  • 1. Data: 2010-06-06 18:47:40
    Temat: Wentylacja mechaniczna a okap kuchenny.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uszanowanie.

    Tak sie zastanawiam, jak mechaniczni maja rozwiazana te sprawe. Macie w
    ogole okapy kuchenne czy wszystko do reku?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-06-06 20:29:44
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna a okap kuchenny.
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Tak sie zastanawiam, jak mechaniczni maja rozwiazana te sprawe. Macie w
    > ogole okapy kuchenne czy wszystko do reku?

    jeszcze reku nie uruchomiony, ale instalacja zrobiona,
    mój patent (i nie tylko mój), to okap z pochłaniaczem, bez podłączenia
    bezpośredniego, wywiew wyprowadzony nad wiszące szafki, jakieś 1m od
    wyciągu wentylacyjnego, który jest w suficie w kuchni, powinno to
    załatwić sprawę zapachów, tłuste opary zostają w filtrze i nie ma
    problemu z bilansem przepływów w instalacji

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-06-06 21:16:16
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >załatwić sprawę zapachów, tłuste opary zostają w filtrze i nie ma
    >problemu z bilansem przepływów w instalacji

    Aaa, czyli ew. oszczednosci na okapie nie bedzie?
    Przyszlo mi do glowy, bo dobre okapy tanie nie sa a tanie przynajmniej z
    tych ktore widywalem nie sa dobre, ze na instalacji wentylacji mechanicznej
    mozna poczynic albo raczej przeniesc koszty z okapu na wentylacje relatywnie
    obnizajac jej cene. Porownujac parametry takiej pewnosci juz nie mialem i
    chyba zastapic sie tego nie da.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-06-07 04:24:36
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wentylacje relatywnie obnizajac jej cene. Porownujac parametry takiej
    > pewnosci juz nie mialem i chyba zastapic sie tego nie da.

    Moim zdanie okapu i wentylacji nie należy łączyć a to z tego powodu, że nie
    da się w tani sposób (o ile wiem) filtrować tłuszczów tak, aby to nie szło
    na wymiennik.

    U mnie zrobione jest to tak, że wentylacja działa swoją drogą a okap swoją.
    Z okapu, poddaszem mam pociągniętą osobną linię do komina wentylacyjnego w
    pomieszczeniu gospodarczym.
    W aktywny węgiel nie wierzę za bardzo. Z reguły nikt tego nie wymienia, więc
    ile lat to może działać efektywnie?

  • 5. Data: 2010-06-07 06:11:01
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    b.googlegroups.com...
> [...]

    załatwić sprawę zapachów, tłuste opary zostają w filtrze i nie ma
    problemu z bilansem przepływów w instalacji

    Proponuję przeprowadzić prosty test: usmaż łososia pod takim okapem z
    pochłaniaczem.
    ...i wszystko jasne

  • 6. Data: 2010-06-07 07:08:41
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Uszanowanie.
    >
    > Tak sie zastanawiam, jak mechaniczni maja rozwiazana te sprawe. Macie w
    > ogole okapy kuchenne czy wszystko do reku?

    Ja mam zwykły okap podłączony poprzez przepustnicę zwrotną do kanału
    wentylacyjnego zakończonego na dachu dachówką z kominkiem wentylacyjnym.
    Anemostat wywiewny mam oddalony o ponad 2 metry od okapu aby nie zaciągał
    powietrza znad kuchenki. Niestety użyteczność takiego okapu jest niewielka
    bo po pierwsze wentylacja mechaniczna zabiera z kuchni większość kuchennych
    zapachów (z okolic piekarnika i zlewu), a po drugie wentylator w okapie
    mocno hałasuje (pomimo, że wybrałem podobno dość cichy okap). Kuchnia jest
    otwarta, dość duża, dośc rzadko występuje potrzeba włączania okapu.
    Najbardziej przydaje się oświetlenie :).
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 7. Data: 2010-06-07 07:09:09
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

> [...]
    >
    > Tak sie zastanawiam, jak mechaniczni maja rozwiazana te sprawe. Macie w
    > ogole okapy kuchenne czy wszystko do reku?

    Ja mam oddzielną instalację do okapu zakończoną "kominkiem" na dachu. Z
    odzysku ciepła z oparów zrezygnowałem, bojąc się mocnych zanieczyszczeń w
    reku, poza tym niezależna regulacja wydaje mi się niezbędną.
    pzdr qaz

  • 8. Data: 2010-06-07 07:16:03
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kuchnia jest otwarta, dość duża, dośc rzadko występuje potrzeba włączania
    > okapu. Najbardziej przydaje się oświetlenie :).
    No to cenna uwaga - bo z doświadczenia wynika. Ja nie sprawdziłem jeszcze
    swojego rozwiązania.
    Czy mam rozumieć, że mimo otwartej kuchni nie włączasz wywiewu w okapie przy
    smażeniu ryb ?
    qaz

  • 9. Data: 2010-06-07 08:15:09
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Rzeczywiście.
    Nawet gdyby policzyć koszty samych filtrów węglowych to by wyszło dużo
    średniomiesięcznie.
    Ciekawe mogą być drobne gęste metalowe filtry do mycia w zmywarce.

    -----

  • 10. Data: 2010-06-07 09:25:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]

    > okolic piekarnika i zlewu), a po drugie wentylator w okapie mocno hałasuje
    > (pomimo, że wybrałem podobno dość cichy okap).

    No wlasnie pisalem o dobrych okapach ktore tanie niestety nie sa, a wydaje
    sie to takie proste. Ciche okapy sa, sam taki mam ale niestety cena...

    Pozdro.. TK