    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oszacowanie kosztów pompy ciepła z przyległościami
    Date: Fri, 8 Oct 2021 13:18:03 +0200

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 10:11:11 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > A "klimatyzowane" fotele w samochodach jak działają? Doprowadzają tam
    > rurę z centralnego układu wentylacji?

    To, czym osobiście jeździłem, czyli Lexux LS 600h i jakiś AMG - bardzo
    delikatnie leci chłodne powietrze, więc muszą brać z układu klimatyzacji.

    Z tym, że tutaj zastrzeżenia: zauważyłem, że w lepszych autach jakby "nie
    czuć" działania klimatyzacji.
    Wyjaśniam: w "gorszych" klima wali mrozem, a od szyb leci gorąco
    (promieniowanie podczerwone). Tak jest, dopóki temperatura wewnątrz nie
    ustabilizuje się - o ile dane auto ma klimatrinik, a nie tylko klawisz
    on/off.
    W "lepszych" autach jest podobnie, ale powietrze po porostu jakby "po
    całości" się schładza. Nie czuć powiewów zimnego, a skuteczność jest jednak
    lepsza.

    Podobnie może być z fotelami.
    Kilka, może kilkanaście lat temu jechałem jakimś autem (nie pamiętam, może
    audi), które waliło zimnym strumieniem z nawiewów i mroziło dupę, aż wilgoć
    osiadała na fotelu. Właściciel twierdził, że one tak się zachowują.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam