  • 1. Data: 2010-06-06 15:03:21
    Temat: Ocieplenie starego buydynku i kilka wątpliwości
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Macie jakis pomysł jak ocieplić ścianę z otoczaków? dom wybudowany jakies 30
    lat temu gdy był to najłatwiej dostepny materiał budowlany na podhalu i
    wypadałoby go w koncu ocieplic bo zimno troche w nim... jakiego użyć
    materiału? styropian będę kładł na piętrze bo tam juz był normalny pustak i
    tynk, ale co do piwnic nie mam pomysłu...czy jedynym rozwiazaniem jest
    zatynkować na równo te kamienie i na to styropian? to bedzie duzo zaprawy i
    nie jestem pewny jak sie to bedize trzymac... no i potewm wiercenie "na
    ślepo" w te kamienie... jest jakiś inny sposób na to? jakies stelaze np?

    no i druga kwestia - balkony. jak je ocieplic? jak to w starym budownictiwe
    było, nikt sie nie przejmował mostkami cieplnymi i nawet jelsi tkos myslał o
    ociepleniu scian to balkony studziły. no i tak tu tez jest, tzn balkon jest
    przedłużeniem płyty stropowej. jedynym sensownym rozwiazaniem wydaje sie być
    położenie styropianu z dołu i od góry balkonu, tylko to sie robi strasznie
    grube, no a z góry duzo miejsca nie ma bo progi przeszkadzają. czy jesli
    daję na sciany 15cm styropianu to 5 cm styropianu na balkonie cos pomoze czy
    to tylko poprawi mi nastrój?no bo nie wyobrazam sibie dac z obu stron 15cm
    (balkon o grubosci 50cm nie wyglada ładnie)

  • 2. Data: 2010-06-06 15:51:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ślepo" w te kamienie... jest jakiś inny sposób na to? jakies stelaze np?

    Po co wiercić. Kolkowanie styropianu nie jest konieczne nawet do dwóch
    kondygnacji
    Wyrównaj tynkiem, przyklej styro i bedzie git.

> [...]
    > styropianu na balkonie cos pomoze czy to tylko poprawi mi nastrój?no bo
    > nie wyobrazam sibie dac z obu stron 15cm (balkon o grubosci 50cm nie

    Ja mam własnie taki balkon. Od spodu dałem 12cm styro, na boki i od góry
    5cm. Nie zauważylem aby w sypialni przez to było zdecydowanie zimniej czy
    podloga miała w okolicach progu nizsza temperature.

    Kris

  • 3. Data: 2010-06-06 17:39:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > Po co wiercić. Kolkowanie styropianu nie jest konieczne nawet do dwóch
    > kondygnacji
    > Wyrównaj tynkiem, przyklej styro i bedzie git.

    Też tak myślę. Byle obmyli myjką ciśnienową, poczekali dobę aż wyschnie,
    zagruntowali, poczekali dobę aż wyschnie i dopiero na to tynk.
    Po tynku odczekać miesiąc żeby odeszła cała wilgoć żeby ci nie zamknęli jej
    pod styropianem i po miesiącu styropian na klej piankowy.
    Nie bawił bym się z klejami do styropianu w workach.
    Daj zdjęcia w trakcie robót to je omówimy.

    > Ja mam własnie taki balkon. Od spodu dałem 12cm styro, na boki i od góry
    > 5cm. Nie zauważylem aby w sypialni przez to było zdecydowanie zimniej czy
    > podloga miała w okolicach progu nizsza temperature.

    Zawsze nawet 5cm to już coś. Różnica będzie kolosalna.

  • 4. Data: 2010-06-06 22:51:56
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Po co wiercić. Kolkowanie styropianu nie jest konieczne nawet do dwóch
    > kondygnacji
    > Wyrównaj tynkiem, przyklej styro i bedzie git.

    a biorąc pod uwagę klimat podhalanski? przy silnym wietrze nie urwie tylko
    przyklejonego styropianu? no i czy takie zatynkowanie nie zwiekszy ponad
    normę cieżaru i ceny? miejscami to jest nawet ok 10cm róznicy miedzy
    kamieniem a zaprawą...

