  • Data: 2016-09-05 14:13:21
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 1 Sep 2016 10:46:16 -0700 (PDT), Lisciasty

    Ops. umknął mi Twój post.

    > To na pewno jest prawdziwe ale raczej dla mniejszych chałup, mam wrażenie...

    Moga być większe domy, tylko z niższym zużyciem. ;) Z tego co liczyłem
    CO+CWU już poniżej 7MWh/rok opłaca się grzanie prądem w 2T, a jak
    uwzględnić dodatkowo zaciąganie kredytu na budowę (co za tym idzie wzięcia
    kredytu także na inwestycje w inne źródła typu Pc/gaz), to jeszcze więcej
    można przyjąć, nawet 8 czy 9.

    > Powierzchnia użytkowa to jakieś 230m2 (nie liczę w tym kotłowni i garażu),
    > zapotrzebowanie na poziomie 7kW. Pompa 10kW, dolne źródło wciąż w planach,
    > mają robić na dniach. 2 odwierty po 100m, łącznie wydajność źródła na poziomie
    > 13kW, więc może zrobią płytsze i tańsze. A może zostawię jak jest
    > i będzie zapas...
    > Koszt pompy 16k, koszt dziur z oprzyrządowaniem i płynem 20k.

    Wg mnie przewymiaorwanie wymiennika, szczególnie stosunkowo drogich
    odwiertów, nie ma podstaw ekonomicznych. Ma sens tylko jako aspekt
    psychologiczny inwestora -- że nie zabraknie ciepła. ;)

    Ja też będę na pompie ecopol albo ekontech robić system. Rozważałem HCT,
    ale one są ponoć na tzw. "oryginalnych" irlandzkich copelandach i kosztują
    3-4k więcj. Stwiedziłem, że nie będę za "oryginalność" tyle przepłacać.

    Jakieś chłodzenie przewidujesz z tych odwiertów, pasywne albo aktywne?

    --
    Pozdor
    Myjk