  • Data: 2015-03-07 20:22:29
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-03-15 o 11:16, Budyń pisze:

    > Ergi, nie daj sie podpuszczec do publicznej spowiedzi bo całkiem nie o to chodzi.
    >
    > Wracając do tematu:
    > Pomysły typu "zakazac palenia węglem" swiadcza o bardzo waskim spojrzeniu - mysli
    sie wyłacznie o zdrowiu, i to tylko zdrowiu tych bogatszych. Egoizm.
    > To jest oglądanie drzewa w lesie nie biorąc pod uwage ze blisko sa inne - trzeba
    patrzec na las, nie na drzewa.
    > Zakazesz biedniejszym palic weglem, to owszem beda grzac gazem -ale nie wykupią
    lekarstw.
    > Dwa: tzeba myslec o dywersyfikowaniu zrodel energii -wegiel mamy swój i
    strategicznie jest to istotne, nawet jesli sa patologie w górnictwie. Gwarancji ze
    nam ruscy gazu nie zakręcą nie ma zadnej. Mozna pociągnniemy troche od zachodniej
    strony ale jesli wszyscy sie przerzucą na gaz to go nie wystarczy.
    > Trzy:
    > Metody - podnoszenie komfortu, jakosci zycia metodami nakazowymi troche sie mija z
    celem. Mozna zakazac palic weglem, mozna zakazac jezdzic autami starszymi niz 5lat
    (kto by nie chcial jezdzic prawie nowym), mozna nakazac zeby sie na ulicy ludzie
    uśmiechali...
    > Co nie znaczy ze panstwo w ten sposób nie kontroluje poziomu cywilizacyjnego -
    przepisy mówia ze masz miec prad i wode - aby nikomu nie przyszlo do glowy slamsa
    wybudowac. Tyle ze te metody musza byc zgodne z naszym obecnym rozwojem - a na dzien
    dzisiejszy zakaz palenia weglem byłby mocno krzywdzący dla duzej grupy polaków.

    > b.

    To są oczywiście wszystko brednie.
    Polska leży na węglu. Należy dążyć do samowystarczalności
    energetycznej.Z węgla można wytwarzać dokładnie to samo co z ropy. Można
    też konstruować kotły węglowe z bardzo niską emisją.
    Można.
    Tylko muszą rządzić ludzie , a nie skurwysyny z WSI.