  • Data: 2019-10-22 08:42:37
    Temat: Re: OpenTherm
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-21 o 22:38, Ghost pisze:

    > Typowy sterownik pokojowy to w sensie automatyki tak prymitywne
    > urzadzenie, jak spluczka w kiblu.
    > Po pierwsze: w on/off system nie uczy sie dynamiki termicznej
    > pomieszczen.

    Bzdura piszesz. Są regulatory z wyjściem dwustawnym, które realizują
    regulację PID. Badają dynamikę obiektu i dostosowują regulację do tej
    dynamiki.

    Tylko, że nie stosuje się takich regulatorów do sterowania kotłami
    gazowymi, ponieważ każdy kocioł ma swój wewnętrzny regulator modulujący
    palnikiem, nierzadko realizujący algorytmy PID.

    > Po drugie: zwykly sterownik pokojowy on/off nie ma wplywu na
    > temperature grzania.

    Po co ma mieć, skoro każdy kocioł ma swój wewnętrzny regulator zajmujący
    się modulowaniem palnika?

    Każdy kocioł mierzy temperaturę na zasilaniu i na powrocie. Większość z
    nich wyposażona jest jeszcze w czujnik temperatury zewnętrznej, na
    podstawie którego obliczana jest temperatura grzewcza obiegu CO.

    > A jest tego wiecej, wiec jesli sadzisz, ze opentherm nic nie wnosi, to
    > jestes w bledzie. Duzym.

    Ponieważ masz mylne wyobrażenia o OpenTherm to piszesz głupoty.

    Sam OpenTherm nie ma cudownych możliwości regulacji. Jest to tylko i
    wyłącznie standard złącza oraz dwukierunkowego protokołu komunikacji
    pomiędzy kotłem, a innymi urządzeniami i nic więcej. Protokół, który
    umożliwia przetransportować informacje z regulatora do kotła i z kotła
    do regulatora. Dzięki któremu użytkownik do większości parametrów kotła
    ma dostęp z poziomu regulatora.

    Fakt, że niektóre firmy w takich regulatorach zaszywają bardziej
    skomplikowane algorytmy regulacji, ale nie jest to cecha OpenTherm lecz
    cecha danego modelu regulatora. Wiele z takich regulatorów OpenTherm po
    prostu nie posiada takich algorytmów i ich sposób prowadzenia kotła nie
    różni się niczym od zwykłego regulatora dwustawnego.

    Dlatego też podczas konfigurowania kotła z regulatorem OpenTherm ustawia
    się w kotle parametry jak dany kocioł ma reagować na sterowanie
    OpenTherm. Ale żeby to dobrze ustawić to trzeba znać możliwości danego
    regulatora OpenTherm i wiedzieć co dany model potrafi.

    Utożsamianie OpenTherm ze skomplikowanymi algorytmami regulacji czy też
    z regulacją PID świadczy tylko i wyłącznie o Twoim kompletnym braku
    wiedzy w tym temacie.

    Poza tym obecne instalacje bywają często nieco bardziej skomplikowane i
    posiadają nierzadko po kilka obiegów grzewczych z których każdy może
    mieć inną dynamikę i całkiem odmienne parametry, które wymuszają
    montowanie oddzielnych pomp i mieszaczy. Takie algorytmy regulatorów
    OpenTherm o których piszesz tylko wprowadzałyby spore zamieszanie w
    całej tej automatyce poszczególnych obiegów. Dlatego regulatory z takimi
    złożonymi algorytmami regulacji stosuje się je tylko do najprostszych
    instalacji CO lub jako regulatory strefowe.