  • 5. Data: 2010-06-07 00:55:54
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > przyklejonego styropianu? no i czy takie zatynkowanie nie zwiekszy ponad
    > normę cieżaru i ceny? miejscami to jest nawet ok 10cm róznicy miedzy

    Zakołkować zawsze możesz ale w takim razie jeżeli boisz sie o ciężar to użyj
    tylko kleju pianowego ale też musisz ściane wymyć i zagruntować.
    Niestety bedziesz musiał kleić sam, bo jeżeli zostawisz szpary to za nimi
    będzie ganiał halny i to ocieplenie nie będzie działało.
    Musisz użyć odpowiednio dużo kleju pianowego. Ze 3 razy tyle ale opłaci się.

    http://www.youtube.com/watch?v=sj7RycogDR0

    Ja ostatnio nim robię naprawy i kleję styropian do drewna, cementu,
    porothermu. Trzyma super.
    Jakoś wypełnisz część nierówności. 10cm tynku to przesada. Trzeba by
    stosować specjalną zaprawę na takie grubości.
    Wszystko zależy jakie grube są te kamienie, jakie przerwy, jakie
    nierówności. Może coś tam trzeba będzie skuć żeby wyrównać.

  • 6. Data: 2010-06-07 08:39:57
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Witam
    > Macie jakis pomysł jak ocieplić ścianę z otoczaków? dom wybudowany jakies 30

    Proponuje zainteresowac sie tynkami lub betonem z kruszywem keramzytowym.
    W kazdym wiekszym skladzie mozesz zamowic odpowiedni material produkowany w
    Polsce gdzies kolo Szczecina.
    Keramzyt to material ceramiczny wypalany z peczniejacej gliny, bardzo porowaty
    zatem posiadajacy bardzo dobre, nie wiele ustepujace styropianowi parametry
    cieplne. Dla Twoich celow bylby idealny.
    Ja stosowalem keramzyt o granulacji okolo 1-2 cm jako podsypke pod wylewke w
    starym domu, placilem okolo 300 zl za kubik, ktory wazy okolo 240 kg.
    Zalety to przede wszystkim paroprzepuszczalnosc zatem odpadaja problemy,
    ktore moga wystapic na scianie z otoczakow w przypadku zastosowania styro.
    Jest trwaly jak cegla, zdrowy jak cegla i oczywiscie niepalny i mocny. Uwazam,
    ze mozna go stosowac zarowno od zewnatrz jak i od wewnatrz.
    Tu w Hameryce obkladaja te kanadyjczyki plaskimi kamieniami aby udawaly
    murowane z kamienia a Ty masz dom murowany z kamienia i chcesz aby udawal
    styropianowy...
    Pzdr
    Tornad

  • 7. Data: 2010-06-07 09:09:50
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Tu w Hameryce obkladaja te kanadyjczyki plaskimi kamieniami aby udawaly
    > murowane z kamienia a Ty masz dom murowany z kamienia i chcesz aby udawal
    > styropianowy...

    najchetniej bym nic nie robił bo to ładnie wyglada, no ale mam dosc zimna...
    a ocieplanie od srodka srednio działa, skutkuje głównie grzybami w rogach na
    sufitach...

  • 8. Data: 2010-06-07 10:13:54
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > najchetniej bym nic nie robił bo to ładnie wyglada, no ale mam dosc zimna...
    > a ocieplanie od srodka srednio działa, skutkuje głównie grzybami w rogach na
    > sufitach...

    Ja kiedys robilem taka piwnice. Mur z kamienia o grubosci okolo pol metra mial
    te wade, ze w piwnicy po nim lala sie woda. Oczywiscie latem, zima nie. Bylo
    przede mna chyba ze trzy ekipy aby te piwnice jakos odwodnic i osuszyc.
    Zrobiono super drenaz opaskowy, pomalowano sciane z zewnatrz jakims czarnym
    mazidlem. obsypano gravelem, polozono plyty chodnikowe a w piwnicy byla
    wilgoc. Zadne wietrzenie nie pomagalo, po scianach lala sie woda i siadala
    plesn czarna i inna flora.
    Co zrobilem: na sciane od wewnatrz, na goraco nalepilem dibiten; to jest taka
    bardzo gruba, pol centymetrowa papa termozgrzewalna. W odleglosci 10 cm od tej
    sciany postawilem scianke szkieletowa, zabezpieczona od strony tej pokrytej
    izolacja hydrauliczna sciany kamiennej, gruba folia.
    Te nowa wykonczylem standardowo plytami KG a w srodek dalem normalna izolacje
    termiczna - welne.
    I to pomoglo. Gosciu, Polak, lekarz ginekolog, zagospodarowal nowe
    pomieszczenie na kajuty z lozkami, na ktorych baby po skrobankach mogly sie ze
    dwa dni wylegiwac. Polecilem jeszcze wstawienie odwilgacacza w korytarzu i
    facet jest zadowolony; dziesiec lat praktykuje juz w tych nowych
    zaadaptowanych pomieszczeniach. Dzieki temu stalem sie najlepszym w Hameryce
    wybrzeza wschodniego specjalista od osuszania piwnic.
    Problem jest taki, ze te sciany, bez izolacji poziomej! podciagaja wode
    kapilarnie od dolu i zadne izolacje pionowe nie pomagaja. Druga sprawa to te
    sciany sa zimne tzn zima/lato maja temperature gruntu czyli te 8 st. C. I
    zadne wietrzenie nie tylko nie pomaga ale wrecz szkodzi; woda z wilgotnego
    latem powietrza wykrapla sie na nich i na to nie ma rady. Im wiecej wietrzysz
    tym wiecej wody bedzie splywac po tych scianach.
    W Twoim przypadku, sciany masz zapewne w wiekszosci nad gruntem ale od dolu
    beda ta same warunki, one beda zawsze zimne i wilgotne.
    Poprawne rozwiazanie wymagac bedzie dokladnej analizy przyczyn istniejacego
    stanu. Zapewne nalezy ocieplic je rowniez ponizej poziomu gruntu. A jak nie ma
    izolacji poziomej to dupa w kwiatach.
    Pzdr
    Tornad

  • 9. Data: 2010-06-07 16:32:11
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > istniejacego
    > stanu. Zapewne nalezy ocieplic je rowniez ponizej poziomu gruntu. A jak

    problemem nie jest wilgoć, wydaje mi sie ze pod tym wzgledem jest ok, jakas
    papa/folie były uzyte, tak ze piwnice są suche. fakt ze dobrze by było
    ocieplić również sciany pod powierzchnią ziemi bo tego troche jest, w sumie
    zacząłem myslec o wymurownaiu jakiejs scianki i przestrzeni miedzy nią a
    istniejasą scianą uzupełnieniu materiałem termoizolacyjnym - tylko czy to
    tak sie da?

  • 10. Data: 2010-06-08 10:15:34
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > sumie zacząłem myslec o wymurownaiu jakiejs scianki i przestrzeni miedzy
    > nią a istniejasą scianą uzupełnieniu materiałem termoizolacyjnym - tylko

    tak odpowiadając sobie - czy mozna zrobić taką sciankę z pustaków
    keramzytowych ? (pod powierzchnią gruntu i nad) ja to widzę tak - do
    istniejącej sciany kamiennej zamontowac kotwy (jakie?) i nimi przymocować tą
    sciankę a wolną prtzestrzeń wypełnić zaprawą z granulatewm keramzytowym.
    wtedy miałbym mozliwość dowolnego wykonczenia tej scianki (np imitacja
    kamienia). jest to sensowne? ile miałaby taka scianka grubosci zeby to miało
    izolacyjnosc porównywalna np do 15 cm styropianu?