  • 21. Data: 2010-06-07 20:30:19
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna a okap kuchenny.
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hujd3s$4nm$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Druid29" napisał w wiadomości

    > Porownujac nastawy Twojej wentylacji z pierwszym z brzegu okapem markowym
    > http://www.ares-media.pl/index.php?products=product&
    prod_id=1058
    > to mozliwosci wentylacyjne kuchni takiej wentylacji sa raczej bardzo male.
    > Znaczy zastapic okapu pewnie sie nie da.

    Patrząc na liczby masz rację. Jam mam okap Franke o podobnych parametrach,
    ale nie czuję wielkiego ssania nawet na trzecim biegu. Wniosek mój jest
    taki, że wentylator okapu ma do pokonania takie opory, że jego wydajność
    jest daleka od deklarowanej.
    Na brak świeżego powietrza w kuchni i całym domu nie narzekam, a zaczynałem
    próby rok temu od 260 m3/h.
    Na okres letni i po wykończeniu całego poddasza zwiększę jednak wydajnosć
    rekuperatora do 100-120 m3/h (bo dojdą wywiewy w głównej łazience oraz
    pralni).

    Pozdrawiam,
    Druid29