  • 21. Data: 2013-12-13 13:57:13
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:cb3a881f-a01b-4c47-bc47-07e408606d1c@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 13:08:28 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    >Kurcze gdzies wyzej pisza że sa zyski, tu że zyski sa równe stratą

    okno jest znacznie gorsze termicznie od ściany, współczynnik okna to rząd
    wielkjosci 0,6W/m2K a sciany 0,15. Zatem okno na północnej scianie to czyste
    straty.
    Natomiast na scianie południowej daje oprócz strat również zyski
    energetyczne - w sezonie grzewczym podobno są porównywalne ze stratami.

    >A może dla dwuszybowych zyski większe a trzyszybowych zyski mniejsz?

    trzy szyby muszą słabiej wpuszczać światło (energię), ale i lepiej chronią
    przez stratami.

    b.

  • 22. Data: 2013-12-13 14:30:22
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-12-13 11:51, janusz_k pisze:

    > tu trzeba szukać szkła piankowego aby odizolować jego górną część od
    > reszty.

    Szkła piankowego nie da się już kupić, interesowałem się tematem jakieś
    3 lata temu i okazało się że producent został wykupiony i zlikwidowany.
    Pozostają płyty Silca, ale one są silnie nasiąkliwe.
    Jest jeszcze jakieś lekkie porowate kruszywo którym można by wylać
    warstwę izolującą.

    --
    M.

  • 23. Data: 2013-12-13 14:38:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 14:30:22 UTC+1 użytkownik MK napisał:
    > Jest jeszcze jakieś lekkie porowate kruszywo którym można by wylać
    > warstwę izolującą.
    Keramzyt?

  • 24. Data: 2013-12-13 14:39:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-13 14:38, Kris pisze:
    > Keramzyt?

    Perlit?

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2013-12-13 14:44:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-13 11:51, janusz_k pisze:

    > 4. garaż poza domem. Nawet dobrze zaizolowany wew domu jednak go wychładza
    > bo mostki są nieuniknione, a bramy nigdy nie są 100% szczelne.

    Garaż. Czy taki garaż powinien być jakoś ogrzewany, czy dać sobie spokój
    i zrobić "po taniości"? Mam teraz garaż wolnostojący nieogrzewany i nie
    mam bladego pojęcia, ile trzeba by dopłacić do wersji ocieplonej i ile
    potem kosztuje ogrzewania takiego garażu do jakiejś temperatury +2 do +5 st.

    > 5. Drzwi wej są ważne i wiatrołap.

    Też ciekawy temat. Widzę ostatnio wiele projektó domów pozbawionych
    wiatrołapu. Ot - drzwi prowadzą od razu na korytarz ze schodami. Mam
    wrażenie, że to projekty na jakiś ciepły klimat w Miami, albo chociaż w
    Hiszpanii.

    Jakie powinny być drzwi wejściowe, żeby było bezpiecznie i dobrze? I
    najlepiej w rozsądnej cenie. Znajomi kupili drzwi za 17 tys zł, które są
    tak dziadowskie, że nie mogę na nie patrzeć. Owszem - na pierwszy rzut
    oka ok, ale szczelność tragiczna.

    --
    MN

  • 26. Data: 2013-12-13 14:46:24
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-12-13 14:39, Maniek4 pisze:

    > Perlit?

    Niestety nie pamiętam nazwy :/ (chyba keramzyt)

    --
    M.

  • 27. Data: 2013-12-13 14:58:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bladego pojęcia, ile trzeba by dopłacić do wersji ocieplonej i ile potem
    > kosztuje ogrzewania takiego garażu do jakiejś temperatury +2 do +5 st.

    ocieplony garaz stojący na gruncie i bez ocieplenia pod posadzką sam z
    siebie utrzymuje te +2 stopnie, jesli brama jest szczelna.

    b.

  • 28. Data: 2013-12-13 15:04:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 14:44:57 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > potem kosztuje ogrzewania takiego garażu do jakiejś temperatury +2 do +5 st.
    Zadaj Sobie pytanie po co wogóle ogrzewac wolnostojący garaż i czy jest Tobie
    niezbedne to 2-5stC w garażu?
> [...]
    > wiatrołapu. Ot - drzwi prowadzą od razu na korytarz ze schodami. Mam
    > wrażenie, że to projekty na jakiś ciepły klimat w Miami, albo chociaż w
    Projektańci różna radosną twórczość tworzą więc tym się nie sugeruj.
    > Jakie powinny być drzwi wejściowe, żeby było bezpiecznie i dobrze? I
    > najlepiej w rozsądnej cenie.
    Szczelne i w miarę ciepłe. Bezpieczeństwo tu nie ma nic do rzeczy bo tylko naprawde
    bardzo duży idiota złodziej będzie wchodził do domku wlamując się drzwiami.
    > Znajomi kupili drzwi za 17 tys zł, które są
    > tak dziadowskie, że nie mogę na nie patrzeć. Owszem - na pierwszy rzut
    > oka ok, ale szczelność tragiczna.
    17tys za drzwi to chyba jakies drewniane robione na zamówienie z przeszkleniami z
    kryształu.

  • 29. Data: 2013-12-13 15:18:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 12:51:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Przecież okna od południa to sam zysk;) więcej ciepła przyjmuja niz spiernicza

    No bo tak jest. Czemu sie nabijasz? :) Zyski jak zmienisz okna na trojszybowe
    nie zmienia sie (nadal beda wysokie) - za to strata sie zmniejszy i to
    znacznie (o polowe gdzies).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-12-13 15:19:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 13:08:28 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Albo pytanie: takie czy szyby potrafia miec warstwy jednokierunkowe dla
    > ciep�a? Czeba poczyta�...

    Oczywiscie ze tak. W domach pasywnych robi sie nawet szyby ktore wpuszczaja
    rozna ilosc ciepla w zaleznosci od kata padania slonca. W lato malo, w zime
    duzo. Drogie pieronsko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.