    From: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 14:18:06 +0100

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    news:hd14mn$gu7$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > [ciach]
    >
    > Jeśli mały dom i dwie osoby to najtraniej wyjdzie grzanie prądem w drugiej
    > taryfie. Jak wiem, ze to brzmi jak absurd, ale wystarczy policzyć: Koszt
    > przyłącza 0, koszt kotła 1tys. do tego podłogówka.
    Taa. ŁZE Lódź teren za 11kW to 2100 22kW to już 3700. A przy grzaniu tylko w
    jednej taryfie te 22kW może być trochę mało. Od lini do słupa mam 18m
    właczne z wysokością słupa (I to daje ŁZE), ale od skrzynki do kotłowni po
    kablu będzie ze 45m. Miedź za darmo nie jest.

    > Jak ktoś nie chce podłogówki to robi normalne grzejniki i bufor 1000l
    > który grzeje w nocnej taryfie.
    >
    > Przy domku 80-150 jeśli to nie jest jakaś stara nieocieplona ruina. Koszt
    > ogrzewania prądem wyniesie jakieś 2,5tys/rok, gazem 2tys/rok, jeśli nawet
    > przyjmiemy, że pompą 500/rok. To i tak prąd wychodzi najtaniej.

    Wygląda bardzo optymistycznie, i jedno i drugie. Ja buduje ~210m2 z czego
    ogrzewane ~170-180 i jak wyjdzie mnie poniżej 5-6 tys na rok to bedę
    zadowolony

    > Wobec gazu oszczędzamy 10tys na starcie co nam daje 20 lat różnicy
    > kosztów, wobec PC mamy minimum 30tys (przyjąłem mniejszy koszt PC niż Ty)
    > oszczędności na starcie co daje 15 lat różnicy w kosztach grzania.
    >
    > Pozostawiam własnej ocenie co zostanie z kotła gazowego lub PC po 15latach
    > gdy się "zwrócą" :-)
    U braciszka nadal chodzi jakiś polski piec gazowy (Turus, taunus czy coś
    takiego) 2 funkcyjny kupiony przez ojca w 1996, ma się dobrze. Przeglądy co
    2 lata. Wymienił raz pompkę za 300 zł

    > A w kotle elektrycznym wystarczy raz na jakiś czas zmienić grzałkę za
    > 100zł.

    Ja chyba zawiesze sie w mysleniu na gazie, chyba że gazownia nie będzie mi
    chcial podciągnąć (ok 60m)

    Pozdrawiam
    Bartek