  • 1. Data: 2010-06-06 08:55:56
    Temat: Elastyczne rury kanalizacyjne
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Witajcie.
    Chciałbym sie spytac co myslicie o takich elastycznych rurach
    odpływowych wyglądających jak harmonijka, mieszek do odprowadzenia
    wody z brodzika i WC?
    Sa dosc wygodnw w montażu, ale co po tem, czyli po jakims czasie
    eksploatacji?
    Czy to pęka, zapycha sie?
    Mozecie poradzic coś, czy stosowa?

  • 2. Data: 2010-06-06 09:39:50
    Temat: Re: Elastyczne rury kanalizacyjne
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    slawek7 pisze:

    > Sa dosc wygodnw w montażu, ale co po tem, czyli po jakims czasie
    > eksploatacji?

    Po tem... same problemy... miałem to już i nie polecam... :-/

    > Czy to pęka, zapycha sie?

    U mnie się nie zapychało, ale pękało i to w najmniej oczekiwanym momencie...

    > Mozecie poradzic coś, czy stosowa?

    Odżałuj te dwie chwile i zrób ze sztywnych kształtek - potraktuj to jako
    inwestycję w przyszłość :-), bo te... harmonijki, nie dość, że droższe,
    to i tak trzeba je później wymieniać na zwyczajne, sztywne kolanka.

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-06-06 11:09:13
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Po obejrzanych kilku instalacjach z wykorzystaniem tych rur mam nieodparte
    wrażenie, że jest to ulubiony materiał hydraulicznych partaczy i
    najwdzięczniejszy materiał do partolenia. Po co sie biedzić z dobieraniem
    kolanek i robieniem czystej, estetycznej instalacji, jak można dać
    harmonijkę, puścić ją "naskos" i jakoś będzie.
    Jedyną ich zaletą (tych elastycznych rur, nie partaczy, ci zalet nie mają
    żadnych) jest chyba łatwość montażu. A potem już ma same wady. Drogie,
    niechlujne, podatne na zapychanie, słabe mechanicznie... o czyms
    zapomniałem?

    J.

  • 4. Data: 2010-06-06 13:42:44
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To jak ja mam połączyć odpływ brodzika do kanalizy, gdzie tak wypadło
    że wylot syfonu jest równolegle z koncówka kanalizy i odpływ syfonu
    jest na dodatek lekko wyzej. głupia konstrukcja ale takie mam
    szczecie, a teraz nie moge sobie z tym poradzic.
    Jakbym uzył elastycznej to zrobie półokrąg i pasuje, ale teraz mnie
    załamaliście jesli chodzi o jakość.
    Co tu zrobić? Pomocy?

  • 5. Data: 2010-06-06 14:25:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
> [...]
    > szczecie, a teraz nie moge sobie z tym poradzic.
    > Jakbym uzył elastycznej to zrobie półokrąg i pasuje, ale teraz mnie

    jak już harmonijak to jak najlepszej jakości.

  • 6. Data: 2010-06-06 15:05:30
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    Też tak miałem z kibelkiem.
    Nijak nie wychodziło kolankami zwykłymi jak i takimi kręconymi.
    Na końcu poprzebierałem w harmonijkach aby jakościowo to w rękach chociaż
    dobrze wyglądało i założyłem.
    Na razie od roku bez problemu, ale mam to praktycznie wzrokowo pod kontrolą.
    Jakbym miał to chować to nie wiem, czy nie wziąłbym na gorącym powietrzu
    rury sztywnej powyginał

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-06-06 20:27:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

[...]

    Nie za bardzo rozumiem, w czym problem, opisz bardziej łopatologicznie, może
    coś się wymyśli.
    Jeśli jednak nie da się zrobić prostymi metodami na sztywno - rób
    elastyczną, tylko jak koledzy pisza, kup dobrą. Te elastyczne rury to nie
    jest zło samo w sobie, złem jest ich stosowanie w sposób bezmyslny. Jeśli
    jednak nie da się inazcej - czemu nie...

    J.

  • 8. Data: 2010-06-06 20:54:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > nie jest zło samo w sobie, złem jest ich stosowanie w sposób bezmyslny.
    > Jeśli jednak nie da się inazcej - czemu nie...

    Teraz mi się przypomniało, że mam elastyczną rurą podłączony kibel -
    chyba setka, ale jest ona jakaś trójwarstwowa i nic się z nią przez
    ostatnie dziesięć lat nie dzieje.
    Może faktycznie kup sobie..., jak już musisz :-), coś kilkuwarstwowego,
    bo te z cieniutkiego, pojedynczego plastiku nie mają sensu - za kilka
    miesięcy będziesz miał nie tylko wymianę, ale jeszcze możliwe scysje z
    sąsiadem, bo go możesz zalać i... nawet o tym nie wiedzieć :-).

  • 9. Data: 2010-06-07 07:18:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    O trzęsieniach ziemi ;-)

    -----

  • 10. Data: 2010-06-07 07:23:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

[...]

    Spokojnie. Są sytuacje gdzie nie mozna użyć połączenia sztywnego.
    Najczęściej w brodzikach - tych niskich które mają 2-3 cm wysokości, leżą
    bezpośrednio na podłodze i nie mażadnej rewizji do syfonu i odpływu.
    W wielu przypadkach nie da się dokręcić syfonu po osadzeniu brodzika.
    Najpierw montuje się syfon, potem podłącza do odpływu o osadza się brodzik.
    I nie ma możliwości użycia czegoś innego niż sztucer elastyczny.
    Trzeba tylko unikać tych wykonanych z materiału przypominającego folię
    naciągniętą na spręzynie i dokładnie sprawdzać specyfikację pod kątem
    temperatury.
    Najważniejsze jest by łącznik elastyczny miał spad - tak jak zwykła sztywna
    rura, minimum 1-2% spadku.
    --
    Jackare