  • 41. Data: 2013-12-13 15:44:08
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:40:03 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Inaczej(1 czy 4 komory) się chyba nie da przy 3 szybach?

    Tfu pomylilem sie - mam 3 szyby ale 1 komora :)

    Szyba, przerwa, szyba-folia-szyba. Zwykly antywlamaniowy pakiet p4.
    Ot zamiast pustki powietrznej jest folia miedzy szybami. Wplywa to tylko
    na antywlamaniowosc i dosc mocno na dzwiekoszczelnosc (bardzo polecam jest
    naprawde cicho choc po 3 latach juz uszczelki popuscily na tyle ze efekt
    "cichosci" troche sie popsul).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2013-12-13 15:45:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:41:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tu piszesz 50-60% a wyzej 10% pisałeś. Ja chyba czegfoś nie rozumiem.

    50-60% przepuszczalnosci promieni slonecznych dla calego pakietu :)
    Czyli 50% 3 szyby, 60% 2 szyby. Roznica max 10% a to i tak zalezy od
    zastosowanych okien. Moze byc paradoksalnie sytuacja ze trojszybowe beda
    wiecej przepuszczac niz dwu ;) Co kupisz to bedziesz mial :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2013-12-13 15:51:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:26:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Niewielki procent. Niech bedzie 10%. No to mamy 10% mniej zyskow ale
    >az 50% mniej strat.

    co do strat sie zgadzam bo tu chodzi o konwekcje. Natomiast co do
    zysków -robiłem kiedys u siebie pomiary ile mocy wpuszcza okno. Wyszło ze
    zaledwie 50%. A mam zwykłe okno 2 szybowe. Czyli trace na szybie 29% (nie
    25, to nie błąd). Przy trzech szybach do srodka wpadałoby zaledwie 36%
    energii.

    Nie wiem gdzie jest haczyk - być moze szyba obcina duzo wiecej podczerwieni
    niz swiatła widzialnego. Być moze okno "energetyczne" ma jakies inne szyby.

    Zatem: duzo mniej trace, dużo mniej zyskuje. Nadal kwestia 2 czy 3 szyby dla
    okien południowych jest otwarta.

    b.

  • 44. Data: 2013-12-13 15:52:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >On lubi rozwiazania ekologiczne i ma. I co mu zrobisz :))

    problemem staje się gdy panstwo zaczyna lubic rozwiazania ekologiczne i nas
    do tego zmusza. I co mu zrobisz....

    b.

  • 45. Data: 2013-12-13 15:55:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-13 15:04, Kris pisze:

    > 17tys za drzwi to chyba jakies drewniane robione na zamówienie z przeszkleniami z
    kryształu.

    Tak. Właśnie takie. Jednak poza efektem wizualnym - tragedia.

    --
    MN

  • 46. Data: 2013-12-13 16:02:17
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-12-13 15:29, Kris pisze:
    > Ale i zyski przy 3 szybowych się zmniejszą. O ile?

    Tak trochę z boku. Izolują nie szyby tylko powietrze między nimi.
    Trzy są stosowane dlatego żeby sumaryczna grubość warstwy powietrza była
    większa niż 19 mm które stanowi kompromis między grubością warstwy a
    stratami przez ruchy konwekcyjne powietrza między szybami (przy większym
    rozstawie straty przez konwekcje przeważają nad wzrostem izolacyjności).
    Żeby to pokonać w latach 80. Kanadyjczycy wymyślili patent taki - między
    szyby zespolone montowali coś w rodzaju struktury plastra miodu z
    cienkiej przezroczystej folii. Pozwalało to na zwiększenie odległości
    między szybami bez wzrostu strat konwekcyjnych. Nie wiem dlaczego nie
    przyjęło się to szerzej.

    --
    M.

  • 47. Data: 2013-12-13 16:02:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:51:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > 25, to nie b��d). Przy trzech szybach do srodka wpada�oby zaledwie 36%
    > energii.

    Na 100% to sa troche inne szyby. Ja mam trojszybowe i pamietam rozmowe z
    babka - sprzedawczynia ktora miala dosc duza wiedze szczerze mowiac ogolnie
    o oknach i szybach i mi to jakos wtedy tlumaczyla. Gdyby to byly takie same
    szyby to w domu z trzema szybami byloby ciemno :)

    > Zatem: duzo mniej trace, du�o mniej zyskuje. Nadal kwestia 2 czy 3 szyby dla
    > okien po�udniowych jest otwarta.

    Tylko 3 szyby - to nie ulega watpliwosci :-) W zadnym projekcie
    energooszczednego / pasywnego domu nie znajdziesz pakietu dwuszybowego,
    bo tez takie nie sa w stanie zejsc ponizej U=1. A pasywniaki to maja szyby
    U=0,4 i moze nawet nizsze :)
    pozdr.

  • 48. Data: 2013-12-13 16:06:28
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-12-13 15:51, Budyń pisze:

    > Nie wiem gdzie jest haczyk - być moze szyba obcina duzo wiecej
    > podczerwieni niz swiatła widzialnego.

    Tak właśnie działa efekt cieplarniany dla zwykłego szkła sodowego
    (przepuszcza ok 90% widzialnego zatrzymuje tyleż podczerwieni, widmo
    widzialne po odbiciu od wnętrza przesuwa się w stronę podczerwieni )

    --
    M.

  • 49. Data: 2013-12-13 16:12:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 16:02:32 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > bo tez takie nie sa w stanie zejsc ponizej U=1.
    E no chyba drutex się chwali szyba u=0,7 i to chyba standardowy dwuszybowy pakiet
    http://www.muratorplus.pl/technika/oknadrzwi/wspolcz
    ynnik-przenikania-ciepla-okna-energooszczedne_68881.
    html

  • 50. Data: 2013-12-13 16:13:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-13 16:02, Adam pisze:

> [...]
    > bo tez takie nie sa w stanie zejsc ponizej U=1. A pasywniaki to maja szyby

    Luksfery stosują?

    Tak w ogóle to jakie U mają ramy okienne? Czytałem, że nie lepsze od
    szyb więc skupianie się wyłącznie na szybach jest błędem, zwłaszcza, że
    powierzchnia ram potrafi być równa powierzchni szyb.
    No i jak to się odnosi do powierzchni ścian?

    Gdzie jest optymalny poziom wydatków na okna? Dopłacenie 10 tys zł po
    to, żeby w 30 lat oszczędzić 5 tys na ogrzewaniu nie ma przecież
    sensu... Ile w praktyce oszczędza się rocznie na lepszych oknach?

    To, że dom pasywny się nie opłaca - w tym zgodzili się tu chyba wszyscy.
    Co się więc opłaca?

    --
    MN