    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 15 Dec 2013 17:09:54 -0800 (PST)
    Subject: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła - podsumowanie laika
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 00:19:54 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    >
    > wiadomości news:52ae293a$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...

    > umyć sie da wyspecjalizowana firmą. Spróbuj taka wpuscic zeby umyła okna z
    >
    > zewnątrz w budynku jednorodzinnym to
    >
    > a) zbankrutujesz
    >
    > c) zdewastują ci ogródek
    >
    > c) i czasami elewacje.
    >
    > Dlatego rozsądni ludzie wymyslili juz dawno ze witryny można dac wyłacznie
    >
    > na parterze i to tylko tam gdzie z zewnątrz da sie do nich sięgnąć.

    > płaski dach musisz najpierw zrobić a potem popsuć mocując konstrukcje dla

> [...]

    Przestań Budyń pierdolić i mylić. Współczesna fizyka twierdzi że nie da się
    samoistnie ciepła transportować w dół. Wynika to z istoty ciepła. Za`pomocą
    specjalnych środków technicznych jest to możliwe w ograniczonym zakresie. Ale w
    domach nie stosuje się takich środków technicznych żeby przez podłogę grzać ziemię
    pod domem. A nawet jak by ktoś się uparł i zamontował promienniki ciepła nad podłogą
    i ją grzał. I udało by mu się podnieść temperaturę ziemi pod posadzką to takie ciepło
    po wyłączeniu promienników wróci do pomieszczenia. Sprawdzić czy nie łódka albo
    statek. Czy woda jest w miarę dobrym nośnikiem ciepła? Jest. To dlaczego grzałki w
    bojlerach montuje się na spodzie zbiornika a nie u góry? Dlaczego jak jest zbiornik z
    wężownicą do solarów albo do kotła to jak będzie przepływ cieplej wody to można
    nagrzać wodę w zbiorniku tylko do poziomu zamocowania wężownicy. Dlaczego jak będzie
    nagrzana woda w zbiorniku i wężownica przy dnie zbiornika to przepuszczając tą
    wężownicą zimną wodę nie daje się wystudzić wody znajdującej się powyżej wężownicy.
    Dlaczego jak jest bojler z grzałką elektryczną i grzałka nagrzeje wodę to i tak dół
    zbiornika poniżej grzałki będzie zimny? Jakie zjawiska fizyczne możesz przywołać żeby
    udowodnić że 5 centymetrów styropianu podgrzane od góry do 20 stopni przekaże w dół
    na tyle znaczącą ilość ciepła że podniesie temperaturę na swoim spodzie z 8 do 9
    stopni.