    From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Opryskiwacz
    Date: Sat, 17 Jan 2015 13:21:07 +0100

    Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:12f9bf09-b7f1-4a3d-a8ae-f5f8ae26265c@googlegrou
    ps.com...
    Dzień dobry,

    nie posiadam w tej chwili żadnego opryskiwacza.
    Do kilku drzewek , róż i żywopłotu nie kupię spalinowego, ani nie będę
    kupować i wozić po ogrodzie Karchera. Tylko opryskiwacz ręczny/mechaniczny.

    Czy ktoś może używa, lub może podzielić się opinią o opryskiwaczu
    plecakowym?
    Takim z dźwignią z boku? Podobno ma to zbiornik "nie ciśnieniowy", a
    ciśnienie wytwarzane jest tylko w pompce zanurzonej w zbiorniku i ciecz
    wydalana stąd jest na wąż/lancę. Jak się to sprawuje i jaka jest trwałość?

    Miałam już zwykły opryskiwacz 5 litów, zbiornik ciśnieniowy, pompowany
    góra/dół przy postawieniu urządzenia na podłożu. Niewygodne to było i
    nietrwałe - rozleciało się po kilku użyciach w dwa sezony.
    Czy plecakowy będzie lepszy?

    Przykład 1:
    https://www.google.pl/search?q=opryskiwacz+plecakowy
    &espv=2&biw=1280&bih=911&source=lnms&tbm=isch&sa=X&e
    i=2Uy6VLTuIYbfywOh-IKAAg&ved=0CAYQ_AUoATgK
    Przykład 2:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=qd&strin
    g=opryskiwacz+plecakowy&bmatch=seng-v10-p-sm-isqm-4-
    o-0113

    Świerki niebawem wymagać będą oprysku zaatakowane ochojnikiem - wydać te
    60-100 zł czy nie warto na taki opryskiwacz?
    Jakich wy używacie?
    Majka

    ===================

    Ja używam takiego 6l (Kwazar) i używam go skutecznie od 4 lat po kilkanaście
    razy w roku,
    więc trudno mi pojąć, jak Twój "rozleciał się" po kilku użyciach.
    Niewątpliwie nie jest on wygodny do oprysków na wielką skalę, ale wszelkie
    paręnaście grządek,
    czy 50m żywopłotu wysokości człowieka da się nim spokojnie obrobić.
    Po dokupieniu 4-dyszowej lancy o szerokości 1m nawet zrobiłem nim oprysk
    trawnika (5000m.kw.) przeciw dwuliściennym. No, było to wyzwanie ale dało
    się.

    Myślę, że taki plecakowy będzie wygodniejszy w obsłudze na dużych
    powierzchniach.
    Ale nie sądzę, że za 60-100zł. Obawiałbym się jakości/trwałości (mój 6l
    kosztował więcej).

    ZZ