okna Velux są przymocowane
    do kontrłat - tych poziomych. Okno przez to odstaje od dachu i jest powyżej
    papy przez co wpływa woda pod okno. Nie ma jak dobrze ocieplić miejsca styku
    obróbki okna. Czy mam to przerobić ?

    Jak montuje się okno połaciowe na deskowanym dachu?
    Z rysunków producentów nic nie wynika.

    Wie ktoś ?

  • 2. Data: 2010-06-06 18:08:56
    Temat: Re: Okno połaciowe Velux i inne - montaż
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > dachu i jest powyżej papy przez co wpływa woda pod okno. Nie ma jak
    > dobrze ocieplić miejsca styku obróbki okna. Czy mam to przerobić ?

    ale skad ci sie bierze ta woda na papie?

  • 3. Data: 2010-06-06 18:25:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > ale skad ci sie bierze ta woda na papie?

    Nie wiem. leci po papie jak topnieje śnieg. Wylałem 2 wiadra wody z tego
    skosu po zrobieniu dziurki. Sikało na pół metra. Musi lecieć po papie
    chociaż śladu nie ma.
    Tam przy oknie nie ma też styropianu między betonem okna i deskami z boku.
    Po prawej od veluxa jest okno normalne. Tam będę ocieplał i chyba wytnę
    deski żeby zrobić miejsce na styropian.

    Ale co do veluxa. Czemu on ma być tak wysoko ponad dach ? Tego nie da się
    ocieplić.

  • 4. Data: 2010-06-06 18:28:29
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.baborow.com/kiki/img_4945.html

    Mówię o tym. To dookoła okna jest z betonu ze zbrojeniem, bo podtrzymuje
    belkę i tak jak widać ten beton nie ma ocieplenia po lewej.
    Sufit też już rozwaliłem i trzeba będzie ocieplić.

  • 5. Data: 2010-06-06 18:32:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > dobrze ocieplić miejsca styku obróbki okna. Czy mam to przerobić ?
    >
    > Jak montuje się okno połaciowe na deskowanym dachu?

    Przyglądałem się u siebie - jak napisałeś wcześniej, ale nic nie
    napisałem... u mnie majster przymocował jeszcze wyżej - do łat. Od góry
    na kołnierz nachodzą dachówki, u dołu kołnierz jest wywinięty na
    dachówki. Po bokach dość dużo jest kołnierza po lewej i po prawej... nic
    jak na razie nie zacieka. Obaczymy w praniu, jak wykończę i zamieszkam,
    jednak po tym, co widzę teraz, nie powinno być problemu. Pewnie to
    kwestia ułożenia tych kołnierzy/fartuchów, czy jak tam to zwał... :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-06-06 18:38:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > co widzę teraz, nie powinno być problemu. Pewnie to kwestia ułożenia tych
    > kołnierzy/fartuchów, czy jak tam to zwał... :-)

    Ale przemarza, bo ilość izolacji na skos wynosi prawie zero.
    A kołnierz przecież szczelny nie jest z papą więc podpływać będzie.
    Okna montuje się w warstwie izolacji, a tak są wysunięte, bez sensu.

  • 7. Data: 2010-06-06 18:42:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    Aha i jeszcze będzie podwiewać płyty czyniąc je zimnymi.

  • 8. Data: 2010-06-06 18:48:38
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]

    > napisałem... u mnie majster przymocował jeszcze wyżej - do łat. Od góry na
    > kołnierz nachodzą dachówki, u dołu kołnierz jest wywinięty na

    A łaty to są które ? poziome czy pionowę ? Mnie do poziomych przymocowali, a
    poziome są na pionowych, pionowe są na papie i deskach deskowania dachu.
    To bez sensu, bo szparami deskowania zapiernicza przeciąg. Nie da się tego
    dobrze ocieplić żeby obróbki nie przemarzły.

    Ja nie wiem co z tym veluxem czy nie za wysoko i co się stanie i jak będzie
    niżej jak się zachowa woda padająca i płynąca dachem nad i pod dachówkami.?
    Nie wiem ale mnie się wydaje, że okno powinno mieć krokwie po bokach i nie
    wystawać powyżej.

  • 9. Data: 2010-06-06 18:55:29
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > A łaty to są które ? poziome czy pionowę ? Mnie do poziomych
    > przymocowali, a poziome są na pionowych, pionowe są na papie i deskach
    > deskowania dachu.

    Takoż właśnie jest i u mnie... :-).

    > To bez sensu, bo szparami deskowania zapiernicza przeciąg. Nie da się
    > tego dobrze ocieplić żeby obróbki nie przemarzły.

    Hmmm. tego jeszcze nie wiem, bo nie mam na razie nawet okien. Za jakiś
    tydzień, może dwa będę wstawiał.

> [...]
    > dachówkami.?
    > Nie wiem ale mnie się wydaje, że okno powinno mieć krokwie po bokach i

    U mnie okno licuje się z dachówkami, Ale... zaznaczam, że ja mam dopiero
    SSO i nie wiem, czy będzie tam wiało/przemarzało... przeciekać nie
    powinno :-).

    pozdr.
    robercik-us

  • 10. Data: 2010-06-06 19:05:38
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > A koĹ&#65533;ierz przecieĹź szczelny nie jest z papÄ&#65533;wiÄ&#65533;
    podpĹ&#65533;waÄ&#65533;bÄ&#65533;zie.
    > Okna montuje siÄ&#65533;w warstwie izolacji, a tak sÄ&#65533;wysuniÄ&#65533;e, bez
    sensu.

    Kołnierz powinien wchodzić POD papę. Przynajmniej ja tak mam - tylko ja nie
    mam dachówek.

    M.